Kerst- en Nieuwjaarswensen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door john.marlit »

Kerst 5.jpg
Kerst 5.jpg (141.76 KiB) 5932 keer bekeken
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door cor »

Een ieder prettige kerstdagen en een gezond 2018 gewenst
vanuit Papendrecht.


Cor Boer
Bijlagen
kerst kom.jpg
kerst kom.jpg (130.85 KiB) 5901 keer bekeken
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door Geep »

Zaterdag 27 december 1947’.
Ik had al eens eerder beschreven, dat een werkstudent HvC, een landing maakte op mijn kamer. De financiële, situatie thuis was beroerd dankzij die schurftkop (mijn vader) die ik volgen de familie adat, met papa, of vader moest aanspreken.
Ik had heel veel broertjes, die stonden alle in de hal-kast. Niet wetende dat ik later flessenscheepjes ging bouwen!
Het volgende is het zeer uitvoerige verslag; hoe ik over mijn vader denk,………………………………………………………………………………………………………………………………meer niet!
Mijn broer zorgde ook stevig, voor mijn toekomstige hobby!
Ik ga verder met die werkstudent, die zorgde dat mijn extreem straatjongens gedrag wat verwaterde, verbeterde.
Ik werd opgeslokt, ook mede door zijn werktrawanten, ten goede.
De ene keer waren we bij Huizen / Blaricum, aan het kamperen. Ook wel eens zeilen.
Op de West-einderplassen. Dat gajes ging gewoon, met hun open en blote, hebbedingetje, te water. IK NIET, had zonder stevige bodemvloerdelen, heftige watervrees, kon niet zwemmen! (pas op m’n 42, haalde ik A) – Na die zwemstudietijd heb ik nooit meer gezwommen, mijn kunsten wel eens vertoond aan onze hond. Zij kon het beter!
Die gasten lieten mij niet vallen, ik mocht mee, naar musea, exposities, werd meegesleept voor figurant, als er ergens op toneel,
vraag voor was. Mee naar de Mensa, in de Damstraat. Ook tante Mia.

Onze huurstudent, was net voor de oorlog met de ms. Sibajak, en zijn ouders naar Holland gekomen, woonde in Den Haag, voor zijn studie, naar Amsterdam.
Net zo wij nog heimwee hebben, of is het Oceaanwee..? Bleef hij dromen, bij zijn jeugd, op Java.
Hij werd lid v/h Koloniaal Instituut (Tropenmuseum), zorgde er bij mijn ouders thuis voor, dat ik ook lid werd.
Hij had waarschijnlijk ontdekt, hoe het mijn culturele kennis gesteld was, voor mijn leeftijd toen, klote, gewoon klote….! Inmiddels wel een rot joch…., secreet mag ook!
Als ik mijn vader iets vroeg, over zijn werk, zee en varen sprak hij nooit, als hij verlof had hij niets over de wereld, wat te vertellen. Hij was nu effe vrij, vrij van wacht!! ,, Ik heb nu verlof!
Bij mijn moeder een vraag stellen, was ondenkbaar! Haar enige terugkerend vast antwoord, was steevast fonetisch ,,edelnoow” of zoiets? Mam?, wat betekend dat? Moest ik mijn grote smoel houden….ik werd ‘n stiekemerd.
Zelfs mijn juf op school, wist het niet. De bovenmeester Blok, ook niet!!!
Dan ga ik de vaart op, maak de wereld via IJsland onveilig, tot ik voor het eerst in Canada kom.
Marine-basis / plaats, Sorell, daar de wal op ga met mijn maten, mijn woordenschat was nog v/d Canadezen direct na de bevrijding. Niet veel meer dan jes, noo en sjoer, en de kortste route naar de rode verborgen hoeken, als zij de weg wilde weten.
In een Candyshop, hoor ik bijna de zelfde klank die overeen kwam wat mijn moeder uitkraamde!
,, i don’t / dount not ‘’ Willem Mennet, sprak Engels die heeft het voor mij uitgeplozen!
Daar heb ik jaren lang, voor op mijn flikker gekregen. Alleen omdat die Ezelin het zelf niet wist.
Vooral toen zij aan de weet kwam dat ik het op school ook had nagevraagd?
Krijg ik vlak voor de kerstdagen van die student, de kans om mee te gaan naar een kerstfeest in het Koloniaal Instituut.
Hoe het was dat is mij niet bijgebleven, veel tingeling, donkere klanken cimbalen en timbalen, eet-werk van zout, via zuur naar zoet, flubbers en blubbers. Het enige wat ik wel lustte was de Saté en Rambutan.
Na afloop een rondleiding, door de zalen en de schatkamer, uitstalling van Indisch-goud, was ook open.
Een boel van dat goud, werd tijdelijk bewaard achter de schermen.
In die rondleiding komt een verhaal tevoorschijn van een grote gouden tafelbel. Die stond zomaar op straat, gewoon buiten, midden tussen huizen?? Geloofde het niet, zomaar op straat???
De suppoost, gaf mij de raad, woensdagmiddag naar jeugdmuseumbieb, te gaan.
Rechts opzij van de de trap, bij de hoofdingang, Mauritskade, daar verder vragen. HvC, ging mee! Mocht gelijk, gebruik maken van de jeugdbibliotheek. Er werd even voor mij gezocht, kreeg 2 zware pillen mee, twee ingebonden (halve) jaargangen; 1937, v/d Padvinderij. Net zo groot, als de Panorama, wel zwart/wit foto’s. Een knoert van een tafelbel, misschien wel net zo hoog, als de Zuiderkerktoren, in de Zandstraat, aan het einde van de Groenburgwal. Midden in Amsterdam, die is bekleed met lood en lei!
De Swen Dagoon is bekleed met goud en bladgoud (wat een pokkewerk) voor zo’n gigantische oppervlakte. Moet de wind wel liggen, die micro bladgoudvellen vliegen, kilometers weg, zijn dan echt niet meer te gebruiken.
Dit was de inleiding; wordt vervolgd!

Goedenavond U allen, morgenochtend vroeg gaan wij weer in rust-retraite, 2e Kerstdag zijn wij drieën weer op de basis, wij Geepin, en
de kwispelende blafferd, ik wensen U allen een smaakvolle gezellige Kerst toe.
Vrgr. Geep
ed fowler
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2017 23:56

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door ed fowler »

Ed en Lieke Bartels wensen jullie een fijn Kerstfeest en een vooral gezond Nieuw Jaar !

ik kan nog geen kaart plaatsen maar ik heb me opnieuw moeten registreren en kon niet Bartels
Gebruiken dus mijn Canadese naam van mijn vader genoemd. Fijne feestdagen maten!!!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gezellige Kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2018.
Jos en Akkie Komen


Kerst 2017.jpg
Kerst 2017.jpg (198.5 KiB) 5769 keer bekeken
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door Jacob Bothof »

Familie Komen,
jullie ook de allerbeste wensen en een gezond 2018 .
Fijn om te zien dat je weer terug bent op het forum :wink:
Gr.
Jacob
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door Drentenier »

Alle Kombuizers prettige feestdagen en een goed en vooral gezond 2018 gewenst.
Hans en Marijke
Haven.PNG
Haven.PNG (814.54 KiB) 6539 keer bekeken
Groet,
Hans
w.a.aartsen
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:13

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door w.a.aartsen »

van uit egmond wensen wij alle kombuizers een hele fijne kerst
en een gezond en gelukkig nieuwjaar
appie en willem aartsen
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Kerst- en Nieuwjaarswensen

Bericht door Ton Pekel »

Mooie en gezellige dagen. Groeten Ton Pekel Elburg

Afbeelding
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie