Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Het is akelig stil hier sinds er niet meer gerookt wordt.
En toch is de bedrijvigheid in de haven groot.
De kombuis beheerder komt ook al een tijd niet meer langs.
Hopelijk is er niets ernstigs met de gezondheid. Sterkte!
Voor de vaste klanten neem maar een verfrissende caipirosca.
20180405_095933-1.jpg
20180405_095933-1.jpg (29.53 KiB) 4414 keer bekeken

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

Ja, ik maak me ook wel wat zorgen om de kombuisbeheerder.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Nog steeds stil hier. 040 voetbal kampioen van Nederland.
Iets heel anders dan voetbal.
Vooruit Maria hang dit verhaal eens aan de muur en doe maar een rondje
voor de harde kern.
rondje.jpg
rondje.jpg (17.14 KiB) 3762 keer bekeken
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Waar gebeurd vorige week:
Mijn vrouw Aaffien ging naar de slijter öm een flesje whisky voor me te halen (want ze is heel lief en doet dit soort dingen graag voor haar man).
"Goedemiddag, graag een flesje Johnny Walker Blue label"
Onverstoorbaar pakte de winkelier een trapje om een fles van het dure kwaliteitsproduct uit een inbraakvrije kast op de bovenste plank te pakken. Toen hij boven was en de deur van de kast had ontsloten zei mijn vrouw: "Tis voor in de Irish coffee!".
"Oh . . . eh, weet u wel zeker dat het een Blue label moet zijn? En geen Red label??""
"Eh. . . ja, die bedoel ik. Sorry. Al die kleurtjes, het is wel heel verwarrend allemaal. . .

Och. Kapitein Alkema gooide destijds de Chivas Regal 12 jaar oud door de automatenkoffie. Mot kunnen, toch?
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Johnny Walker Blue
jonny walker azul.jpg
jonny walker azul.jpg (30.68 KiB) 3535 keer bekeken
Die azul gaat hier van de hand vanaf R$ 750,00

Ze had ook een Black & White mee kunnen nemen. RS40,00.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Morgen wordt bij ons voor de deur het Koningsfeest Heiloo gevierd... 8)
Onder het balkon van de slaapkamer, ach een keer per jaar moet dat kunnen, maar Akkie vlucht morgenochtend toch maar naar een rustiger plekkie.
Ik heb nog geen voorzieningen om lang van huis te gaan zonder zuurstof, maar ik zit wel eerste rang.. :)
Vanmiddag stond deze truck van Hertog Jan bier te pompen via die rode slang.
Wij kennen allemaal de vaten bier.
Zat je net dorstig aan de bar, was het vat leeg en moest de vaak corpulente kastelein piepend en zuchtend ergens een nieuw vaatje aanslaan.
Je had dan wel de mazzel dat het "maagie", het eerste glaasie, gratis was. :-D
Hoe zou dat tegenwoordig gaan via die rode slang?
Na een uur was de pompman klaar.
Pompman bij Hertog Jan, het ultieme walbaantje voor een ouwe tankerman! :wink:

hertog jan.JPG
hertog jan.JPG (283.59 KiB) 3379 keer bekeken
Maar het kan niet missen, van bier moet je pissen. :lol:
pisbakken.JPG
pisbakken.JPG (182.28 KiB) 3379 keer bekeken
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Op die onderste foto is mooi duidelijk aangegeven dat Heiloo een hoop shit voorziet door de komst van veel zeikerds.... :lol:
Dus Akkie heeft een punt !
Afijn, familie de Koning is morgen hier in Grunn'n, dus dat betekent mooi thuisblijven, want de hele stad zit zelfs vanavond al helemaal vol...
De studenten schijnen zelfs hun oude schoolmakkertjes uit den lande te hebben uitgenodigd, dus de studentelijke voetbalvelden op het Zerniketerrein zullen wel weer vol staan met tentjes...
Zelfs met de fiets naar de binnenstad kun je vergeten: zelfs al zou je via een omweggetje een gaatje in de bewaking weten, wáár zou je je fiets moeten laten....

Ik hoop dat iedereen een prachtige koningsdag heeft, morgen, maar ik bekijk feestvierend Grunn'n wel op de tv.... :-D
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ach Jan de meeste fietsen zijn tijdelijk bezit, zelfs in het kleine Zutphen wordt je fiets gejat als je het ding niet goed verankerd aan iets dat niet mee geeft.
Jos zit in ieder geval goed, balkon, dat waren vaak dure plekjes :wink:
Heel vroeger, op die HWAL-bootjes, klopte Jan Edelman tegen het vat dat bijna leeg was en dan kon je bieden op het restant dat je verwachtte er nog in te zitten. Dat viel wel eens erg mee en dan moest het voor de etensgong nog leeg gelurkt worden, het viel soms niet mee voor een eenvoudige zeeman :)
Nou ja op een eerlijk schip kon je nog over de muur pissen, dat gaat zo te zien in Heiloo niet wat worden.
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Jos, heb je die rode slang op je keukenkraantje laten aansluiten. :-D
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

zelfs in het kleine Zutphen wordt je fiets gejat
Tóch heb ik vertrouwen in die omgeving...niet in iedereen, natuurlijk....maar laat ik 'het verhaal' vertellen, dan snap je wat ik bedoel...

Een anderhalf jaar geleden, mag ook 2 jaar zijn intussen, leende m'n zoon mijn (mooie nieuwe) fiets, en vergat ff dat in Grunn'n je velo toch echt ff goed dubbel op slot moet... Gevolg: papa's mooie fiets gejat binnen een tijdspanne van 3 minuten !
Nou ben ik wat m'n eigendommen altijd een Pietje Precies geweest, dus ik had a) de aankoopbon met alle kenmerken, b) recente foto's van alle aanpassingen , en dus toog ik naar de Hermandad voor het doen van aangifte...
Daar hoorde ik tot m'n afgrijzen dat je daarvoor niet meer op het buro terecht kon maar dat online moest regelen.
Veranderingen horen nu eenmaal bij het leven, dus thuis braaf op de pc het eea geregeld, en er kwamen ook allerlei bevestigingen en bijbehorende documenten tbv verzekeringen enzoot via dezelfde mail retour…
2 Dagen later kwam eveneens een bericht dat 'men' er geen zaak van maakte, maar de aangifte 'archiveerde'....
Dus hoopte ik maar dat hun archief iets minder adequaat was als het mijne, dat doorgaans gepaard gaande met enige herrie het archiefstuk netjes in reepjes in de bewaarplaats deponeert. (en een digitale scan in de elektronische opslag)
Een dag daarna kreeg ik telefoontje van de politie van Goor: of ik de fiets een beetje kon beschrijven, zo aan de telefoon.... wat ik uiteraard deed !
Tot mijn grote verbazing zei de man: "Nou dan heb ik uw fiets hier aan de hand, maar uw stickers en uw zadel zijn erafgehaald en/of vervangen. Wanneer denkt u uw fiets op te komen halen ?"

Kijk ! Da's de politie van Goor !
Ze vonden m'n fiets terug bij een 'bekend adres mbt gestolen fietsen' en herkenden mijn fiets vanwege de uitgebreide beschrijvingen in de aangifte.
Niets dan hulde voor de oplettendheid van de politie van Goor !


Vanuit m'n ooghoek zie ik op tv "het gebeur'n" in staad. Tis mie weer 'n drokte dei d'r nait om leugt...
Corry, m'n teerbeminde vechtgenoote, zit te kijken en zegt: "Er is in al die jaren niet veel veranderd... vroeger keek ik op tv en zong Corry Vonk (van Wim Kan) het liedje "Ik sta te zwaaien als een gek, achter een gesloten hek,...met muh vlaggetje, muh hoedje, en muh toeter..." "
En verdomd....ze heeft gelijk ! Nog steeds hetzelfde

Voor wie dat stukkie geschiedenis is verdampt, kijkt hier !
Oost, west...ook best


Plaats reactie