Overlijden Theo Horsten

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door warbout »

Familie Horsten, Gecondoleerd met het verlies van Theo sr.
Wij zullen inderdaad zijn bijdragen missen op 'kombuispraatjes'.
Veel sterkte om zijn gemis te kunnen dragen en een plekje te geven.

"Theo, Goede reis en een goede aankomst in de thuishaven".
Hartelijke groet,
Willem Warbout.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3226
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door jacko »

Familie Horsten.
Bij deze ook mijn condoleances.
En heel veel sterkte de komende tijd.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door v+d »

Theo voor altijd uitgevaren, hoewel hij al aangaf dat de laatste reis in het zicht kwam is dit toch nog onverwacht snel.
Op reis gaan zoals Theo nu is droevig en prachtig tegelijkertijd.
Wij zullen zijn bijdragen en commentaren missen en wensen de achterblijvers veel mooie herinneringen.
DSC00182theo horsten.JPG
DSC00182theo horsten.JPG (119.02 KiB) 8480 keer bekeken
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door jan »

Hierbij wil ik de familie Horsten condoleren met dit grote verlies.Heb steeds genoten van zijn kennis over de zeevaart.
Dat Theo in vrede moge rusten.

Jan van Beek
Dongen
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Brazuca »

“I need not tell you what it is to be knocking about in an open boat. I remember nights and days of calm when we pulled, we pulled, and the boat seemed to stand still, as if bewitched within the circle of the sea horizon. I remember the heat, the deluge of rain-squalls that kept us baling for dear life (but filled our water-cask), and I remember sixteen hours on end with a mouth dry as a cinder and a steering-oar over the stern to keep my first command head on to a breaking sea. I did not know how good a man I was till then. I remember the drawn faces, the dejected figures of my two men, and I remember my youth and the feeling that will never come back any more—the feeling that I could last for ever, outlast the sea, the earth, and all men; the deceitful feeling that lures us on to joys, to perils, to love, to vain effort—to death; the triumphant conviction of strength, the heat of life in the handful of dust, the glow in the heart that with every year grows dim, grows cold, grows small, and expires—and expires, too soon—before life itself.
Youth, by Joseph Conrad

Onverwacht, maar op de manier waarop hij hoopte het aardse bestaan achter zich te laten.
Hij heeft op een nadrukkelijke wijze bijgedragen aan dit Forum, niet altijd onbetwist maar altijd met kunde en kennis van zaken en wat mij betreft één van de voortrekkers, altijd op zoek om zijn ervaringen te bespreken, en te kunnen delen.
Zijn boeken, het schrijven en zijn passie voor de grote (zeevaart) schrijvers kwam regelmatig ter sprake, en ik keek met oprechte belangstelling uit naar zijn stukjes, zijn commentaar en zijn mening m.b.t. de diverse onderwerpen.

Familie, kenissen en vrienden van Theo Sr, gecondoleerd met dit onverwachte verlies. Zijn bijdragen op dit forum zullen zeer zeker worden gemist.
--
Dick Bal
São Paulo
lukasjr
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012 21:14

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door lukasjr »

Ik ben een beetje ontdaan door dit bericht. Jarenlang heb ik met heel veel plezier de bijdragen van Theo op dit forum gelezen. Met zijn overlijden is dit forum iemand kwijtgeraakt die met heel veel kennis van zaken boeiend kon schrijven over diverse facetten van de scheepvaart. Hij zal erg worden gemist.
Theo jr. gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Lukasjr.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Breeze »

Dat komt onverwacht en toch ook weer niet. Familie van Theo, gecondoleerd met het verlies.
In de relatief korte tijd dat ik op dit forum actief ben, heb ik een goede band opgebouwd met Theo. Afgelopen vrijdag 1 juni zond ik Theo een mail waarin ik hem vertelde dat ik net een 14 daagse rondreis door Griekenland had gemaakt. Daarover was ik zeer enthousiast met een paar opmerkingen o.a. over het parkeergedrag van de Grieken. Dezelfde dag kwam er een antwoord van Theo.

Ik heb getwijfeld of ik de tekst van zijn mail hier zou neerzetten, want het is toch een soort van persoonlijk schrijven. Dat ik het toch doe komt omdat het de dag voor zijn dood haarscherp laat zien dat hij zeer betrokken was bij alles in Griekenland, dat goed kon analyseren en dat zijn gevoel voor humor nog volop aanwezig was.
Dag Adri,

Ja, ik vind het jammer om het forum zo geleidelijk aan ter ziele te zien gaan en daar wil ik eigenlijk niet aan meewerken, vooral omdat dat voor Jos toch ook vervelend moet zijn - om het dan maar voorzichtig te zeggen - en hij bovendien met zijn gezondheid sukkelt. Zodoende.

Grieken hebben een door God gegeven recht om precies te doen wat ze willen, dus onnodige verkeersregels zoals parkeerplaatsen en parkeerverboden zijn aan hun niet besteed. Ze maken zelf wel uit waar ze hun auto neerzetten. Dwars voor de in- en uitgang van Lidl, bijvoorbeeld, omdat de deuren te klein zijn om naar binnen te rijden en hem vlak naast de kassa te parkeren. En zo gaat dat met alles. Met rookverboden en belastingen en alles wat je maar kunt bedenken. Gewoon doen wat je zelf wil en vooral blijven lachen en blijven eten en drinken. Maar al met al komt er natuurlijk geen kloten van terecht. Ze willen met alle geweld uit dat hulpprogramma en als het dan aan het eind van deze zomer eindelijk zover is, lappen ze alle afspraken met Brussel en het IMF aan hun laars en gaan weer vrolijk verder zoals vroeger. Tot ze eindelijk echt uit de euro lazeren, wat lang geleden al had moeten gebeuren.
Maar we hebben er prachtig weer bij, hoewel ze daar in Holland ook niet over te klagen hebben. Het gaat ons verder wel goed. Mijn vrouw kreeg in april een nieuwe heup en is weer helemaal gerevalideerd. Ik takel geleidelijk aan verder af, maar ik kan er echt niet mee zitten.

Nou, mooi weekend en hopelijk loopt de kelder bij jullie niet onder.

Groeten

Theo
Theo, ik zal je missen.

Adri
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door jdbvos »

Potvrdr….daar ben ik toch effe stil van...ik schrik me een ongeluk....
Ik weet, het is de natuurlijke 'gang van zaken' maar toch...
Een waar wandelend vademecum is ons ontvallen, en het spijt mij dat z'n wens voor 4 mei niet uit kon komen, het zou hem waardig zijn geweest...

In gedachten zie ik hem nu op de brug van de Almacht over de papieren en de tekeningen staan: Zit het roer er nog aan, en is de romp wel geveegd

Ja, die laat wel even een frisse wind waaien binnen de NCBL....

Alles zal goed komen, want hij was er al op voorbereid.
Vaar wel, schipper ! Vaar wel !
Een behouden aankomst toegewenst


Mijn welgemeende condoleances aan de familie Horsten.
Oost, west...ook best
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door Gert Schouwstra »

Ook van mijn kant condoleances voor Theo jr en zijn familie. Ik heb de bijdragen van je vader altijd met veel plezier gelezen en af en toe hadden we contact hierover. Hij had heel veel kennis verzameld en vond het leuk om daar nog steeds nieuwe kennis bij te vergaren en te analyseren. Daarin vonden we elkaar, ook al hadden we verschillende achtergronden (hij zeevaart en ik rijnvaart). Mensen zoals hij droegen dit forum. Ik zal hem en zijn bijdragen erg gaan missen.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Overlijden Theo Horsten

Bericht door K.Brouwer »

Sta nu wel even raar te kijken. Zal zijn degelijke schrijfsels missen. Mijn condoleances aan de familie en vrienden van Theo.

K.Brouwer.


Plaats reactie