Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Aha ! Vandaar de rode T in het monsterboekie.... "Tevéélopnemer"
Ik doe gwoon effe mee, zoals goed Grunneger betaamt wanneer iemand een rondje geeft...
Proost Jan, op de eeuwigdurende hu ! Dat je ze nog jarenlang weg mag kunnen geven !
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maria laat mij dat kratje pils dan maar betalen
Nou......als Jan uut Warken dan het bier met kratten tegelijk doorhaald dan neem ik er ook maar eentje van....a.u.b. dankie wel :lol: Ik had zojuist in de kuip en in de zon al een heerlijke kouwe Grolsche Groene rakker versnaperd.......maar deze kan er nog wel bij!Prutjes en allemaal een uitstekende gezondheid toegewenst EN dat we nog maar "tot in lengte van dagen" hier in de Ambuggiebar mogen rondhangen! :lol: Ik heb zojuist met behulp van de fraaie foto's van Jan z'n Direktie in gedachten even door Friesland gescharreld....doet me denken aan vroegaah....mooie femkes EN Bier :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Harry,
verkopen ze daar in het hoge kouwe noorden ook Grolsch Groene Rakkers. :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

in het hoge kouwe noorden ook Grolsch Groene Rakkers
Heel zeker weeet'n Jacob....zowel in doppie flessies als ook blikkies :lol: .....het kost een paar centen ....maaaar dan heppie ook wat :roll: Ik heb het trouwens wat Grolsch betreft heel goed voor elkaar...want een goede vriend van me woont in een andere provincie waar het bier duidelijk goedkoper is als hier.( breek me het gebit niet los over Canadese inter-provinciale zaken, da's hier nog net zo als heel vroegaah tijdens de Hoekse en de Kabeljouwse twisten in de Lage Landen :lol: ) Maar die beste brave borst brengt dan een doossie of zo mee voor me als ie hier zijn familie komt bezoeken, en zoo hep ieder nadeel weer z'n eigenste voordeel :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Linders »

Geen beugelflessen ??? :oops:

Groetjes, Jos Linders
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Geen beugelflessen ???
Neem me niet dadelijk JossieDos :lol: .......dat bedoelde ik met "doppie Flessies"......het woord "beugel" wilde me daarnet even nait te binnen'n schieten :roll:

Betreffende " Grolsch Groene Beugelflessie Bier" kan ik vermelden dat ik die bijzonder miste toen we vroegaah in de vorige eeuw in HET Wilde Westen woond'n :lol: .....en zo kon het gebeur'n dat we ooit ergens in Montana in de berg'n van God en Alleman verlaat'n in de wilde struiken met de hele kampeer handel waren neergestreken en de direktie na een paar dagen met de dochters was afgereisd naar de dichtsbijzijnde "General Store" in een met bordpapier dichtgeplakt dorruppie om de Kombuis voorraden wat aan te vullen.Ik zat op m'n gemakkie een boekie te lezen ...terwijl onze beste brave Astra, een langharige Duitse staander in de buurt snifte of er ook beren rondscharrelden...toen ze weer terug kwam EN ze mij met veeel omhaal en ZEER pontificaal een steenkoude Groene Grolsche Beugelfles uit een bruin zakkie onder m'n neus toverde......DIE waren daar toen te koop in dat dicht geplakte dorruppie in de berg'n VER van de Achterhoekse Bierbrouwerij, ik heb toen de volgende dag een 100+ km rondritje gemaakt voor "aanvullende Grolsch supplies" de benzine was toen nog 28 ct Can. per liter :lol: . Ik wil maar zeg'n .....die Grolsche lieden zijn al sinds 1615 behoorlijk bij de les.....ondanks dat ze uut Twente koom'n.....maar dat zal vast door de Sallandse invloeden " van over de grens" koom'n!! :lol: :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja hallo, sinds wanneer ligt Groenlo in Twente? Grolsch is geboren in Groenlo, een onvervalst stukkie Achterhoek :!: Tukkers en Sallanders, het zal allemaal wel. Het kan overigens zijn dat je Grolsch flesje of blikje nu uit Enschede komt :wink:

Nou ja het maakt ook geen zak uit, inmiddels zijn de Jappen de baas bij Grolsch en komt het bier uit Usselo (dat bekt toch helemaal niet :? )
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zullen het maar niet over de De Grolsch Veste hebben... :wink:
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Tsja, de meeste Twentenaren - Tukkers dus - denken dat Grolsch bier van origine Twents is.
Helaas voor de echte Tukkers:
Grolsch is een biermerk dat voor het eerst in 1615 in Groenlo gebrouwen werd
door Willem Neerfeldt.
De naam Grolsch is het bijvoeglijke naamwoord van Grol, de oude naam van Groenlo.

Daar maak ik als import Tukker wel eens een opmerking over (jennen dus) en dat levert dan weer
reacties op waar ik veel plezier aan beleef. :mrgreen:
Grtn @Allen
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

Ik ken het alleen nog maar in die bruine dikbuikjes, niks geen groen flesje, hier geen innovatie!
Grolsch.jpg
Grolsch.jpg (16.87 KiB) 2509 keer bekeken


Plaats reactie