Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Toch viel het drankmisbruik daar in de praktijk wel mee, er werd veel gezopen,
HET drankmisbruik viel best mee.........maaar er werd veel gezopen :lol:
In mijn Reuzen van Heusden tijd vond ik het DE gewoonste zaak van de wereld als er een doossie bier per dag door ging in de tropen.....en " een doossie" was dus 24 flessies want blikkies waren er toen niet voor zover bekend.Vers van de vaart raakte ik aan de praat met een kollega ( R.I.P.) en volgens hem was een doossie 12 flessies......waaaant 12 flessies was voor een walslurp onder dagelijks toezicht van de direktie zo'n beetje een maandelijkse bier toelage......24flessies/dag????.....DAT geloofde geen mens toen.
Toch viel het drankmisbruik daar in de praktijk wel mee, er werd veel gezopen
:lol: :lol: :mrgreen:
Ik voer toen eens met een echte WW2 ouwe happer, die moest 'sochtends eerst een kruikje Bols flink aanspreken voor ie de WW2 demons kon sussen EN wat bij de mensen kwam en bedacht toen plotsklaps dat ik zelf al een mooi endje op diezelfde weg was - zonder die WW2 demons fanselluf :roll: - met routinely " even een paar slokken zoooo uit de fles" :roll: :lol: ...ik ben toen zwaar gaan minderen en dronk het edele soppie van Blankenheim & Nolet vervolgens uit een klein bloemen vaassie :mrgreen:
Ik ben nog steeds van mening dat die donderse vonkentrekkers mij op ut verkeerde pad hadden geholpen met o.a. " Jaaa zie je Meester, bij Erhard & Deckers daar heb ik leren drinken, je kreeg daar een fles jenever in de week, toch zonde om weg te gooien...niettan?? seg nous elluf :lol: ...eerst met citroen schillen er in, later met sinaasappel schillen en toen werd ik dat gelazer zat en dronk het maar puur!!! :lol: :mrgreen:

Maaar ik zit nog te wachten tot Adri langs komt met een paar flessen Single Malt "The Balvenie"....als je dat spul op je ouwe dag moet leren drinken dan moet je d'r wel even een paar vaklui bij halen fanselluf :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Harry G. Hogeboom schreef: 15 sep 2018 00:44 Ik ben nog steeds van mening dat die donderse vonkentrekkers mij op ut verkeerde pad hadden geholpen met o.a. " Jaaa zie je Meester, bij Erhard & Deckers daar heb ik leren drinken, je kreeg daar een fles jenever in de week, toch zonde om weg te gooien...niettan?? seg nous elluf :lol: ...eerst met citroen schillen er in, later met sinaasappel schillen en toen werd ik dat gelazer zat en dronk het maar puur!!! :lol: :mrgreen:
Jajaja, vast wel. Op zo ongeveer mijn eerste bootje dronk ik nog niet echt - bier smaakt smerig - maar het waren een paar wtk's die riepen "We zullen jou wel even leren zuipen, kreng!" dus je werd gewoon plat op een kooi gesmeten, de zwaarste ging boven op je zitten en nr. 2 kneep je neus dicht en hield de groene toeter in je strot tottie leeg was.
En doossies van 12? Dat zal ie wel verzonnen hebben om thuis te vertellen, dan dronk ie gelijk de helft minder :mrgreen:
Louis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

jdbvos schreef: 14 sep 2018 20:38 ...druk bezig met "Jeg har en fat fat...",de Deense versie van "Ik heb een potje met vet …" :-D
Ach, Denen gingen altijd zingen als ze dronken waren, altijd nog beter dan de tent slopen, Jan. :wink:
Het vervelende was dat het gezang niet om aan te horen was... :lol:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 15 sep 2018 00:44Maaar ik zit nog te wachten tot Adri langs komt met een paar flessen Single Malt "The Balvenie"....als je dat spul op je ouwe dag moet leren drinken dan moet je d'r wel even een paar vaklui bij halen fanselluf :mrgreen:
Waaat ... en dan moet ik dat gele spul leren drinken en dan moet ik dat zelf nog betalen ook zeker?

Adri
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Breeze schreef: 15 sep 2018 16:33 Waaat ... en dan moet ik dat gele spul leren drinken en dan moet ik dat zelf nog betalen ook zeker?

Adri
Adri, aan boord golden destijds een paar gouden regeltjes:
- je bent jarig als anderen je jarig verklaren
- als je jarig bent betaal JIJ het gelag

Voor ons geldt dat nog steeds :lol:
Zoals ik zelf ooit te horen kreeg "we leren je wel zuipen, kreng!". nu nog... :mrgreen:
In afwachting van, Maria, zet maar wat neer, alvast... Obrigado! (en niks nie por favor)
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dan moet ik dat zelf nog betalen ook zeker?
Waaat had jij dan gedacht Adri??......ik zie trouwens dat Louitje HET al duidelijk heeft uitgelegd, da's het voordeel van die vonkentrekkers...die kunnen nog steeds kort en bondig seinen :roll: ...daar is geen woord Frans bij volgens mij, maar ik heb nu net FF geen tijd, moet naar een goeie kennis die JARIG is :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Nou heb ik vele jaren een flesje staan van meneer J. Walker, voor het geval ik bezoek krijg met een vreemde smaak. Zou het wat zijn om dat voorzichtig te proberen, helaas wel zonder deskundige begeleiding?

Adri
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voordat je zonder begeleiding dat flesje leeg gaat lurken, is het wel belangrijk om te weten of het Black, Red of Blue Label is, Adri. :wink:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Afbeelding

Is het geen lief klein flesje? Het staat er al een hele tijd onaangebroken. Dat betekent dat, of ik heb geen vrienden, of mijn vrienden hebben geen vreemde smaak.

Adri
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Lijkt een 3/4 ltr fles.
Let wel op
Jan de Wandelaar.jpg
Jan de Wandelaar.jpg (18.09 KiB) 2008 keer bekeken


Plaats reactie