Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Vanmorgenvroeg om 04.29 is Jos Komen overleden.

We kunnen in deze tent onze gevoelens de vrije loop laten.

Schenk voor iedereen maar wat in Maria. Géén traantjes meisje want hij is nu in een nog betere wereld.

Jos, proost en op een behouden aankomst. En laat het steigertje van Petrus alstjeblieft heel!

Bert de Boer

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Da Foeck?
En dat het slecht ging, -dat- wisten we...
Maar dit is erg snel.....

Iedereen gecondoleerd......
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

Ik zou willen voorstellen berichten over het overlijden van Jos in het onderwerp 'ziekenboeg/overlijdingsberichten' te plaatsen.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ai ai Maria....je kroegbaas JossieUNO heeft aangemonsterd bij de NCBL, dus daar zal hier nog best het e.e.a. over worden besproken, uiteindelijk was het ZIJN kroeg!
Als ik het goed hep dan staan er nog 2 flessie van m'n beste 15 jaar oude Dhalwhinnie achter slot en grendel, trek ze maar open en voor een ieder een stijve borrel....en dan " OP is OP".
JossieUno was een bovenste beste stuurman waar ik bij het potje na de wacht ALLES wat er maar te bespreken viel mee heb besproken en dus "OP een goede reis en behouden aankomst Jossie en bedankt voor alles"......CHEEEERS!
berichten over het overlijden van Jos in het onderwerp etc. etc.
En uuuuh Martinus......DIT was JossieUno zijn kroeg!! Need I say more?
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Ik ben er zeker van dat we geheel in de geest van Jos handelen door deze kroeg draaiend te houden. Dus geef mij maar zo’n drankje van Harry die hij 15 jaar achter zijn rug heeft gehouden!

‘Beat the drum slowly’
Bert de Boer
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Oei, dat nieuws komt hard aan.Dit wordt een groot gemis.
Welgemeende condoleances aan zijn vrouw, naasten en bekenden.
Van ons kombuizers is er weer eentje op de lange reis gegaan van de NCBL.
Laten we er bij Maria nog maar eentje nemen ter nagedachtenis aan Jossie Uno.
Jacob
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Klaar met machines, wat een rotdag!
De stuurman afgemonsterd, dus we blijven hier even hangen om ons verdriet te delen en wellicht te verzuipen.
Maria, haal die overjarige kratjes Hertog Jan maar voorgaats , we zullen ze nu zelf moeten legen.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

....hier even hangen om ons verdriet te delen en wellicht te verzuipen.
Ondanks dat ik al jaren geleden ben gestopt met roken.......droom ik nog wel eens van een lekkere sigaar bij een pilsie en een shot Whiskey. Vandaag is zo'n dag dat ik haast weer naar zo'n sigaar zou grijpen, maar ik zal het bij " er even aan ruiken moeten laten" :lol: Mede dank zij Kombuispraat en vooral JossieUno himself ( EN veeeele anderen!) z'n bemoeienissen werd mijn 2008 KNRM geld-inzamel-Ijssel Roeitocht project redelijk suksesvol afgesloten. Bij het " afsluit pilsje" aan het einde van de "houten kont" roeierij in Juni aan het Ganzendiep in Kampen stond Jossie met EN een pilsje EN een sigaartje de zaak te bekijken........IN MEMORIAM!
Bijlagen
Roeitocht-2008-GanzendiepKampen.jpg
Roeitocht-2008-GanzendiepKampen.jpg (187.56 KiB) 3241 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Tja, wat moet je nou schrijven?

In de eerste plaats mijn condoleances voor Akkie.
Je weet dat het eraan zal komen, maar voor mij ook net zo goed "een donderslag bij heldere hemel".
Het is dat ik recentelijk weer bij Kombuispraat ben aangemonsterd, na mijn afhaken in ik meen 2016, en ik ben er blij om.

Ik hoop dat de kroeg niet gesloten wordt, en dat er mensen zullen zijn die de zaak verder willen draaien. Dat verdient deze site gewoon.

Wanneer was het ook weer, de Kombuispraat meeting in Den Osse? Dat was de laatste keer dat we met elkaar gebabbeld hebben, nog aan tafel ook.
Jos, behouden aankomst met de NCBL en iedereen sterkte gewenst.

Besluit ik maar met "Maria, doe er nog maar eentje!" Old sailors only fade away :wink:

Wil ik er nog dit aan toevoegen; ik kwam deze muziek toevallig vandaag tegen en heb er een mp3-tje van gemaakt. Wie het is/hoe het heet is me totaal onbekend, ik heb het maar ff NCBL_soundtrack.MP3 genoemd en je kunt het hier horen (ik vind het wel toepasselijk)
http://www.holleman.demon.nl/vaartijd/N ... dtrack.MP3
Louis
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Misschien een ongepaste en onnozele vraag:
Hoe gaat het nu verder met Kombuis?
@Jos en @Ton, blijven jullie moderators?
Nogmaals misschien ongepast, maar ik heb geen idee hoe één en ander werkt.
En wat ik mij nu realiseer: zijn er kosten aan het in de lucht houden van een forum?
Grtn @Allen


Plaats reactie