Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
evert1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2018 21:56

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door evert1955 »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe dik het karton is wat ik het beste kan gebruiken om spanten voor een papieren scheepsmodel?
Mijn plannen zijn om de DKM bismarck vanaf rekening van papier te bouwen.

lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door lodonk »

Beste kombuizers,

Voor onze nieuwe tentoonstelling Zandwinning en transport in het Baggermuseum zijn wij op zoek naar een beunschip met een roefje die wij dan van november tot mei in bruikleen zouden willen hebben. Wie help ons hieraan of weet waar er een dergelijk model staat?

Reacties graag via blodonk@baggermuseum.nl of 078-6414959

Bert Lodonk
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door kabo »

IMG_0005.JPG
IMG_0005.JPG (72.49 KiB) 6041 keer bekeken
De Eemhaven van v.Uden.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Ruuth
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 nov 2016 16:47

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door Ruuth »

Beste mensen,
Van mijn jaggie heb ik het spantenplan.
Jaaaaaren geleden heb ik met Autocad gewerkt. Te lang geleden om daar nog enige vaardigheid in te hebben. Het programma heb ik nog wel.
Het moet n.m.m. mogelijk zijn om bijvoorbeeld een excel-lijst van de spantgegevens in Autocad te pompen voor een 3-D plaatje.
Iemand enig idee?
Bij voorbaat dank.

Heb inmiddels op dit onovertroffen forum een link gevonden waarmee ik helemaal content ben.
Excuses voor de eerdere 'vervuiling'.
De programma's heten Hullform sotware en Delftship.
cornelisvdpanne
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2013 13:06

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door cornelisvdpanne »

-Gaaf en wat een strak schip Compliment heel veel tijd zal in dit schip gezeten hebben Cees
cornelisvdpanne
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2013 13:06

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door cornelisvdpanne »

kabo schreef: 21 mei 2018 21:10 Hallo Cees, n.a.v. je vraag, de EEMHAVEN is schaal 1 op 100. Hij is 152 cm bij 20 cm. Maar het is een statisch model en kan niet varen. Ik bouw altijd statische modellen. Ik ben niet zo'n elektronica mannetje. Ik ben nu met de afbouw bezig, maar dat is nog een heel gepriegel met al die laadbomen.
Binnen mag ik hem niet meer zetten van mijn vrouw, want de Amstelland staat al in de keuken. Dus dat wordt nog even zoeken.
met vr, gr, Bas
het blijft een geweldig schip ja de vrouw heb het voor het zeggen .. maar ook dat zijn we gewent maar daar is mee te leven Ha ha
cornelisvdpanne
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2013 13:06

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door cornelisvdpanne »

wat een mooi container schip waar zijn de containers van gemaakt dat wilde ik effe weten Vr gr van Cees
Oscar Aardse
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 dec 2013 11:38

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door Oscar Aardse »

Nico, In mijn tijd op de Straat Fremantle waren de dekhuizen vanaf ca. 120cm, vanaf het dek gemeten naar boven, wit geschilderd. Ook zie ik geen deksels van de "dieptanken" ter weerszijden van ruim 3. Maar dat kan natuurlijk zijn omdat het dek niet helemaal zichtbaar is... hoewel de bovenkant van die deksel toch ongeveer een meter boven het hoofddek uitstaken!
H.gr. Oscar
kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door kabo »

IMG_0007.JPG
IMG_0007.JPG (80.94 KiB) 8008 keer bekeken
Cees ik heb er anderhalf jaar over gedaan. Afgelopen zomer was het te warm en anders bijna ieder dag een paar uur.
gr.Bas
cornelisvdpanne
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 mei 2013 13:06

Re: Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Bericht door cornelisvdpanne »

wat een mooie hobby he ..ik ben weer zoekende naar een opknappertje.. ik kan het toch niet laten bedankt voor je Reactie compliment voor het bouwen van dit strakke schip Vr Gr cees


Plaats reactie