Offshore
Re: Offshore
02-11-2018 Nieuwe Waterweg, de Bokalift 1 inkomend voor Huisman in Schiedam. De Bokalift is het verbouwde resultaat van het afzinkbare zware lading schip Finesse naar kraan schip.
Groeten Jeroen
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 feb 2014 12:18
Re: Offshore
Goedenavond heren,
Aansluitend op het bericht van ‘Jancorjoh’, over de nieuwe 5000-tons kraan van de Pioneering Spirit (zie 'zware ladingschepen'), bijgevoegde foto’s.
Ze zijn vanochtend genomen aan de Wiltonhaven in Schiedam, waar het ponton aan de kade van Huisman lag. De kraandelen zijn dus overgeplaatst van de ‘BigLift Barentz’ op ponton ‘CC Biscay’. Ik vraag mij af hóe, want met name het machinehuis lijkt mij een behoorlijk gewicht.
Het ponton ‘CC Biscay’ behoort overigens toe aan de forma ‘Coastal Carriers NV’, gevestigd in Schiedam. Ik kende de firma niet.
Het ponton meet 91x27x6 meter en is gebouwd in 2008. Kennelijk onlangs van een nieuw verfje voorzien, want het stond strak in de lak.
De kraandelen waren, voor zover ik het kon zien, degelijk zeevast gezet op het ponton en ik vraag me derhalve af wanneer en waar zij op de ‘Pioneering Spirit’ worden gebouwd, aangezien deze nog in de Zwarte Zee op 50 mijl van de Bosporus aan het werk is.
Het zou ook kunnen dat men in China slechts het grofstoffelijke werk heeft verricht en dat aan de kade in Schiedam het geheel wordt afgebouwd.
Maargoed, we gaan het zien.
Aansluitend op het bericht van ‘Jancorjoh’, over de nieuwe 5000-tons kraan van de Pioneering Spirit (zie 'zware ladingschepen'), bijgevoegde foto’s.
Ze zijn vanochtend genomen aan de Wiltonhaven in Schiedam, waar het ponton aan de kade van Huisman lag. De kraandelen zijn dus overgeplaatst van de ‘BigLift Barentz’ op ponton ‘CC Biscay’. Ik vraag mij af hóe, want met name het machinehuis lijkt mij een behoorlijk gewicht.
Het ponton ‘CC Biscay’ behoort overigens toe aan de forma ‘Coastal Carriers NV’, gevestigd in Schiedam. Ik kende de firma niet.
Het ponton meet 91x27x6 meter en is gebouwd in 2008. Kennelijk onlangs van een nieuw verfje voorzien, want het stond strak in de lak.
De kraandelen waren, voor zover ik het kon zien, degelijk zeevast gezet op het ponton en ik vraag me derhalve af wanneer en waar zij op de ‘Pioneering Spirit’ worden gebouwd, aangezien deze nog in de Zwarte Zee op 50 mijl van de Bosporus aan het werk is.
Het zou ook kunnen dat men in China slechts het grofstoffelijke werk heeft verricht en dat aan de kade in Schiedam het geheel wordt afgebouwd.
Maargoed, we gaan het zien.
- Bijlagen
-
- IMG_2660.JPG (119.32 KiB) 8134 keer bekeken
-
- IMG_2663.JPG (157.27 KiB) 8134 keer bekeken
Re: Offshore
De Matador en 2 en 3 hebben het machinehuis op de Cc Biscay overgezet.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 feb 2014 12:18
Re: Offshore
Dankjewel Ron.
Even nazoeken leverde inderdaad een kort artikeltje met foto's op op de site van Port of Rotterdam;
https://www.portofrotterdam.com/en/news ... ing-spirit
Even nazoeken leverde inderdaad een kort artikeltje met foto's op op de site van Port of Rotterdam;
https://www.portofrotterdam.com/en/news ... ing-spirit
- Bijlagen
-
- Bron; portofrotterdam.com
- Biglift Barentz Bonn Mees 1000px.jpg (138.38 KiB) 8033 keer bekeken
Re: Offshore
Vroegah had je American. Tegeswoordig is het Huisman.
Als je nog ff na dit filmpje door blijft kijken; vroegah hadden we De Vries Lentsch, tegeswoordig ook al Huisman.
We've come a long way!
Als je nog ff na dit filmpje door blijft kijken; vroegah hadden we De Vries Lentsch, tegeswoordig ook al Huisman.
We've come a long way!
Louis
Re: Offshore
Kleine aanvulling: Vroegah had je Amhoist (American) én Gusto. Tot de Balder en de Hermod bouwde Gusto alle kranen voor Pieter Heerema. Daarna vanaf 1978 alleen het ontwerp, helaas. Amhoist ging failliet in 1985. Gusto Engineering bestaat nog.
Adri