Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Na het verhaal Jos, keurig overigens, een vraag aan Harry.
Een vriend hier ter plaatse had het erover dat je bij jou in de buurt plekken had met een tijverschil van 17 meter...
Mijn vraag aan jou, klopt dat?
Ik kan je helaas niet op een andere meer informele manier contacten dus maar hier....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Jinny, als je een kombuizer iets in privé wilt vragen is daartoe de mogelijkheid via een PB persoonlijk bericht.
Sommige Kombuizers hebben daar slechte ervaringen mee en reageren niet op elk bericht, zelf maak ik mij daar ook schuldig aan soms.
Het is dus niet zo dat je altijd antwoord zult krijgen. :(
TonyfH
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Ambuggiebar

Bericht door TonyfH »

Goedemorgen Jinny, all,

Jinny schreef: Een vriend hier ter plaatse had het erover dat je bij jou in de buurt plekken had met een tijverschil van 17 meter...
Mijn vraag aan jou, klopt dat?

Ik heet dan wel geen Harry, maar ik ben lang geleden wel eens op Nova Scotia en zelfs in Halifax geweest met een vakantiereis.

Of het inderdaad 17 mtr. tijverschil is weet ik niet, maar ik heb in mijn fotoalbum staan dat er bij de Hopewell Rocks in de Bay of Fundy (tussen het vasteland en Nova Scotia) normaal zo'n 12 mtr tijverschil is wat onder extreme condities wel kan oplopen tot zo'n 14 a 15 mtr.
De Bay of Fundy grenst zo'n beetje aan Harry's achtertuintje :-)
In St Johns New Brunswick schijnt er bij opkomend tij op een riviertje wat uitkomt in de Bay of Fundy zelfs een soort vloedgolf naar binnen te lopen, zo snel komt het water daar op (en later weer af natuurlijk). Ik heb dat niet met eigen ogen gezien want wij waren er zo'n beetje net voor laag water.
Helaas geen foto's want ik heb die dia's nog niet gedigitaliseerd.

Ik hoop dat Harry er nog eens wat meer over kan vertellen, inclusief foto's.

Dan heb ik nog een vraag aan jou Jinny, weet jij toevallig waarom de snoeren aan apparaten tegenwoordig zo verekkes stug zijn?
Ik heb eens een soldeerboutje gehad waar ik niet fatsoenlijk mee kon solderen aan elektronika omdat het snoer zo stug en kort was.
Om over het snoertje van een paar telefoonladers maar niet te spreken.

Alvast bedankt, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ambuggiebar

Bericht door leo-shof »

v+d schreef: 19 nov 2018 11:18 Jinny, als je een kombuizer iets in privé wilt vragen is daartoe de mogelijkheid via een PB persoonlijk bericht.
. :(


Jan onze Harry is niet te bereiken met een PB of een Email
bekijk het verschil op het plaatje
Image7.jpg
Image7.jpg (21.48 KiB) 5100 keer bekeken
in het rode ronde staat niks,daar moet zoals bij de boven liggende afzender dus dit staan .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Nou dat is dan duidelijk, rooksignalen werkt niet dus gewoon wachten tot zware sneeuwval Harry tot binnen blijven veroordeelt :lol:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

TonyfH schreef: 19 nov 2018 11:52 Goedemorgen Jinny, all,

Jinny schreef: (.......) inclusief foto's.

Dan heb ik nog een vraag aan jou Jinny, weet jij toevallig waarom de snoeren aan apparaten tegenwoordig zo verekkes stug zijn?
Ik heb eens een soldeerboutje gehad waar ik niet fatsoenlijk mee kon solderen aan elektronika omdat het snoer zo stug en kort was.
Om over het snoertje van een paar telefoonladers maar niet te spreken.

Alvast bedankt, Teun.
Teun, bedankt voor je verheldering.
Ik vind het nogal een eind.

Wat je vraag aangaat, kabels worden tegenwoordig vaak dikker uitgevoerd en sommige Chinezen mengen ijzer door het koper, soms ook met inferieure PVC als mantel..
Daardoor worden de snoeren onhandelbaar.
Vroegah werden er soepele snoeren gebruikt met rubber mantel.
Die waren, als ze nieuw waren, stukken beter...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Ambuggiebar

Bericht door Geep »

Dat verschijnsel, komt mij ook bekend voor. Is ook de reden dat ik van elk onbruikbaar apparaat,
of toestel het snoer afknip voor hergebruik. Tot kamer en schemer-lampen aan toe!
Ik heb vroeger vlak bij het Waterlooplein gewoond, was een snorder tussen wegwerp rotzooi.
Ik weet wat troep is, kan alles gebruiken, ik beklaag diegene die ooit mijn rotzooi moet opruimen.
Vrgr. Geep
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Ambuggiebar

Bericht door Koos »

Herken ik helemaal Geep.
Doe al jaren hetzelfde tot ergernis van m’ eega en dochters.
Al eerder genoemd in een ander Topic, maar noemden mij de broer van stiefbeen.
Voordeel was wel dat als er wat in het week-end gebeurde ik zelden mis greep.
oa. snoertje altijd makkelijk.
Gr. Koos
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Ambuggiebar

Bericht door Geep »

Koos over troep gesproken……Kom op de Oranje luid zingend m’n hut binnen stappen,
eh…O…Sorry Kap. Zit kapitein, Schulting is mijn aquarium, te kijken. Het gesprek wat volgde had niets meer
met scheepvaart te maken het ging nu over vissen, int klein dan. Hij laat een wat fris komen.
Keuvelde verder over onze ervaring. Hij zelf had in zijn hut ook een vissenbak. Met een nadeel zijn aquarium,
slingerde niet, die zwaaide van Sb naar Bb, op die bovendekken. Hij had een speciaal hoogwandig aquarium laten
bouwen. Een van de hutmaten komt ook binnenstappen, die schrikt zich het apelazarus! Kap.Schulting, vertrekt.
Geep, je komt maar een keer langs boven.
Lopen Singapore binnen, krijg van de brug opdracht om een bepaald soort visjes voor hem in te slaan.
Werd gelijk gepromoveerd van linnenscheur naar Vis-inkoper, kreeg er geeneens ‘n extra streep voor.
We tjoeke-tjoeke verder naar het Oosten richting, Tahiti. In de linnenkamer had ik een vak ingericht met spullen ik
moet kunnen rommelen. Met inspectie komt de gouwe hap ook bij ons in de linnenkamer, die is niet belangrijk!
Wel dat bewuste vak – Kassie van Blauwbaard!- Konden die gasten uren van genieten
We zijn nog onderweg naar Tahiti, komt de 4e stuur, bij ons binnen stappen ,,of ik ook Methyleen-Blauw had ‘’
Dat had ik, ik moest met spoed naar de Kapiteinshut komen. Hij had een ziekte in zijn aquarium, vissen zijn gered.
Dank zij ik meer troep meeneem als kleding ( die kan je onder weg kopen) Methyleen-Blouw niet.
Ben nu voor de zoveelste keer de schuur (rotzooi werkplaats) aan het opruimen tot grote vreugde, v/d
Hoofd-cheffin!.
Vrgr. Geep
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Ambuggiebar

Bericht door Koos »

Ondanks dat het nergens op leek, welhaast aan het einde van Ned-11tal nog bijna een zaadlozing gekregen.
Maar wederom heel herkenbaar Geep.
10 jaar geleden verhuisd met daarvoor al de opdracht van de Mrs. om alvast een hoop van die volgens haar troep op te ruimen. Bovenste beste eega trouwens, zou niet anders wensen.
Maarja bijval natuurlijk van de andere op de wereld gezette dames en dus maar aan begonnen.
Kwam er nooit op tijd door heen natuurlijk en maar overeengekomen dat ik het tijdelijk in de garagebox op zou slaan en dit na de verhuizing zou doen. Nou ja, staat er dus nog.
Ook een boel van m’n naslag werken en dus eigenlijk toch zonde om weg te doen.
Krijg nog wel eens een hint om eea beet te pakken.
Van de zomer te mooi weer en nu te koud en kom er zo dan weer even mee weg.
Slaap lekker
Gr. Koos


Plaats reactie