Ooltje Kloot

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Jos Komen (R.I.P)

Ooltje Kloot

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit was de onbekende sleepboot op het oude forum.
Kreeg zojuist een mailtje van Cor Graafland.
Hallo Jos,

Zat een beetje te struinen op je site, en zag ineens dat er een tekening van mij op je site staat, de "Ooltje Kloot"
Leuk.
Het is geen bestaande sleper, gewoon verzonnen.
Deze heeft wél echt bestaan, heb ik getekend in Curacao, we lagen daar op station.

Afbeelding


Hier staan nog wat meer plaatjes die ik heb gemaakt, met pen of met fototoestel.

http://members.chello.nl/~cor.graafland ... ships.html

Groeten,

Cor Graafland

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de link waar de "Ooltje Kloot" Kombuispraat binnen stoomde.
All the best
Jos

http://www.dynamicdeezign.com/forum/jos ... s/796.html
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Cor Graafland

Die tanker, de Omi Yukon,
Daar hebben we verder niets aan gedaan,
We (op de Smit New York) waren op weg van Tacoma naar Taiwan, met twee slopers, een paar dagen na passeren van Hawaii moesten we omdraaien, er stond een tanker in de fik, achter ons. Wij ernaar toe. Ook kwamen er nog een paar "experts" van Tak aan boord, met een bootje vanuit Hawaii. Blussen deden we niet, want dat was onmogelijk, te weinig bluscapaciteit, en we hadden ook nog twee slepen. We hebben het ding uit laten branden, en toen achter de twee andere slepen geknoopt.
Op een gegeven moment kregen we een typhoon achter ons aan, wij naar noord uitwijken, dat ding naar noord, toen wij weer naar west uitwijken, dat ding ook naar west, toen wij weer naar noord, dat ding ook naar noord, afijn, tot drie keer toe dat geintje, uiteindelijk ging 'ie door naar japan, kregen we alleen een staartje van hem mee. Maar we kwamen wel met een brandstoftekort, al dat uitwijken deden we op volle kracht, zo snel mogelijk. De Smit Houston kwam ons toen een paar dagen vóór Taiwan van brandstof en dergelijke voorzien. Nadat 'ie ons eerst een paar dagen naar kalmer water had gesleept. Die twee slopers hebben we daar afgeleverd, de Omi Yukon hebben we naar japan gebracht.


Groeten,

Cor
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze foto hoort bij bovenstaand verhaal.
All the best
Jos

Afbeelding
Reeckel

Bericht door Reeckel »

Leuk reisje cor, vaar je daar nog steeds?
Gr Jack Minneboo
Kortje

Re: Ooltje Kloot

Bericht door Kortje »

Hoi Jack,

Ik kan eindelijk antwoorden :-D

Nee ik vaar niet meer bij Smit, heb vlak voordat ik ontslag kreeg wegens te lang in de ziektewet ontslag genomen, en ben bij Greenpeace gaan varen, o.a. op de Solo, (ex Smit Houston).
Helaas ben ik daar weggegaan omdat een vervelende infectie in mijn rechteronderbeen weer begon op te spelen.
Groeten,

Cor
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ooltje Kloot

Bericht door Roy »

Die gewoon verzonnen sleper lijkt toch verdacht veel op de "Smit Salvor"!. 8)
Dus de ex "Smit Lloyd 101", later de "Smit Singapore".................

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Kortje

Re: Ooltje Kloot

Bericht door Kortje »

Hallo Roy, de tekening die je hierboven aan ziet, is de Smit Salvor (2) de opvolger van de ex Clyde, (hing of hangt trouwens ook in het sleepvaart museum in Maassluis, hoe die daar komt is me een raadsel) hieronder zie je die "verzonnen" sleper
het betreft overigens de Smit Lloyd 103, niet de 101, die werd Smit Singapore
ooltje.jpg
ooltje.jpg (86.24 KiB) 4434 keer bekeken
groeten,

Cor
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ooltje Kloot

Bericht door Roy »

Je hebt helemaal gelijk Cor !.
Ik moet het toch eens afleren om op de autopilot te reageren..................... :roll:

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie