ik weet zeker dat er op dit forum mensen zijn die een reis hebben gemaakt op de notoire slingerbak van de k.o.f.s de prinses margriet.
ik zou graag de ervaringen willen lezen van jullie toen je een reisje mee moest op de princes margriet voor de opleiding.
zelf heb ik ook een reisje mogen meemaken. dat was in 1978 . een reis langs de oost en zuidkust van engeland.
een hele mooie ervaring voor mij. maar man wat ben ik zeeziek geweest bbrrr , weet nu wat galspugen betekent.
zelfs de vaste bemanning zag groen en geel.
we hadden een kok aan boord ,ene eddy die ons riep voor `` pikheet`` we kende die term nog niet en dachten dat hij daar iets heel anders mee bedoelde.
we waren de eerste lichting kleine handelsvaart stuurlui die ook een reis mochten maken op de prinses margriet die eigenlijk was bedoeld voor de grote vaart opleiding.
ondanks de zeeziekte vond ik het geweldig om zo dicht langs de engelse kust ervaringen op te doen met peilen etc.
de zaterdag avond waren we aangemeerd in plymouth. ,dus stappen met de crew daar.
wat was dat ook een mooie ervaring! voor het eerst zonder je ouders in het buitenland op vrouwenjacht haha.
ik was toen 17 jaar en nog heel groen , maar kon toch een scharreltje vinden daar.
kortom , voor mij hele mooie herineringen aan die reis met de prices margriet.
ik hoop dat dit topic op kombuispraat meer van dit soort ervaringen kan oproepen.
da
Bijlage:
prinses margriet1.jpg [ 92.67 KiB | 897 keer bekeken ]
Ahoy oyibo,
Ik [
Ruud]
heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar een reeds bestaand topic "Sherakhan-Prinses Margriet", zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk, en succes met jouw vraag