Het Suezkanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Het gezeik begon al, wanneer je de loods opriep via de VHF. Meteen al dat gezeur om sigaretten en whiskey. Wanneer je niet voldeed aan hun smeekbede, lieten ze je net zo gemakkelijk nog even liggen op de rede.
En dan wanneer je het Suez kanaal in ging, dan kwamen de verkopers aan boord. Je moest ze goed in de gaten houden, omdat het eerste klas dieven konden zijn. Als ze niks vekochten, dan konden ze toch voldaan van boord af, maar dan wel met jouw spullen. Dan had je nog Ali, de goochelaar, die altijd met zijn kuikentjes in de weer kon zijn. Een van zijn bekende spreuken was "kuikentje hier, kuikentje daar". Dan haalde hij een kuikentje uit je broek of onder je shirt vandaan. Eerlijk gezegd heb ik het nooit begrepen, hoe hij het deed. Het verhaal gaat in de ronde bij de koopvaardij, dat er eens iets vermist werd aan boord. Ali werd aangewezen als de schuldige, maar Ali zei dat hij van niets wist. Enkele matrozen hebben Ali toen opgepakt en buitenboord laten bengelen met zijn hele hebben en houwen. De matrozen zeiden "Ali hier, Ali daar" en daar lag Ali in het Suez kanaal.
Van het Suez kanaal heb ik nooit kunnen genieten, aan beide zijde's van het kanaal alleen, maar zand en nog eens zand.
Bij Ismallia werd er nog wel eens gezwaaid, naar de toeristen aldaar. Verrekijkers werden er bij gehaald, wanneer je vrouwelijk schoon in bikini waarnam.
Hoe het Suez kanaal nu is, geen idee. Maar ik denk dat er weinig veranderd is.
Old sailors never died.

Gr Willem V.

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bij het verhaal van Bert zojuist de foto's geplaatst.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bert van Campenhout van de Bussum heeft nu een restaurant.
Helaas voor mij niet naast de deur.
All the best
Jos

http://www.kies.com/restaurant/tribunal/
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Bert,
Prachtig verhaal. Mijn man heeft zitten genieten van Ali, die heeft hij ook gezien toen hij naar Ned .Indie ging.

Gr. Adrie
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Bert,

Met veel plezier gelezen.
Groetjes Gerrit.
Aad v Staveren (RIP)

Suez Kanaal

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Het Suez Kanaal in afgelopen weekend 2 dagen versperd geweest.Dit omdat een Russische tanker door motorstoring dwars in het kanaal aan de grond kwam te zitten.Dit gebeurde bij Ismaila
HG Aad
Jos Komen (R.I.P)

Het Suezkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het Suez kanaal,
Het komt steeds links en rechts ter sprake, voor velen van ons was dit de eerste confrontatie met een "vreemde"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Suez Kanaal

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Koomuh!! :lol: :lol:

Je schreeuwt om probleeemuh!!! :wink: :lol: :lol:

Jij mot uitkijkuh anders knijp ik de AC af aan de BB kant!! :lol: :lol: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Harry,
Hieruit blijkt dat je nooit op een ECHTE mooie ouwe tanker gevaren hebt.
anders knijp ik de AC af aan de BB kant!!
Wij zaten namelijk in de midscheeps. :)
Als ik het goed begrijp was de Vetsteeg op de Hill dus aan stuurboord. :wink:
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ay Ay Ay.....

Proef ik hier een stukje ouwerwetse rivaliteit tussen tankermensen van boven en onderdeks???? :wink:

groetjes Ton


Plaats reactie