Wie weet ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Jos,

Als mijn volgende berichten wat waterig doorkomen is dat van de tranen die ik nu pleng. De beste bilgepomp kan mijn klavier niet lens krijgen !.
Want inderdaad, er was een tijd dat alles zo lekker overzichtlijk was.
Schraal Maar Netjes kwam gezamelijk met de Roggebrood, ( Kan Niet Slechter Meer ), gewoon in A'dam aan.
Groen Wit Groen, Weinig Vreten En Veel Te Doen, met running mate Ouwe Lulle stoomden fier de Waterweg op.

Mary Hopkins zong het al; Those where the days my friend................

m.v.g. Roy

Gerard

//

Bericht door Gerard »

De HAL heeft zelfs een hele tijd hun kantoor in provincie Zeeland gehad, ik meen in Vlissingen. Snapperniksvan....
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Cruiseschepen

Bericht door Oosterwijk »

Vrienden,

Het is in de cruisewereld al net als overal. Het gaat maar om één ding.

"GELD".

Omvlaggen naar daar waar het het goedkoopst is.

Alle schepen van de HAL hebben nu Rotterdam als thuishaven maar als Carnival ergens anders goedkoper kan dan doen ze dat.

De HAL wordt lekker Nederlands gehouden omdat het in Amerika zo goed verkoopt. Echt niet uit nostalgie.

Vroeger was het ook niet alles maar het gekke is dat je er soms toch naar terug verlangt.
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Gebruikersavatar
Oosterwijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mei 2006 23:11
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bericht door Oosterwijk »

Dit bedoel ik dus.
Afbeelding
Groet,
Hans.
________________________________
"Fair Winds and Following Seas."
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hans je doet overdreven je best. Hier krijg ik echt een harde plasser van..................... O, wat is ze mooi !.

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Hans je bent een welkome aanwinst.
Groets Bram :D
willem v arendnet

Bericht door willem v arendnet »

Hallo Roy.
En wat krijg je hier van ZEKER een slappe plasser. :oops:
Afbeelding
Dan hier nog een uit de tijd dat geluk nog gewoon was met die mooie Stoomslepers er bij het is net of je daar op dat heen en weer pontje staat te kijken naar het vertrek van de mooiste uit Rotterdam :D
Schip dan wel te verstaan :D
Afbeelding
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Willem,
Inderdaad, wat een afknapper die sloop foto.................
De 2e foto rooid er weer beter naar. De samenwerking tussen diverse, ( werf ), slepers komt hier prachtig tot uiting !.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 398
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:37
Locatie: Waarschoot, Belgie

Bericht door Skipper »

goedendag allemaal,

het hoofdkantoor van de HAL zit in Seatlle en maakt inderdaad deel uit vd Carnival Group welke meerder cruise rederijen bezit. Denk hierbij aan Cunard, Costa, Seabourne en nog een aantal.
De HAL heeft verder nog een kantoortje in Spijkenisse waar vandaan Hollandse zeelui en hotellui worden geregeld.

Het komt wel vaker voor dat schepen onder buitenlandse vlag worden gebouwd en vervolgens onder nederlandse vlag worden gebracht. Dit heeft te maken met subsidies. Verder heeft de HAL als het goed is een schip onder Nassau (Bahama vlag) varen en hierop zitten Engelse officieren. Dit omdat er een tekort aan Hollanders is.

Verder heeft de HAL in de ogen van Amerikaanse toeristen nog steeds een hollands tintje met een grote historie. Hier maakt het moeder bdrijf gretig gebruik van om cruises te verkopen. Ze zeggen niets voor niet "a tradition in exellency".
Jeffrey Heerink

Bericht door Jeffrey Heerink »

Hallo allen,

Wie kan mij wat informatie geven over de Jos Vrancken?

Dus het soort schip, bouwjaar, werf, levensloop, huidige staat enz.
Afbeelding


Plaats reactie