Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

ronny schreef:Hier lust ik wel pap van.

Dit vind ik nou mooi.
inderdaad, ik ook.

mvg John

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

ziet er zeker mooi uit, heb een tijdje geleden ergens foto's gezien van een Dockwise model waar gewoon iemand als passagier meekan, dat model was zo'n 2.5m lang en was nog afzinkbaar ook.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op scheepspraat heb ik al jaaaren een link staan naar de modellen van Jan Vos.
All the best
Jos

http://www.scheepspraat.nl/jan.htm
ST-er

Bericht door ST-er »

zeer mooi spul,...hoop nog eens het licht ( en tijd ) te zien en een P-bootje na te flansen....mocht het lukken horen jullie het...
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Joke je hebt het over schaal 1 : 10 dat op zolder staat of bedoel je schaal 1 : 100 neem aan dat je man niet op een roeiboot vaart.

Ik bouw 1 : 50 dat doen de meeste modelbouwers maar als je dan een schip van 125 meter hebt is het model bij schaal 1 : 50 250 cm lang.

Eric hoe bedenk je het ik kan maar met een model tegelijk varen heb wel eens geprobeerd met twee tegelijk te varen maar dat gaat echt niet.
Die slepers en het schip zijn niet van mij het schip dat zogenaamd brand is van Vaargroep Nienoord en de en de slepers van de leden.

Toen ik nog bij Vaargroep Nienoord zat heb ik dat bij het eerste schip technisch voor mekaar gemaakt explosie onder de waterlijn bij de boeg met een rotje waar weerstandsdraad doorheen gehaald was ( denk aan het draad van een electriche kachel ) gedoopt in verdunde montagekit om het waterbestendig te maken.


Afschieten van een vuurpijl voorste ruim vol pompen zedat het de bak onder water ging.
Dan een reddingsboot erheen vervolgens een zeesleper die een sleeplijn afschiet lijn schiet je tussen opbouw en vlaggemast door dan blijft het haakje achter de verschansing haken.
Je ziet op een van de foto's midscheeps dat het schip weer wordt leeggepompt dat is een centrifugaalpomp die pomt met een 9000 rpm motor sneller als een waterkraan loopt en dan heb je nog niet eens de grootste.

Gr Jan
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jan,
bedankt voor alle foto's, ik kan je helaas niet mailen, want mijn kabel ligt eruit.
Zal ze plaatsen zodra alles weer lekker draait hier.
Dit is ook de reden dat ik vanavond slechts korte tijd op het forum aanwezig ben, de telefoon moet ook gebruikt worden...
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hieronder volgen langzaam maar zeker diverse foto's van Jan Vos
All the best
Jos

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de volgende serie.
All the best
Jos

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

In de haven voor het Booreiland ligt een afzinkbaar zwaartransportschip deze is geheel werkend.
Ik weet zo niet welk schip het is maar de kenners op het Forum zullen het wel herkennen.
Er zijn meerdere van deze schepen gebouwd bij de eerste in de jaren 80 waren er wasmachine pompen ingebouwd.

Gr Jan
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vervolg van de foto's van Jan Vos

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Plaats reactie