KNSM
Re: KNSM
@Willem bedankt voor je inzet.Willem Visser schreef: ↑03 mar 2020 19:13 De website van Gerrit Hofmeijer is weer in de lucht https://kroonvaarders.com/
Grtn @Allen
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Re: KNSM
Het fotoarchief van Jaap de Roode houdt me wel van de straat.
Drie keer de Achillis, waarvan twee keer KNSM. Deze dus niet melde Roy. En op deze extra foto uit eigen archief het neusje van mijn toekomstige echtgenote, helemaal links en dan voeren er ook nog twee Adonissen, behalve sommige van de crew groeten
Jan van der Pluijm
Drie keer de Achillis, waarvan twee keer KNSM. Deze dus niet melde Roy. En op deze extra foto uit eigen archief het neusje van mijn toekomstige echtgenote, helemaal links en dan voeren er ook nog twee Adonissen, behalve sommige van de crew groeten
Jan van der Pluijm
Re: KNSM
Weer een mooie serie Jan !.
Mare, de 1e "Achilles" is van Alfred Holt hoor.
De 2e foto van de laatste "Achilles" is genomen bij de nieuwbouwwerf Gebr. Pot op Bolnes. De foto is op het achterdek van het veerbootje naar Krimpen a.d. Lek genomen dat naar een afmeerplaats naast de Bolnes Motorenfabriek voer. De afvaart was vanaf een ponton dat tussen Boele en Pot afgemeerd lag. Ik heb er vaak vanaf gezwommen.
m.v.g., Roy
Mare, de 1e "Achilles" is van Alfred Holt hoor.
De 2e foto van de laatste "Achilles" is genomen bij de nieuwbouwwerf Gebr. Pot op Bolnes. De foto is op het achterdek van het veerbootje naar Krimpen a.d. Lek genomen dat naar een afmeerplaats naast de Bolnes Motorenfabriek voer. De afvaart was vanaf een ponton dat tussen Boele en Pot afgemeerd lag. Ik heb er vaak vanaf gezwommen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: KNSM
Het kan best zijn, dat foto's al eerder vertoond zijn. Dat geld voor alles wat ik plaats, ook op andere topics. Vergeef me in dat geval.
groeten
Jan van der Pluijm
Nu Feijenoord en Ajax samen een vuist tegen Corona maken, maar FF geen 020 groeten
Jan van der Pluijm
Re: KNSM
Uit het dossier van de IJtunnel hier een plaatje van het aanvoeren van 2 brugdelen t.b.v. de nieuwe spoorbrug over de Oosterdoksdoorgang.
In het IJ is een KNSM'er op weg naar huis. De foto is niet al te duidelijk, maar ik denk dat het de Cottica is.
Zij arriveerde in Amsterdam op 27 november 1956 met o.a. 85 militairen die terug keerden uit Suriname.
Groet, Paul G.
In het IJ is een KNSM'er op weg naar huis. De foto is niet al te duidelijk, maar ik denk dat het de Cottica is.
Zij arriveerde in Amsterdam op 27 november 1956 met o.a. 85 militairen die terug keerden uit Suriname.
Groet, Paul G.
Re: KNSM
Ja Paul, het is inderdaad de "Cottica", 1927 - 1958.
Ze zou precies twee jaar later, dus in november 1958 voor de sloop naar H.I. Ambacht verkocht worden. Ze is dus 31 jaar oud geworden. Toch wel netjes voor zo'n schip en natuurlijk hulde aan haar bouwers P.Smit Jr. die ook de T.E.M. van 1.750 ipk., goed voor wel 11½ knoopjes.
( Toch een ½ knoop sneller dan een Liberty ).
m.v.g., Roy.
Ze zou precies twee jaar later, dus in november 1958 voor de sloop naar H.I. Ambacht verkocht worden. Ze is dus 31 jaar oud geworden. Toch wel netjes voor zo'n schip en natuurlijk hulde aan haar bouwers P.Smit Jr. die ook de T.E.M. van 1.750 ipk., goed voor wel 11½ knoopjes.
( Toch een ½ knoop sneller dan een Liberty ).
m.v.g., Roy.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: KNSM
Ha Roy, ik dacht wel dat ik op je kon rekenen.
Mijn twijfel zat er in dat ik meen dat er aan de opbouw iets veranderd is.
In voorjaar 1954 is het schip nog verbouwd bij de NDSM i.v.m. invoeren van het één-klasse systeem.
Zie het artikel uit Schip en Werf van 4 juni 1954.
Maar ik heb (nog) geen duidelijke foto van ná die verbouwing kunnen vinden.
Groet, Paul G.
Mijn twijfel zat er in dat ik meen dat er aan de opbouw iets veranderd is.
In voorjaar 1954 is het schip nog verbouwd bij de NDSM i.v.m. invoeren van het één-klasse systeem.
Zie het artikel uit Schip en Werf van 4 juni 1954.
Maar ik heb (nog) geen duidelijke foto van ná die verbouwing kunnen vinden.
Groet, Paul G.