KNSM
m/s Ilias (1)
ROEPNAAM PEVI
BOUWJAAR 1952
BOUWNUMMER 141
Scheepswerf J.G. Broerken, Westerbroek-Nederland.
Tewaterlating 13 september 1952 en 14 november 1952 opgeleverd.
BRT 495 NRT 212 DWT 823
LxBxH 64,70 x 9,64 x 3,62 DG 2,84
Coaster, open shelterdek type, 2 dekken.
2 passagiers, 15 bemanningsleden.
MAK diesel, 4 tew, 8 cyl. PK 1.000 pk.
SNELH: 12 mijl
Machinebouwer MAK, Kiel-Duitsland.
HISTORIE
14.11.1952-1960
ILIAS, Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij N.V., Amsterdam-Nederland.
10.1960-1965
LISBONA, Navalstula S.p.A. Palermo-Italie.
27 april 1965 op de reis van Lissabon naar Livorno, in positie 43.19 N.B. en 04.38. O.L., in brand geraakt en door de bemanning verlaten. Door een sleepboot brandend naar St. Louis (Rhone) gesleept en uitgebrand.
Het schip was total-loss.(foto/tekts: Stegro)
ROEPNAAM PEVI
BOUWJAAR 1952
BOUWNUMMER 141
Scheepswerf J.G. Broerken, Westerbroek-Nederland.
Tewaterlating 13 september 1952 en 14 november 1952 opgeleverd.
BRT 495 NRT 212 DWT 823
LxBxH 64,70 x 9,64 x 3,62 DG 2,84
Coaster, open shelterdek type, 2 dekken.
2 passagiers, 15 bemanningsleden.
MAK diesel, 4 tew, 8 cyl. PK 1.000 pk.
SNELH: 12 mijl
Machinebouwer MAK, Kiel-Duitsland.
HISTORIE
14.11.1952-1960
ILIAS, Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij N.V., Amsterdam-Nederland.
10.1960-1965
LISBONA, Navalstula S.p.A. Palermo-Italie.
27 april 1965 op de reis van Lissabon naar Livorno, in positie 43.19 N.B. en 04.38. O.L., in brand geraakt en door de bemanning verlaten. Door een sleepboot brandend naar St. Louis (Rhone) gesleept en uitgebrand.
Het schip was total-loss.(foto/tekts: Stegro)