KNSM

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

M/s Gordias
ROEPNAAM PEJM
BOUWJAAR 1939
BOUWNUMMER 650
N.V. Scheepswerf A. Vuijk & Zn., Capelle a/d IJssel
Proefvaart 20 mei 1939
BRT 1.645 NRT 871 DWT 3.015
LxBxH 92,79 x 12,88 x 5,75 DG 4,88
Vrachtschip
5 passagiers, 33 bemanningsleden.
Triple expansie stoommachine, 3 cyl en een lage druk turbine. PK 1.500 ipk.
SNELH: 10 MIJL
Machinebouwer Arnhemsche Stoomsleephelling Maatschappij, Arnhem

HISTORIE
20.05.1939-1940
JONGE WILLEM, Middellandsche Zeevaart Compagnie, Rotterdam-Nederland.
3 augustus 1940 door de Duitsers in Rotterdam in beslag genomen en herdoopt in RO 25.
In 1945 teruggevonden in Bergen-Noorwegen.
7 september 1945 in Amsterdam aangekomen en gerepareeerd.
1946-1959
GORDIAS, Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij N.V., Amsterdam
08.1959-1961
CHRISTOPHER, Isthmus Steamschip & Salvage Co. Inc., Miami-U.S.A.
1961-1964 CHRISTOPHER, Cia Marit Colombiana de Caribe S.A., Columbia. (vlag Panama).
01.1964-1965
GRIA, Gria S.S. Co., Monrovia-Liberia.
In april 1965 in Vera Cruz-Mexico gesloopt.
(Tekst: Stegro)

Afbeelding

tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. CASTOR 1939
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. ORANJE-NASSAU 1957
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. THALETAS 1955
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. LEONIDAS 1958
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Tina,
Hept je ook fotootjes van die mooie kustertjes?
Kees hept er nooit op gevare, maar in elk havetje in de middellandsezee lag er vroeger wel zo'n scharrelbak.
Kleine eigenwijze bootjes, met hele hoge massies.
Kwam de mate an de wal ook vaak tege in de hoerebuurt of in een keilewinkel. Wij dan altijd vrage of ze nog wat te vrete krege op die scharrelbakke.
Als uitkijk, ja dat deed Kees ook, ik most wel altijd in potdikke mist op de bak staan om uit te luisteren, zag je die massies al boven de horizon verschijne. Alleen al die massies zag je dan en dan praaide Kees door: een bootje waar ze vanmorrge roggebrood op het menu hebbe staan.
As een kompanie een naam had, was het moeilijk om die kwijt te rake.
En dan begint die wipmaster Kome weer te ouweteringtemeiere over het plimsollmerk van Spliet.
Klaar ben je met die Kome.
DE BALLLUUUUHHHHHHHHHHHHHH
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. DIOGENES
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. ATLAS 1948
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
S.S. BARALT 1921
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

m/s Magas
ROEPNAAM PFSS
IMO NR 5216898
BOUWJAAR 1958
Bouwers:Scheepswerf E.J.Smit & Zn., Westerbroek/Bouwnr: 747
Tewaterlating 9 september 1958 en 10 december 1959 opgeleverd.
BRT 499 NRT 225 DWT 930 LxBxH 64,95 x 9,84 x 3,68 DG 2,72
TYPE SCHIP
Coaster, open shelterdek type, 2 dekken.
15 bemanningsleden.
Werkspoor diesel, 4 tew, 6 cyl. PK 750 pk.
Snelh: 15 mijl
Machinebouwer N.V. Werkspoor, Amsterdam-Nederland.

HISTORIE
10.12.1958-1973 MAGAS, N.K.M.(Koninklijke Nederlandsche Stoomboot Maatschappij N.V., Amsterdam.managers)
1973-1978
MAGA, Raouf H. Sayegh, Beirut-Libanon.
1978-1983
MAGA, Mandouh A. Mamari, Beirut-Libanon.
1983-1984
SORAYA, Soraya Carriers Ltd., Famagusta-Cyprus.
1984-1986
MAGA, Soraya Carriers Ltd., Beirut-Libanon.
1986-
CLEOPATRA SKY, Soraya Carriers Ltd., Beirut-Libanon.
(Tekst: Stegro


Plaats reactie