Re: KNSM
Geplaatst: 30 apr 2019 13:48
Wel een hele uitdaging Jan !!!.
Maar we zijn niet bang natuurlijk. Eerst maar eens even de "Haarlem". Per slot van rekening is daar de naam al van bekend.
Het srs."Haarlem", (1), werd 30 december 1919 door de werf opgeleverd en in maart 1934 naar de U.S.S.R. verkocht. Ze heeft dus al vroeg de neutraliteitskleuren in de zij staan. Ik vermoed dat dit i.v.m. met de politieke ontwikkelingen in Spanje zijn.
Het schip dat verder naar achter ligt zou het srs. "Hercules",(1), 1914-1953 kunnen zijn. Ook zij heeft haar naam in de zij getjet staan. Beide schepen zijn eenlingetjes bij de K.N.S.M. Ze liggen aan de Levantkade, dus dat duidt er wel op dat hun bestemming de Middellandse Zee is of er vandaan komen.
De Goedkoopsleper zou makkelijk de "Maria Henriette Goedkoop", 1929-1966, 850 ipk. kunnen zijn. Dat maak ik op uit haar grote en dat zij een extra reddingboei in de zij heeft hangen, terwijl zij er twee voor het brugfront heeft hangen. Sleepboten van dezelfde grote hadden in 1934, ( of eerder ), nog hoefijzer reddingboeien en niet in de zij. Vandaar dat ik op deze boot uit kom.
Blijft de schoorsteen achter de loodsen aan de Surinamekade over. Daar moet ik nog eens heel diep over nadenken. Misschien vind ik vandaag nog een gaatje......
m.v.g., Roy
Maar we zijn niet bang natuurlijk. Eerst maar eens even de "Haarlem". Per slot van rekening is daar de naam al van bekend.
Het srs."Haarlem", (1), werd 30 december 1919 door de werf opgeleverd en in maart 1934 naar de U.S.S.R. verkocht. Ze heeft dus al vroeg de neutraliteitskleuren in de zij staan. Ik vermoed dat dit i.v.m. met de politieke ontwikkelingen in Spanje zijn.
Het schip dat verder naar achter ligt zou het srs. "Hercules",(1), 1914-1953 kunnen zijn. Ook zij heeft haar naam in de zij getjet staan. Beide schepen zijn eenlingetjes bij de K.N.S.M. Ze liggen aan de Levantkade, dus dat duidt er wel op dat hun bestemming de Middellandse Zee is of er vandaan komen.
De Goedkoopsleper zou makkelijk de "Maria Henriette Goedkoop", 1929-1966, 850 ipk. kunnen zijn. Dat maak ik op uit haar grote en dat zij een extra reddingboei in de zij heeft hangen, terwijl zij er twee voor het brugfront heeft hangen. Sleepboten van dezelfde grote hadden in 1934, ( of eerder ), nog hoefijzer reddingboeien en niet in de zij. Vandaar dat ik op deze boot uit kom.
Blijft de schoorsteen achter de loodsen aan de Surinamekade over. Daar moet ik nog eens heel diep over nadenken. Misschien vind ik vandaag nog een gaatje......
m.v.g., Roy