Containervaart

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Containervaart

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zonder al die dozen aan dek zagen ze er nog véél mooier uit! :)
Horizon-Consumer.jpg
Horizon-Consumer.jpg (188.99 KiB) 2979 keer bekeken
Foto van http://www.the-jetty.com

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containervaart

Bericht door Roy »

Albert, bedankt voor de aanvullende info. Weinig capaciteit dus............

Zo'n 40 jaar oud is een knappe leeftijd voor de G.H.V. schip !.
Zo te zien ligt ze op de foto van Jos toch op. Ze ligt n.l. aan nogal wat trossen afgemeerd. Of er is een relext stormpje op til, dat kan natuurlijk ook nog............. :idea: 8)

Tja Leo, Delmas heeft door de jaren heen altijd fraaie schepen gehad. Altijd de laatste trends en behoeften volgend en bovendien altijd goed onderhouden met een fraai kleurenschema.
Kom d'r nog maar eens om. :shock:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Containervaart

Bericht door cenaprints »

Hier heb ik het zusje van de "Sea-Land Consumer", maar was
gebouwd in Duitsland en niet in Amerika.

"Sea-Land Venture"
ex S.L. 180 '73, tewatergelaten als S.T. Alexander
Eigenaar Reynolds Leasing Corp. (Sea-Land Services Inc., Wilmington Del., USA, vlag USA
Gebouwd 1970 door Bremer Vulkan AG., Vegesack, Duitsland
GRt. 24.773, nrt. 16.205, dwt. 25.937, l.o.a. 219.77 mt., breedte 29.01 mt.
Voortstuwing Stoom, Stal-Laval-Bremer Vulcan AG, 32.444 apk., snelheid 24 kn.
Type Container.

Gefotografeerd op de Nieuwe Waterweg in Novermber 1984.

Volgens de Lloyds Register: 5 holds, fixed guides, central holds 398/35' (40')
Deck 337/35' (40').
In die tijd waren de schepen van de Sea Land ingericht voor het transport van 35 voets containers. 35 feet was namelijk de
maximum lengte van de opleggers die werden gebruikt voor het intermodeale transport in Amerika.
Volgens dezelfde Lloyds Register was de capaciteit van de "Consumer": 430 40", 35' en 20' containers in de ruimen en
333 40' en 35' containers aan dek.

Met Groeten,

Cor
Bijlagen
Sea-Land Venture     A168             001.jpg
Sea-Land Venture A168 001.jpg (74.3 KiB) 2892 keer bekeken
Sea-Land Venture     A193                            001.jpg
Sea-Land Venture A193 001.jpg (78.7 KiB) 2892 keer bekeken
Sea-Land Venture      A193      (2)        002.jpg
Sea-Land Venture A193 (2) 002.jpg (61.91 KiB) 2892 keer bekeken
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Containervaart

Bericht door cenaprints »

"Sea-Land Voyager"
Eigenaar D-9 Voyager Inc., (Sea-Land Services Inc.) Wilmington, USA, vlag USA
Gebouwd 1980 door Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Kobe, Japan
Grt. 24.337, nrt. 16.102, dwt. 22.963, l.o.a. 227.01 mt., breedte 30.69 mt.
Voortstuwing Motor, Sulzer-Mitsubishi H.I. Ltd., 30.150 pk, 22 knopen.

Gefotografeerd op de Nwe. Waterweg in Juli 1984.

Cor
Bijlagen
Sea-Land Voyager        A151                     001.jpg
Sea-Land Voyager A151 001.jpg (258.58 KiB) 2890 keer bekeken
Sea-Land Voyager     A151     (2)                         002.jpg
Sea-Land Voyager A151 (2) 002.jpg (64.26 KiB) 2890 keer bekeken
Sea-Land Voyager       A152       (4)         004.jpg
Sea-Land Voyager A152 (4) 004.jpg (188.41 KiB) 2890 keer bekeken
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Containervaart

Bericht door cenaprints »

Ik las overigens in een Amerikaans transport tijdschrift dat de klanten van de Horizon Lines, de Amerikanse voortzetting van de Sea-Land, klagen over de ouderdom van de schepen, gemiddeld 28 jaar!
Met Groeten,

Cor
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: Containervaart

Bericht door albert s »

Nee, Roy, Sea-Land Consumer vaart echt nog steeds, als je op marine traffic kijkt kun je zien dat schip onderweg is van Oakland naar houston
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containervaart

Bericht door Roy »

Bedankt Albert !. Ik blijf het wel curieus vinden hoor .
Wat Cor ook schrijft, dat de gemiddelde leeftijd van de schepen maar liefst 29 jaar is.
Rare jongens die Yanken. Valt me nog mee dat er geen Liberty meer in de vloot zit. :lol:
Dat neemt niet weg dat ik wel liefhebber van oude schepen ben...........
Hoe dan ook; ik vind het wel opmerkelijk dat Horizon Lines een Amerikaanse voortzetting van Sea-Land is. Ik weet niet beter dan dat Sea-Land samen gegaan is met A.P.Moller's Maersk.
Nu is het natuurlijk wel zo dat er in de States nog steeds een Jones Act van kracht is en zodoende vreemde vlag schepen buiten de deur houden m.b.t. het intra coastal verkeer.
Maar ja, is Reynolds Leasing nu nog een U.S.A. club of is Horizon Lines een Amerikaanse dochter van Maersk.......... :!: :roll: :idea: :wink:
Ben ik eigenlijk best wel nieuwgierig naar..........

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Containervaart

Bericht door cenaprints »

Roy,
Maersk heeft de internationale diensten van Sea-Land overgenomen. De CXS, dat is de opvolger van de Chesapeake & Ohio Railways heeft het intercoastal transport overgenomen. Wanneer je de website van Horizon Lines leest zal je zien dat het een speelbal is geweest van beleggingsmaatschappijen en hedgefunds. Dat betekend zo weinig mogelijk investeren om een zo hoog mogelijke winst te halen. Er worden nu twee STOOM schepen omgebouwd om op LNG te gaan varen. Dat zullen denk ik de "Consumer" en de "Venture" zijn. Horizon Line heeft in 2009 en 2010 getracht tussen de US westkust en China te gaan varen in een lijndienst maar dat werd een flop.
Het maatschappij wapen van Horizon Lines is een bijna copie van het oude Sea-Land embleem.

Hier nog een foto van een schip dat in charter vaarde voor Sea-Land en feederde tussen Livorno en Algericas.

"World Lynx"
Eigenaar World Feederships Inc., Monrovia, Liberia, vlag Liberia
Gebouwd 1979 door Mie Shipyard Co. Ltd., Yokkaichi, Japan
Grt. 10.385, nrt. 6.076, dwt. 13.300, l.o.a. 153.02 mt., breedte 23.00 mt.
Voortstuwing Motor, Pielstick-Nippon Kokan K.K., 11.700 pk, snelheid 17 kn.

Gefotografeerd in Livorno, Juni 1982.

Groeten,

Cor.
Bijlagen
World Lynx     124   -                001.jpg
World Lynx 124 - 001.jpg (63.36 KiB) 2825 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containervaart

Bericht door Roy »

Bedankt voor je aanvullingen Cor.
Ik heb dat Sea-land verhaal niet zo gevolgd. Je geeft het al aan, het werd blijkbaar een speelbal van beleggingsmaatschappijen. Daar is, zover mij bekend, nooit iets van terecht gekomen. Er worden alleen maar zaken op zo'n kort mogelijke termijn versnipperd verkocht en een roemloos einde is het resultaat.
Nu men stoomschepen om wil gaan bouwen om op L.N.G. te gaan varen i.p.v. nieuwe schepen met moderne intallaties en uitrusting zie ik het toch somber met de toekomst visie van Sea-Land in.
Ik zal eens op hun site gaan kijken. Ook bedankt voor deze tip.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jos Komen (R.I.P)

Re: Containervaart

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De gegevens van de Horizon Consumer. (Miramar)

IDNo: 7224306 Year: 1973
Name: AUSTRALIA BEAR Type: Containership
Flag: USA
DWT: 27051 Country of build: USA
Builder: Bethlehem Steel Corp
Location of yard: Sparrows Point
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-23
73 - SEA-LAND CONSUMER - 00 CSX CONSUMER - 03 HORIZON CONSUMER

HIER de laatste update van marinetraffic.


Plaats reactie