Stoommachines en Diesel motoren

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Stoommotor

Bericht door Bram »

:D JaJa heren,om Ton het vuur aan de schenen te leggen,onder het genot van een kouwe rakker,en dan nog wat aan bokke ook ,ik hoop niet dat hij op de stookplaat moet morgen ,met een kop als een bok en de kou zonder ketel.
Maar zowat :!: ,ik neem nog een lekker Maltje,en bekijk ff wat jullie aan het uitspoken zijn,terwijl ik dit schrijf heb ik waarschijnelijk het antwoord van John binnen dat de raad motor niet goed is {Doxford maakte hoofdzakelijk dubbelwerkende motoren
Gr Bram

Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

stoomappendages

Bericht door john.marlit »

Hoy Ton ,dit zijn mooie fotos van die machine en omgeving,wat je berekening betreft ,daar gaan we morgen mee verder ...goed?
Maar denk nog eens over die 10 Gr voor/na top na.

Gr John M
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

ahoy John; dat weet ik zeker, omdat als wij hem in de startstand tornden, de zuigerstang aan de pompzijde zichtbaar net 6cm DOOR het BDP heen werd gestopt.

groetjes Ton :D :D
Bram

stoomdiesel

Bericht door Bram »

:D Blij dat te horen Ton ,want zoals het spreekwoord zegt het is de pest in een andermans lichaam :wink: Naar je lichaam blijven luisteren dan kom je er niet vanaf maar je voelt je eigen veel beter,en deze natnek weet het ook ondertussen.het verbruik ging weer omhoog ,maar de toeren werden minder.

Maar dit is een droevig gezicht,een machine uit 1880
Afbeelding


Gr,Bram :D
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bericht door Co »

Zo zie je maar Gerard, dat alcohol gebruik leidt tot prima uitleg over GELIJKSTROOM-STOOM.
Proost!
Nog een opmerking de foto's van BRam om 1208 van de suikerfabriek;
deze machine heeft GEEN kleppen maar KRANEN, (schommelen open-dicht) dit is Corliss-principe.
Op de middelste foto van de groene machine kun je wel de draaiende zijas met de excentrieken zien zitten. Helemaal vooraan aangedreven door dezelfde zijas staat de regulateur.

GRoeten van Co.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

mogge Co; long time no see :D :D :D
Het is een zootje aan boord; er lliggen stapels roosterbaren achter de machine en de vuurfronten liggen ernaast. Een stapel afsluiters in het achteronder verraad ,dat ik de komende winter weer in mijn werkplaats sta. als je nog es in de buurt bent, kom je maar es een bakkie bij me thuis doen; altijd gezellig.

groetjes Ton
Gerard

..

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram, waar is dat van die stoommachine uit 1880? Gr.Gerard
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bericht door Co »

Ha die Ton, ook nog wakker?
Nu dus gediplomeerd stoker.
Ik hoor het al in je werkplaats is het een z...tje.
Heb je nu wel goede verwarming?
Bedankt voor je uitnodiging maar voorlopig ben ik nog even zelf druk met m'n buurman.
Dak van het huis ligt eraf, nieuwe (tweedehands) pannen.

Maar, zeker tot ziens.
Groeten van Co.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

hey Co; ja het is nu wat behaaglijker; ik heb de achterdeuren eindelijk geisoleerd. Geft niet Co; de uitnodiging blijft.

hier een passende foto van het ketelruim van de SS Vaterland, de latere Leviathan

Afbeelding

groetjes Ton
Bram

rotommoots

Bericht door Bram »

:D Hoy Ton en Co,Ik hoop niet dat Ton Zo bezig is geweest

Afbeelding

of dat zijn vlampijpen er zo bij liggen :roll: :wink:
Afbeelding

Groetjes en de rust voor straks Bram :D


Plaats reactie