Stoommachines en Diesel motoren
Re: Stoommachines en Diesel motoren
Reclame uit 1939 voor Deutz-motoren. Met een knipoog lijkt me.
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Stoommachines en Diesel motoren
in ieder geval netter dan Kromhout deed....
En als die Deutz-reclame bekijk is het met recht een nep-Tunus die daar zit: die maakt reclame voor Masserati...!
En als die Deutz-reclame bekijk is het met recht een nep-Tunus die daar zit: die maakt reclame voor Masserati...!
- Bijlagen
-
- kromhout%20reclame.jpg (72.56 KiB) 1288 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Stoommachines en Diesel motoren
Zo'n reclame plaat zou nu absoluut niet meer kunnen.
Groetjes, Jos Linders.
Groetjes, Jos Linders.
Re: Stoommachines en Diesel motoren
Ik heb er niks geen moeite mee..... de tijd en geschiedenis kan je niet veranderen. Vroeger bij de HWAL dienst Katsedyk hadden we crewboys aan boord vanaf Sierra Leone Freetown en die werkte in de sludge spoellucht kanaal voor 50 ct/dag en waren nog happy ook, de rest verdiende ze er drie dubbel bij (handel) Ik kon het goed vinden hoor met die mensen vooral de wasbaas... ha ha....
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Stoommachines en Diesel motoren
over wie wat waar en hoe?
Re: Stoommachines en Diesel motoren
Alje, dat lijkt heel erg op de Ondina van Shell Tankers:
De foto is wel niet zo dicht bij, maar de gelijkenis is verbluffend.
Teun.
De foto is wel niet zo dicht bij, maar de gelijkenis is verbluffend.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Stoommachines en Diesel motoren
De foto is misschien niet van dichtbij ,maar wel erg mooi met die prachtige meters en handwielen.
Heel wat anders dan tegenwoordig.
groet,Jan
Heel wat anders dan tegenwoordig.
groet,Jan
Re: Stoommachines en Diesel motoren
Vlgs mij is het een promotiefotootje, want meneer de cheng doet daar echt niks !
Met de telegraaf op vollekracht vooruit blijft zelfs de cheng metzupotuh van de achteruit-stoomafsluiter af
Met de telegraaf op vollekracht vooruit blijft zelfs de cheng metzupotuh van de achteruit-stoomafsluiter af
Oost, west...ook best
Re: Stoommachines en Diesel motoren
En geen ketelpak aan als hij naar beneje gaat !?.
In zo'n pakkie kon hij niet eens de Brightstar kwijt........................
m.v.g., Roy
In zo'n pakkie kon hij niet eens de Brightstar kwijt........................
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Stoommachines en Diesel motoren
@ Jan Sprong, inderdaad heel wat anders dan tegenwoordig.
Ik heb de overgang van handmatig naar volledig computerbestuurd meegemaakt, weliswaar niet helemaal in de zeevaart, maar volgens mij is (was) het niet allemaal een verbetering hoor.
Veel dingen wel, maar soms werden zaken bij computerbesturing zo dichtgetimmerd dat je er een specialist (lees de IT man) bij moest halen om het probleem te vinden en op te lossen.
@ Jan Vos, dat aanraken van de achteruit afsluiter is geen probleem zolang de veiligheidsafsluiter (het kleine handwiel voor de achteruit afsluiter) dicht staat.
@ Roy, zonder ketelpak was voor de baas eigenlijk redelijk normaal op turbinetankers bij Shell.
En een Bright Star had de baas eigenlijk niet nodig hoor, daar had hij zijn medewerkers voor en verder heb ik op een enkele uitzondering na eigenlijk maar weinig black outs meegemaakt in de tijd dat ik daar werkte.
Groeten, Teun.
Ik heb de overgang van handmatig naar volledig computerbestuurd meegemaakt, weliswaar niet helemaal in de zeevaart, maar volgens mij is (was) het niet allemaal een verbetering hoor.
Veel dingen wel, maar soms werden zaken bij computerbesturing zo dichtgetimmerd dat je er een specialist (lees de IT man) bij moest halen om het probleem te vinden en op te lossen.
@ Jan Vos, dat aanraken van de achteruit afsluiter is geen probleem zolang de veiligheidsafsluiter (het kleine handwiel voor de achteruit afsluiter) dicht staat.
@ Roy, zonder ketelpak was voor de baas eigenlijk redelijk normaal op turbinetankers bij Shell.
En een Bright Star had de baas eigenlijk niet nodig hoor, daar had hij zijn medewerkers voor en verder heb ik op een enkele uitzondering na eigenlijk maar weinig black outs meegemaakt in de tijd dat ik daar werkte.
Groeten, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.