Stoommachines en Diesel motoren

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door Patru (R.I.P) »

Reclame uit 1939 voor Deutz-motoren. Met een knipoog lijkt me. ;)

Deutz reclame 1939.jpg
Deutz reclame 1939.jpg (141.08 KiB) 1336 keer bekeken
Groet, Paul G.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door jdbvos »

in ieder geval netter dan Kromhout deed....
En als die Deutz-reclame bekijk is het met recht een nep-Tunus die daar zit: die maakt reclame voor Masserati...!
Bijlagen
kromhout%20reclame.jpg
kromhout%20reclame.jpg (72.56 KiB) 1288 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door Jos Linders »

Zo'n reclame plaat zou nu absoluut niet meer kunnen.

Groetjes, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door Ton Pekel »

Ik heb er niks geen moeite mee..... de tijd en geschiedenis kan je niet veranderen. Vroeger bij de HWAL dienst Katsedyk hadden we crewboys aan boord vanaf Sierra Leone Freetown en die werkte in de sludge spoellucht kanaal voor 50 ct/dag en waren nog happy ook, de rest verdiende ze er drie dubbel bij (handel) Ik kon het goed vinden hoor met die mensen vooral de wasbaas... ha ha....
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

manoeuvreerstand stoom turbine.jpg
manoeuvreerstand stoom turbine.jpg (120.39 KiB) 998 keer bekeken
Helaas geen verdere gegevens kunnen vinden, maar er vast wel iemand die er meer over kan vertellen
over wie wat waar en hoe?
TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door TonyfH »

Alje, dat lijkt heel erg op de Ondina van Shell Tankers:
77 manoeuvreerstand Ondina.jpg
77 manoeuvreerstand Ondina.jpg (164.12 KiB) 976 keer bekeken
De foto is wel niet zo dicht bij, maar de gelijkenis is verbluffend.

Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door Jan Sprong »

De foto is misschien niet van dichtbij ,maar wel erg mooi met die prachtige meters en handwielen.
Heel wat anders dan tegenwoordig.
groet,Jan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door jdbvos »

Vlgs mij is het een promotiefotootje, want meneer de cheng doet daar echt niks !
Met de telegraaf op vollekracht vooruit blijft zelfs de cheng metzupotuh van de achteruit-stoomafsluiter af
:D :D
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door Roy »

En geen ketelpak aan als hij naar beneje gaat !?. :roll:
In zo'n pakkie kon hij niet eens de Brightstar kwijt........................

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
TonyfH
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Stoommachines en Diesel motoren

Bericht door TonyfH »

@ Jan Sprong, inderdaad heel wat anders dan tegenwoordig.
Ik heb de overgang van handmatig naar volledig computerbestuurd meegemaakt, weliswaar niet helemaal in de zeevaart, maar volgens mij is (was) het niet allemaal een verbetering hoor.
Veel dingen wel, maar soms werden zaken bij computerbesturing zo dichtgetimmerd dat je er een specialist (lees de IT man) bij moest halen om het probleem te vinden en op te lossen.

@ Jan Vos, dat aanraken van de achteruit afsluiter is geen probleem zolang de veiligheidsafsluiter (het kleine handwiel voor de achteruit afsluiter) dicht staat.

@ Roy, zonder ketelpak was voor de baas eigenlijk redelijk normaal op turbinetankers bij Shell.
En een Bright Star had de baas eigenlijk niet nodig hoor, daar had hij zijn medewerkers voor en verder heb ik op een enkele uitzondering na eigenlijk maar weinig black outs meegemaakt in de tijd dat ik daar werkte.

Groeten, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.


Plaats reactie