Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Op de site van http://bureau-wijsmuller.nl/ is de geschiedenis van de "Nil Desperandum" 1917 – 1924 is, voor zover bekend, bijgewerkt. Het is heel bijzonder dat van een sleepboot die 7 jaar deel heeft uitgemaakt van de vloot van Bureau Wijsmuller eigenlijk niet te vinden is.
Ik vermoed een beetje dat ze in 1917 is gekocht voor de handel en is opgelegd tot aan de verkoop in 1924. Dit vermoeden kan ik op geen enkele wijze waar maken het enigste bewijs zou kunnen zijn dat deze sleepboot nergens wordt genoemd.

Verder is de de "Octopus" 1963 – 1970 in het 'digitale' dok geweest en is alles bijgewerkt geschiedenis, bemanningslijst en de foto's.

Ook staat er een verhaal van en over de berging van de kotter "Jacomina" door de "Octopus" op de site.

De geschiedenis van de "Overijsel" 1921 is bijgewerkt en daar kwamen wat leuke details boven water.

De "Overijsel" 1981 – 1982 en vanaf 1983 de "Benghazi" is ook helemaal aangevuld met gegevens en foto's. De bemanningslijst is bijzonder mager maar wie weet?
En er staat een mooi leesbaar verslag van een torn in Marsa el Brega aan boord van de "Benghazi" van de hand van Pjotr.

En als toetje zijn ook de geschiedenis en de fotopagina van de "Pauline" 1917 – 1918 helemaal bijgewerkt.

Als ik dit zo zie lijkt het een hoop werk maar dat viel redelijk mee, het zijn vrijwel allemaal korte geschiedenissen.

De komende tijd gaan we beginnen aan de feestdagen en op zoek naar meer informatie over en van de "Sepia" en de "Sepiola".

Het zou heel leuk en fijn zijn als ik zeker van de "Sepiola" nog wat aanvulling kan krijgen wat betreft de bemanningslijst en informatie van en over de werkzaamheden in Engeland, Libië en op Sardinië Porto Torres. En natuurlijk fotomateriaal is heel erg welkom.

De web shop heeft weer een aantal nieuwe artikelen ontvangen waaronder leuk materiaal van en over de schepen van Dockwise.

Mocht u ook iets willen verkopen op gebied van Wijsmuller of op gebied van de scheepvaart of sleepvaart in het algemeen, dan kunt u dit kosteloos aanbieden via de webshop.

U hoeft alleen een omschrijving, een afbeelding en de prijs te mailen naar naar info@bureau-wijsmuller.nl of per post:

Piet Voorburg
De Smidse 50
7261ZX Ruurlo

En ik plaats het artikel op de webshop en als iemand dit wil kopen dan stuur ik een mail en de verkoper moet dan zelf contact opnemen met de koper.

Ik kan ook de hele verkoop regelen u stuurt mij het materiaal met daarbij de gewenst prijs, indien nodig kan ik het ook ophalen, en ik maak na verkoop het geld over op uw rekening.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de N komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de N die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Verder wens ik iedereen fijne kerstdagen en een bijzonder goed 2014.
Nieuwjaarskaart  - Titan 1955 - Op volle kracht naar 2014.JPG
Nieuwjaarskaart - Titan 1955 - Op volle kracht naar 2014.JPG (179.72 KiB) 5004 keer bekeken
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl

Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Good Old Titan. :wink:
Schilderij van Ad M.Oudes.
Titan.jpg
Titan.jpg (205.37 KiB) 4689 keer bekeken
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update site Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Na bijgekomen te zijn van de feestdagen en na het bijkomen van de schrik van een defect aan de harde schijf, waardoor alle programma's en alle privé email adressen verdwenen zijn.

Er was een systeem back-up maar het bleek dat daar alleen de bestanden op werden opgeslagen. Maar goed programma's zijn snel weer te installeren, alleen de privé mail adressen die zijn en blijven weg en dat is even slikken.

Is op de site van http://bureau-wijsmuller.nl/ is de geschiedenis van de "Sepia" 1964 – 1974, voor zover bekend, bijgewerkt.
Ook de foto's zijn bijgewerkt en er is een verhaal over de "Sepia" van de hand van Goofy geplaatst.

Verder is de de "Sepiola" 1964 – 1973 in het 'digitale' dok geweest en is alles bijgewerkt geschiedenis, bemanningslijst en de foto's.

Ook staat er een verhaal van en over werkzaamheden van de "Sepiola" in Porto Torres, overgenomen uit de Beting, op de site.

En een verhaal/verslag van een bezoek van Piet Zwart aan de "Sepiola". Nadat deze in april 2011 was gevonden in Leeuwarden.

De volgende sleepboten die onderhanden worden genomen zijn:
"Simson" 1919 – 1922
"Simson" 1958 – 1983
"Simson" van 1993 tot …. heden.

Ik hoop dit jaar weer een nieuwe informatie en foto's te mogen ontvangen van en over alles wat heeft gevaren onder de kleuren van Bureau Wijsmuller.

En de komende tijd heel veel informatie en foto's van de sleepboten die hebben gevaren onder de naam "Simson".

De web shop wordt de komende tijd ook weer aangevuld met pas ontvangen Beting's en ander, in mijn ogen interessant materiaal, van en over de scheepvaart.

Mocht u ook iets willen verkopen op gebied van Wijsmuller of op gebied van de scheepvaart of sleepvaart in het algemeen, dan kunt u dit kosteloos aanbieden via de webshop.

U hoeft alleen een omschrijving, een afbeelding en de prijs te mailen naar naar info@bureau-wijsmuller.nl of per post:

Piet Voorburg
De Smidse 50
7261ZX Ruurlo

En ik plaats het artikel op de webshop en als iemand dit wil kopen dan stuur ik een mail en de verkoper moet dan zelf contact opnemen met de koper.

Ik kan ook de hele verkoop regelen u stuurt mij het materiaal met daarbij de gewenst prijs, indien nodig kan ik het ook ophalen, en ik maak na verkoop het geld over op uw rekening.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de R komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de R die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
me

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door me »

Vandaag bereikte mij het treurige bericht dat Arold de Koning niet langer onder ons is.
Arold was hoofdmachinist bij Wijsmuller tot de afsplitsing met Dockwise. Hij mocht slechts 53 jaar worden.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik weet niet of deze foto al eerder geplaatst is van de Simson in Marsa el Brega, ik was daar in die tijd ook met de Goeree, pijpen lossen. :wink:
simson brega 69 70.jpg
simson brega 69 70.jpg (181.72 KiB) 3930 keer bekeken
Foto Nautiek
ArnoldW
Berichten: 435
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door ArnoldW »

Vond deze foto op internet en geen idee of deze al op de site staat, maar dan alsnog voor de liefhebbers.
friesland.jpg
friesland.jpg (156.35 KiB) 3773 keer bekeken
Groet Arnold.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Op de site van http://bureau-wijsmuller.nl/ is vandaag de geschiedenis van
de "Simson" 1919 – 1925, voor zover bekend, bijgewerkt.

Ook de foto's zijn bijgewerkt en er is een verhaal over de berging van het
stoomschip Rhea waarbij de "Simson" betrokken was. Geschreven door G. van
der Burg

De volgende sleepboot die onderhanden wordt genomen is de "Simson" van 1958
– 1983.

Ik hoop de komende tijd nog heel veel informatie en foto's van deze
"Simson" te ontvangen, zeker wat betreft aanvullingen op de
bemanningslijst.

De web shop is de afgelopen tijd helemaal doorgewerkt en aangevuld met pas
ontvangen Beting's en ander, in mijn ogen interessant materiaal, van en
over de scheepvaart.

Mocht u ook iets willen verkopen op gebied van Wijsmuller of op gebied van
de scheepvaart of sleepvaart in het algemeen, dan kunt u dit kosteloos
aanbieden via de webshop.

U hoeft alleen een omschrijving, een afbeelding en de prijs te mailen naar
naar info@bureau-wijsmuller.nl of per post:

Piet Voorburg
De Smidse 50
7261ZX Ruurlo

En ik plaats het artikel op de webshop en als iemand dit wil kopen dan
stuur ik een mail en de verkoper moet dan zelf contact opnemen met de
koper.

Ik kan ook de hele verkoop regelen u stuurt mij het materiaal met daarbij
de gewenst prijs, indien nodig kan ik het ook ophalen, en ik maak na
verkoop het geld over op uw rekening.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben
ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen,
waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de N
komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de N
die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles
wat binnenkomt wordt geplaatst.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
kelly

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kelly »

Bishr in de goede tijd? En dik in de verf!
Bijlagen
Bishr.JPG
Bishr.JPG (82.22 KiB) 3344 keer bekeken
kelly

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kelly »

Brega 1995
Bijlagen
scannen0003.jpg
scannen0003.jpg (317.6 KiB) 3292 keer bekeken
scannen0005.jpg
scannen0005.jpg (284.25 KiB) 3292 keer bekeken
scannen0002.jpg
scannen0002.jpg (312.17 KiB) 3292 keer bekeken
kelly

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kelly »

Ham 350 Brega
Bijlagen
scannen0007.jpg
scannen0007.jpg (223 KiB) 3291 keer bekeken
scannen0006.jpg
scannen0006.jpg (277.56 KiB) 3290 keer bekeken


Plaats reactie