Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Pilot

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Pilot »

Ik heb helaas maar één reis op de SS5 gemaakt.
Op 29 juli 1986 is een volledige bemanning naar Orange afgereisd om de 5 weer vaarklaar te maken.
We hebben, zal wel Galveston zijn geweest, de C.E. Thornton geladen. Deze is naar Nigeria gebracht.
Na lossen hebben we 10 dagen op de rede bij Douala gelegen, wachten op de aankomst van de MR. Sage uit Abidjan.
Dit eiland is weer retour gegaan naar de USA. Daarna ben ik 24 oktober terug gevlogen naar Nederland.
SS5 Cameroen.jpg
SS5 Cameroen.jpg (137.28 KiB) 4103 keer bekeken

kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kees de ru »

Mighty Servant 1 (Dockwise) nog steeds in actie,

Zie:
http://gcaptain.com/dolwin-beta-arrives ... ain.com%29

mvg, Kees
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Te koop op marktplaats ; http://link.marktplaats.nl/m840768964
cap.jpg
cap.jpg (65.37 KiB) 3975 keer bekeken
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Op de site Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - zijn vandaag de geschiedenis de bemanningslijst en foto's, van de "Super Servant 6" geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_6

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om informatie te verzamelen en te plaatsen.

Maar helaas, net als bij de "Super Servant 6", is er niet veel bekend er zijn enorme gaten van wat de "Super Servant 6" heeft vervoerd en waar ze was?

Het fotomateriaal is minimaal maar ik hoop dat er ooit meer beschikbaar komt.

Nog steeds zijn er veel open stukken bij de zwarelading schepen maar ik hoop dat anderen ook nog eens naar de pen/toetsenbord grijpen en hun informatie/belevenisen willen doorgeven, fotomateriaal is natuurlijk ook erg welkom.

Het volgende schip wat het digitale dok in gaat is de "Tempest".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Tempest" want er moet best een hoop te vertellen zijn over de "Tempest" maar tot mijn verbazing bezit ik weinig echte informatie en ook weinig 'mooi' foto materiaal.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de T komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Het is weer zover er komt weer een schip uit het digitale dok.

Op de site van Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis de bemanningslijst en de foto's van de "Tempest" geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Tempest

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om informatie te verzamelen en te plaatsen.

Maar helaas, net als bij de zwaar transport schepen leeft de "Tempest" schijnbaar niet echt bij de oud opvarenden.

Ik had niet veel van en over de "Tempest" en er is ook de laatste tijd niets meer binnen gekomen. Dus er zijn enorme gaten, van jaren, in wat er bekend is van en over de "Tempest".

Het fotomateriaal is ook slecht verdeeld over de jaren en ik hoopte dat er meer beschikbaar kwam, maar helaas we moeten het doen met wat we hebben.

Het volgende schepen die het digitale dok in gaan dragen de naam "Titan".

Er zijn in totaal 4 sleepboten met de naam "Titan" geweest.

"Titan" (I) Nieuwbouw 1917 verkocht in 1920
"Titan" (II) Nieuwbouw 1920 verkocht in 1925
"Titan" (III) Nieuwbouw 1956 verkocht in 1983
"Titan" (IV) Nieuwbouw 1993 verkocht in 2009

Ik ga beginnen met de twee eerste Titan's, wat nog vrij lastig is want in die tijd waren er meer sleepboten met die naam, onder andere uit Duitsland, die vrij actief waren.

Verder hoop ik dat er na deze aankondiging nog bijzonder foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Titan" (III) en (IV).

Zeker van en over de "Titan" (IV), nieuwbouw 1993 verkocht in 2009, hoop ik nog informatie en foto's te krijgen want ik heb tot nu toe erg weinig.

Dus verras mij met informatie over gemaakte sleepreizen, joppen en wie er wanneer aan boord waren. Hoe meer hoe leuker. Niet alleen voor mijzelf maar ook voor anderen.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de T komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze vraag staat ook op het baggertopic
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... start=6464

ben bezig met een verhaaltje/historie afzinkbare tonnage -de historische eerste grote reis was het vervoer van de cutterzuiger beverwijk 31 met het afzinkbare ponton mulus 3 (ulrich harms) 76x24 mtr. gesleept door de sleepboot noord holland(1965) van pernis via de kaap naar abu Dhabi -
kapitein A.koop(volgens mij) en bemanning -vertrek pernis 09.08.1970 -12.000 mijl -aankomst
abu Dhabi 15.11.1970 - bij het vertrek pernis is er slechts 1 foto gemaakt (in mijn bezit) en van de aankomst zijn diverse lokale kiekjes geschoten-ter illustratie zou het leuk zijn 1 of misschien wat fotoos gedurende de reis te laten zien -misschien dat de bemanning iets heeft?
graag reactie
th.klinkenberg@hetnet.nl

vr.groet theo klinkenberg
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Als je op de site van www. bureau-wijsmuller.nl zoekt, zie je dat de Noord-Holland, Utrecht en Gelderland een Beverwijk 31 versleept hebben, maar alle sleepreizen die staan vermeld is na de aangegeven periode en omgeving UK.
theoklinkenberg
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2014 13:33

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door theoklinkenberg »

att.j.haver -bedankt snelle reactie -volgende antwoord:
na oplevering nieuwbouw bev.31 werd gebaggerd aan de geul heinenoord tunnel/rotterdam,
daarna volgende program:
15.04 1969 -slbt.utrecht -vlaardingen-oostmahorn (lauwerszee)
20.07.1969 - utrecht-oostmahorn-blyth(uk)
10.10.1969 - groningen-leith(uk)-rotterdam
15.06.1970 - noord-holland-blyth-rotterdam

daarna werd de slbt.noord-holland ge-upgrate en de bev 31 gereed gemaakt voor transport
pernis-abu Dhabi vertrek 09.08.1970

hoop hiermee iedereen op het juiste spoot te hebben
vr.groet theo klinkenberg
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Dit staat er over deze sleepreizen op de Site http://www.bureau-wijsmuller.nl

De "Groningen" heeft in oktober 1969 de "Beverwijk 31" niet versleept: 10 oktober 1969 vertrok de "Groningen" vanuit Durban - Zuid Afrika, naar Kaoshiung op Taiwan met de "Cyrus II", die voor deze reis was geladen met schroot, op sleeptouw.

In 1968 heeft de "Groningen" de "Beverwijk 31" wel versleept: Half juni 1968 werd door de "Groningen" de coaster "Trianca"(1951 – 496 Brt.) vanuit Greenhithe bij Londen - Engeland, naar Rotterdam gesleept en vervolgens werd op 15 juni 1968 de nieuwe zuiger "Beverwijk 31" door de "Groningen" vastgemaakt en vanuit Vlaardingen naar Leith – Engeland versleept.

Dit is de sleepreis van de "Noord Holland" met de "Beverwijk 31" rond de Kaap naar Abu Dhabi:

Op 3 augustus 1970 vertrok de "Noord Holland" vanuit IJmuiden naar Pernis - Rotterdam, om vanuit Pernis - Rotterdam, met de op de ponton "Mulus III" geladen zuiger "Beverwijk 31" een circa 12.000 mijl lange sleepreis rond Kaap de Goede Hoop naar Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten te beginnen.

Op 9 augustus 1970 begon de "Noord Holland" aan de sleepreis naar Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten met de ponton "Mulus III" waarop de zuiger "Beverwijk 31" was geplaatst.

De "Noord Holland" bereikte met de op de ponton "Mulus III" geladen zuiger "Beverwijk 31", van Van Hattum en Blankevoort uit Beverwijk, welke met veel bijbehorend materiaal naar Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten, moet worden gebracht, op 2 oktober 1970 de meest zuidelijke breedte, ongeveer 250 mijl van het Zuid-Afrikaanse vasteland. Vandaar boog het transport weer noordwaarts af naar de Straat van Mozambique en de Indische Oceaan naar de Arabische Zee en de Perzische Golf.

Half november 1970 arriveerde de "Noord Holland" met de ponton "Mulus III" op sleeptouw de haven van Abu Dhabi - Verenigde Arabische Emiraten.

Nadat de enorme ponton was afgezonken en de aan dek staande vaartuigen en hulpstukken gelost, werd de ponton klaar gemaakt voor de retour reis naar Nederland en ging de "Noord Holland" bunkeren in Bahrein.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
theoklinkenberg
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jul 2014 13:33

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door theoklinkenberg »

att.sproet/j.haver - slpb.noord holland reis pernis/abu Dhabi
in mijn bericht van 13.09.2014 is een fout gemaakt -juiste rotatie van de cutterzuiger beverwijk 31:
opgeleverd 1968-eerste klus baggeren sleuf heinenoord tunnel rotterdam,vervolgens:
15.06.1968-sleepboot groningen -vlaardingen/leith(uk)
beg.okt.1968 ,, groningen- leith/rotterdam
15.04.1969- ,, utrecht -vlaardingen/oostmahoorn(lauwerszee)
20.07.1969- ,, utrecht -oostmahoorn-blyth(uk)
15.06.1970- ,, noord holland-blyth-rotterdam
aansluitend bev.31 gereed maken voor vertrek abu Dhabi 09.08.1970 op ponton mulus 3 en sleepboot noord holland.

blijft mijn vraag of er iemand fotoos heeft van dit transport onderweg naar abu Dhabi?

vr.groet theo klinkenberg


Plaats reactie