Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
agkoppes

Zeeland

Bericht door agkoppes »

Aan boord bak II Zeeland party in Suez, foto I Aad Koppes en meerdere onbekenden. Foto II Aad Koppes, rechts Maarten Dubbeld de rest onbekend....en veel bier!
Bijlagen
Scan_Pic0002.jpg
Scan_Pic0002.jpg (249.18 KiB) 4256 keer bekeken
Scan_Pic0003.jpg
Scan_Pic0003.jpg (186.79 KiB) 4256 keer bekeken

agkoppes

Sleepreis Zeeland, zinkende bak behouden

Bericht door agkoppes »

Door de runners, Aad Koppes, we denken Dijkstra, is de zinkende bak behouden.
De onderbroek hing in de vlaggenmast.
Bijlagen
1.jpeg
1.jpeg (127.17 KiB) 4258 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (168.27 KiB) 4258 keer bekeken
3.jpeg
3.jpeg (425.26 KiB) 4258 keer bekeken
agkoppes

8 maanden reis Gelderland

Bericht door agkoppes »

De Gelderland terug van wereld reis na acht maanden
Bijlagen
Wereld reis.jpeg
Wereld reis.jpeg (599.87 KiB) 4184 keer bekeken
agkoppes

Gelderland sleept grote Cutterzuiger naar Sydney

Bericht door agkoppes »

Vanuit Vlaardingen lange reis naar Australie met de Ham 208.
Bijlagen
1.jpeg
1.jpeg (399.24 KiB) 4184 keer bekeken
2.jpeg
2.jpeg (420.86 KiB) 4184 keer bekeken
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Na een geweldige vakantie en een wat moeizame opstart periode, de zin was er wel maar de wil ontbrak is de site van Bureau Wijsmuller weer bij gewerkt.

Op de site Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis, voor zover bekend, van de "Super Servant 3" vanaf 1982 tot heden geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_3

Het bewerken van de gegevens was erg moeilijk omdat de gegevens en informatie van de diverse "Super Servant's" door Wijsmuller, en dus ook door anderen, wat door elkaar zijn gehaald.

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om alle informatie bij het juiste schip te plaatsen.

Maar ik heb wel het gevoel dat er nog wel een flink aantal fouten in de geschiedenis staan.

En alleen met hulp van de bezoekers van de site zal dat verholpen kunnen worden, dus bij deze, graag hulp om de geschiedenis helemaal goed te krijgen en compleet.

De bemanningslijst is ook bijgewerkt en aangevuld, maar ook daar mist er enorm veel.

De foto's zijn bijgewerkt, en er zijn een aantal unieke foto's geplaatst die nooit eerder zijn verschenen op het internet of elders.

Het volgende schip wat het digitale dok in gaat is de "Super Servant 4".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Super Servant 4" want ook over de "Super Servant 4" ontbreekt een hoop informatie.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Kort geleden is er een bijzonder boek uitgekomen over het bergingswerk verricht door Bureau Wijsmuller.

Het is een boek, geschreven door Eddy Laan, over de berging van het vrachtschip Tenorga dat voor de haven van Leixões Portugal was gezonken.

Eddy was als duiker betrokken bij deze berging/wrakopruiming en gunt de lezer dan ook een exclusief blik in het reilen en zeilen aan boord en in de werkzaamheden.

Bij deze berging/wrakopruiming waren verschillende schepen van Bureau Wijsmuller werkzaam o.a. De Ocean Servant 2, Tempest, Noord Holland en de Simson.

Het boek is te bestellen bij de uitgever 'www.freemusketeers.nl' en dan zoeken naar "Krabben en Bijten".

Of bij de boekhandel onder vermelding van het ISBN nummer; 9789048434305

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Op de site Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis, bemanningslijst en diverse foto's, van de "Super Servant 4" vanaf 1982 tot heden geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_4

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om alle informatie te verzamelen en te plaatsen.

Maar helaas vanuit de experts, de opvarenden komt geen informatie, het gevoel bekruipt me een beetje dat er vanuit hun kant weinig belangstelling bestaat.

Want qua geschiedenis zijn er enorme gaten van wat heeft de "Super Servant 4" gedaan en waar was ze?

Ook in het fotomateriaal zitten enorme gaten, er geen foto's te vinden uit bijvoorbeeld de jaren vanaf 1983 tot 1986 en vanaf 1986 tot 1991 is er ook niets.

Maar we blijven hopen.

Het volgende schip wat het digitale dok in gaat is de "Super Servant 5".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Super Servant 5" want er moet best een hoop te vertellen zijn over deze 'kloon' van de eerste "Super Servant's".

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Nog een keer wil ik een de uitgave van een boek onder de aandacht brengen want het is best bijzonder dat z'n boek is geschreven en uitgebracht.

Er is een bijzonder boek uitgekomen over het bergingswerk verricht door Bureau Wijsmuller.

Het is een boek, geschreven door Eddy Laan, over de berging van het vrachtschip Tenorga dat voor de haven van Leixões Portugal was gezonken.

Eddy was als duiker betrokken bij deze berging/wrakopruiming en gunt de lezer dan ook een exclusief blik in het reilen en zeilen aan boord en in de werkzaamheden.

Bij deze berging/wrakopruiming waren verschillende schepen van Bureau Wijsmuller werkzaam o.a. De Ocean Servant 2, Tempest, Noord Holland en de Simson.

Het boek is te bestellen bij de uitgever 'www.freemusketeers.nl' en dan zoeken naar "Krabben en Bijten".

Of bij de boekhandel onder vermelding van het ISBN nummer; 9789048434305

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Op de site Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis, bemanningslijst en diverse foto's, van de "Super Servant 4" vanaf 1982 tot heden geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_4

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om alle informatie te verzamelen en te plaatsen.

Maar helaas vanuit de experts, de opvarenden komt geen informatie, het gevoel bekruipt me een beetje dat er vanuit hun kant weinig belangstelling bestaat.

Want qua geschiedenis zijn er enorme gaten van wat heeft de "Super Servant 4" gedaan en waar was ze?

Ook in het fotomateriaal zitten enorme gaten, er geen foto's te vinden uit bijvoorbeeld de jaren vanaf 1983 tot 1986 en vanaf 1986 tot 1991 is er ook niets.

Maar we blijven hopen.

Het volgende schip wat het digitale dok in gaat is de "Super Servant 5".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Super Servant 5" want er moet best een hoop te vertellen zijn over deze 'kloon' van de eerste "Super Servant's".

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Nog een keer wil ik een de uitgave van een boek onder de aandacht brengen want het is best bijzonder dat z'n boek is geschreven en uitgebracht.

Er is een bijzonder boek uitgekomen over het bergingswerk verricht door Bureau Wijsmuller.

Het is een boek, geschreven door Eddy Laan, over de berging van het vrachtschip Tenorga dat voor de haven van Leixões Portugal was gezonken.

Eddy was als duiker betrokken bij deze berging/wrakopruiming en gunt de lezer dan ook een exclusief blik in het reilen en zeilen aan boord en in de werkzaamheden.

Bij deze berging/wrakopruiming waren verschillende schepen van Bureau Wijsmuller werkzaam o.a. De Ocean Servant 2, Tempest, Noord Holland en de Simson.

Het boek is te bestellen bij de uitgever 'www.freemusketeers.nl' en dan zoeken naar "Krabben en Bijten".

Of bij de boekhandel onder vermelding van het ISBN nummer; 9789048434305

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau-Wijsmuller

Bericht door proet »

Op de site Bureau Wijsmuller - http://bureau-wijsmuller.nl/ - is vandaag de geschiedenis de bemanningslijst en diverse foto's, van de "Super Servant 5" geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_5

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om informatie te verzamelen en te plaatsen.

Maar helaas het is niet veel er zijn enorme gaten van wat heeft de "Super Servant 5" vervoerd en waar was ze?

Het fotomateriaal is minimaal, er zijn meer foto's van haar vaartijd als "Dan Lifter" en van haar leven als "Bali Sea" dan dat er foto's zijn van de "Super Servant 5".

Wel is er aanvullende informatie van en over de "Super Servant 3" binnen gekomen en ook geplaatst uit 1986. En kon ook de bemanningslijst verder worden aangevuld.

Ook over de "Super Servant 4" mocht ik aanvullende informatie ontvangen en wel uit 1985 en 1987. Ook dit is verwerkt en geplaatst op de site. En ook de bemanningslijst kon weer verder worden aangevuld.

Nog steeds zijn er veel open stukken bij de zwarelading schepen maar ik hoop dat anderen ook nog eens naar de pen/toetsenbord grijpen en hun informatie/belevenisen willen doorgeven, fotomateriaal is natuurlijk ook erg welkom.

Het volgende schip wat het digitale dok in gaat is de "Super Servant 6".

Ik hoop dat er na deze aankondiging nog foto materiaal en of informatie binnen komt van en over de "Super Servant 6" want er moet best een hoop te vertellen zijn over deze 'kloon' van de eerste "Super Servant's".

Als ik de afdeling zware lading heb bijgewerkt ga ik weer verder met de sleepboten als eerste komt de "Tempest" aan de beurt en dan een van mijn favorieten de "Titan".

Ik begin al op tijd met de aankondiging om iedereen de tijd te geven om gegevens ervaringen en/of fotomateriaal alvast op te zoeken uit de donkere hoeken van het geheugen en zolders.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. nog even het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de S komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de S die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Pilot

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Pilot »

Ik heb helaas maar één reis op de SS5 gemaakt.
Op 29 juli 1986 is een volledige bemanning naar Orange afgereisd om de 5 weer vaarklaar te maken.
We hebben, zal wel Galveston zijn geweest, de C.E. Thornton geladen. Deze is naar Nigeria gebracht.
Na lossen hebben we 10 dagen op de rede bij Douala gelegen, wachten op de aankomst van de MR. Sage uit Abidjan.
Dit eiland is weer retour gegaan naar de USA. Daarna ben ik 24 oktober terug gevlogen naar Nederland.
SS5 Cameroen.jpg
SS5 Cameroen.jpg (137.28 KiB) 4093 keer bekeken
kees de ru
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
Locatie: Valthermond, Dr.

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door kees de ru »

Mighty Servant 1 (Dockwise) nog steeds in actie,

Zie:
http://gcaptain.com/dolwin-beta-arrives ... ain.com%29

mvg, Kees


Plaats reactie