Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

"Wijn" wordt er dus niet hier verbouwd.....maaar wel de druiven
:lol: :lol: :lol:
"Wie nog nooit gevaren heeft, weet niet hoe een zeeman leeft"
Nou, met heel veel humor...
Want als je met z'n allen in hetzelfde schuitje-, en dus met elkander opgescheept- zit, moet je roeien met de riemen die je hebt...
En naast veel met elkaar werken, heb je ook veel humor. En hoe meer er gewerkt moet worden, hoe méér humor....
Die lach houdt ons allen gaande...
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Co »

"Wie nog nooit gevaren heeft, weet niet hoe een zeeman leeft"
En zo is dat.
Ja, Jan Vos, ben het met je eens:
Op een een “werkboot” is het vaak gezelliger.
Helaas, kon er, ondanks het harde werken, bij de heren reders meestal geen woordje van dank af.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door sparks »

Stel je een vraag over Canadeze wijn en belanden we in het donker en moeten er op het schip een sparkies in de gaten gehouden worden :shock:

De zigzagjes hier kan ik soms niet volgen maar het zei zo :lol:

Misschien toch maar eens neer zetten dat ik op 2 bootjes de massinissies toch wel eens heb moeten helpen om die lampjes ook echt aan te houden omdat ze zelluf niet in staat waren in de schakelpanelen terug te vinden welk relais overbrugt moest worden bij een black out...... :mrgreen:

Of erger hoe het alarm stil te krijgen wat maar af bleef gaan zonder dat er nog een storing was..... langzaam gek werden onze vetkleppen van het oorverdovende getoeter, wij boven niet gelukkig. :D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Nou, met heel veel humor...
De zigzagjes hier kan ik soms niet volgen maar het zei zo
Op een een “werkboot” is het vaak gezelliger.

EN...met de wijsheid van achteraf blijkt dattik alleen maar op "werkbootjes" hep gevaarn....ik weet gewoon niet beter! :mrgreen:
Een van de zaken die ik daar destijds heb geleerd is dat je jeselluf vooral niet AL te serieus moet nemen en hjeselluf en de rest van je maten heeel veel plezier doet door "het e.e.a." vooral van de humoristische kant te bekijken.....vooral geen lange tenen te bezigen...EN.....dagelijks een ruime dosis van " slap ouwehoeren" toe te passen.
Soms ...heeel soms...destijds waren "we" zelfs wel gedwongen om de hulp van een vonkentrekker in te roepen......met zaken van "kleine draadjes" en zooo :lol:
En zooo kon het zomaar gebeurendat er op een lange oversteek....als ALLE fillumpies in de Wallum??? filmkist tig keer waren bekeken...dat we dan "andere ontspanning moesten bedenken....zoals van een zeer ludieke vonkentrekker destijds die de hele crew had omgedoopt met de namen van de diverse figuren uit het " Wilde Bos" of zo?? ( Een programma op de TV destijds!) waarbij ik dus in de rol van "Willem met de Waterpomptang" werd gedrukt...en mijn vrouw die aan boord was werd " Isadora de Paradijsvogel"......veeel van die kollega's destijds bleven goede konnekties voor het leven.....sommige tot de dag van vandaag.......
Jaaaa....Jan....vooral " met veeel humor".......EN......flexibiliteit en voorstellings vermogenmet de "zig zag jes" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door andrekik »

Harry G. Hogeboom schreef: 03 jan 2021 15:57
....als ALLE fillumpies in de Wallum??? filmkist
Walport Harry.......


mvg Andre'
Live life to the fullest!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

En hiermee kom je weer in het "Enge bos"
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Inderdaad Jan..." Enge Bos"......we hebben dat " Bos" dus ...terwijl we door de bomen HET bos niet meer zagen :mrgreen: ...onderweg naar Nippon of zo :roll: ...aaan alle kanten wel bekeken :lol:

Filmkissies ruilen.....ergens op een ankerstekkie als we toevallig geen direkte plek aan de laad of los steiger hadden....juust jaa Andre....de sparks regelde dat altijd....WANT..." die had toch niks te doen" :mrgreen:
Zeg Andre...had jij niet een pikheetje geleeejuh een bakkie met je " rechter bier drinken arrumpie"???...is tat allemaal weer kits ondertussen...met nieuwe zekeringen en een niveau schakelaartje :roll: ??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door sparks »

hmmm tussen de regels door lees ik toch nog enige waardering voor de vonkentrekkers ...... :shock:

En ja die fillempies klopt ook helemaal, een goede vonkentrekker bekommerde zich om het welzijn van zijn medeschepelingen en was daar druk mee net zoals met het verzorgen van een hoogstaand dagelijks dagblad. Dat hier ook tijd voor was zal ik zeker niet ontkennen. Maar wat te denken van die keer in Barry dat kapitein geld mee gaf aan sparks en HWTK om eens een paar nieuwe video's aan te schaffen......... :lol: Zou je toch denken dat meester massinissie ook niet zo druk was.

Wij samen 3 fillempies uitgezocht, ik kan me d'r nog eentje herinneren "rain man met Dustin Hofmann" en daarna het geld wat over was nog maar even samen verbrast in de pub, alleen waren de reacties op onze keuzes niet erg lovend. ondankbaar volk (gecensureerd zeg maar....) mopperde de meester later nog, geheel terecht wat mij betreft :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

"rain man met Dustin Hofmann"
Oooit in een steeds grijzer wordend verleden heppik nog eens een poossie samen gewerkt met een " Rainman tweelingbroer type gozer"......was toch een "once in a lifetime" belevenis :lol:
Die gozer kon op een zeeeeer welbespraakte en eloquente manier met de meest " nette encyclopedische " woordenschat die je maar kon bedenken....uit het losse polsje iemand "ontiegelijk en ZWAAR te kakken zetten"....dat konnie zo maar "uit de mouw schudden"....EN hij componeerde dat dan op een zodanige wijze dat de persoon in kwestie in eerste instantie ooook nog dacht " dattie ie hum een groot kompliment maakte" :lol: .......ik heb die gozer dat "zien en horen" doen bij een zgn. BIG shot....dat ik dacht:
"Als ze dat ooooit zooo tegen mij recht in m'n gezicht zouden zeggen"......DAN ging ik staande de vergadering emigreren naar de achterkant van de maan!!! :lol: :roll:

EN......hij had een woordenschat....waar Shakespear een kleine jonge bij was!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Sparks316 »

sparks schreef: 02 jan 2021 15:53 Dan even een echte zigzag vraag aan onze halve canadien :shock:

Ik heb begrepen dat er in de buurt van Halifax ook wijn wordt verbouwd? Klopt dat en is dat een beetje te nassen? Of kunnen we het maar beter op Whiskey houden?
Ik ben al helemaal zelfs geen halve Canuck, maar ik weet dat ze "daar" o.a. rond Niagara zg. ijswijn maken. Witte druiven laat oogsten tot er nachtvorst overheen gegaan is. Da's daar niet zo moeilijk, terwijl dat in Duitsland en Frankrijk lastiger is. In Frankrijk maken ze wijn van bepaaalde druivesoorten die laat geoogst worden, openbarsten en een schimmeltje krijgen en dat heet dan bv. Sauternes en is vanwege het handwerk duur spul. Maar wel lekker. In Duitsland kent men dan de variant eiswein, waar nog een nachie vorst overheen moet gaan. Ook duur. In Canada doen ze dat ook, en ook die wijn is prijzig. Ik kocht eind 2018 of zo een flessie Pillitteri Niagara Icewine 2017, een half flessie kostte toen 15 euro bij de Lidl. Die laat ik nog wel een pikheetje liggen, want die wijn kan doorgaans best goed oud worden. Je moet er van houden, dat zoete spul, maar ik beleef er meer lol aan dan aan single-malt single-estate whiskey.
Die halve Oltse Canuck heeft geprobeerd me aan dat spul te krijgen, maar toch niet gelukt, behalve om door het eten te gooien in een saussie bv.
Louis


Plaats reactie