Vraag over stuurhuis voorop

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Brug voorop

Bericht door Joost.R »

Aad van Staveren schreef:De brug voorop wordt ook bepaald door wat voor soort schip het is.Kijk maar naar sleepboten,afzinkbare schepen zoals de Mighty en Super Servats van Dockwise,de Lashschepen,Ferry's,zware lading schepen.Ook heel wat sleephoppers hebben hun brug voorop staan.Dus het type schip of waar het schip voor bestemd is,bepaald of de brug voorop geplaatst wordt.
Hg Aad
De eigenaar bepaalt waar de brug komtde hoppers van BOKA hebben de brug achterop JAN de NUL heeft ze op zijn hoppers voorop dus het type schip is niet in alle gevallen bepalend waar de brug komt ook niet waar het voor bestemd is gaat niet in alle gevallen op.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Brug Voorop

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Joost,

Helemaal juist, bij hoppers met name spelen de idee-en van de eigenaar een grote rol, Hollandse AannemingsMaatschappij (HAM nu opgegaan in fusies) had ook altijd (bijna altijd) de brug voorop!!
De oudere hoppertypes hadden ook nog de brug midscheeps, JOs houd daar erg van! :wink: , maar in de baggerwereld was dat alleen maar om de stuurlui van de "koopvaardij" vlug in de hopper te kunnen kiepen! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

De CIUDAD del CARMEN (zo heette hij toch, of was het de CIUDAD WEETIKVEEL, er waren er twee van dat soort) was een voor Mexico bestemde gecombineerde hopper/cutter. Die had de brug ook helemaal voorop staan en dat was verdomd makkelijk toen ik hem de sluis van Stellendam in moest varen. Er konden geen wrijfhoutjes meer tussen.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

stuurhuis voorop

Bericht door Joost.R »

Beste Theo
bij de topic hoppers en de baggerindustrie op dit forum
heb ik een foto,tje geplaatst van de CIUAD del CARMEN
met wat aanvullende info!!
Huib
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jul 2004 16:56
Locatie: Stad aan 't Haringvliet
Contacteer:

Bericht door Huib »

Dan had je toch wel dikke wrijfhoutjes aan boord Theo. Zag in het Lloyds register at de "Ciudad del Carmen" 12,98 m breed was. De sluis in Stellendam is een meter of 15 breed.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
Stuurhuis ACHTEROP formidabel zicht voor de pijpenman die wat lager in zijn erker zit en de roerganger kijkt er overheen bij de Queen van BOKA .
Aan het werk in Harwich.
A.Taverne

Bericht door A.Taverne »

Wie heeft er ervaring met zo'n ding(sorry ik blijf het lelijke krengen vinden).Maar ik herinner mij nog wel dat als je naar het kabelgat ging/moest en het schip dook behoorlijk dan leek het wel of je op lucht liep. En als hij ging paaltjes pikken dan sprongen midscheeps de kopjes en borden omhoog. Hoe werkt dat op zo'n schip
Groetjes Bert
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Willem Visser schreef:Lijkt wel of dit schip gekrompen is, wie weet wat voor schip dit is? Ik heb zelf geen idee.

Afbeelding
Afbeelding
Nadat voor en achterschip op de plaats van de bouw van het midden schip was aangekomen is dit het eindresultaat
Gebruikersavatar
Popeye
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 nov 2005 18:08
Locatie: Julianadorp

Okay niet nieuw maar ik maakte er een leuk reisje mee

Bericht door Popeye »

Afbeelding

Groetjes

Ruud
Varen is fijner dan je denkt
ed

vraag over stuurhuis voorop

Bericht door ed »

Mooi voorbeeldje is de uit Limasol behorende Cast Bass, een zeeschip dat iedere week aan de Loreley op de Rijn voorbijkomt op weg naar Frankfurt.
Ze valt echt een slag op tussen de Rijnschepen.Breed, een hogere bak met daaraan meteen de brug, een forse rij containers, gesloten door een verzonken opbouw voor de verblijven. Mooi ding.
Groetjes Ed

Lecko voor en achter!


Plaats reactie