Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door lp »

Een stel had de woonark laten bouwen in Hardenberg. Het splinternieuwe drijvend huis werd afgelopen week vervoerd naar Voorschoten. Aangekomen bij de Roggebotsluis ging het mis tijdens het afmeren. De woonark raakte beschadigd en zonk. Alleen de bovenetage steekt nog boven het water uit. Een triest gezicht en doodzonde van zo'n gloednieuwe ark.
Maar de boel zal ongetwijfeld verzekerd zijn. Niet dat daarmee alles opgelost zou zijn. De kopers woonden tot de eerste van deze maand antikraak in Leiden en zouden afgelopen weekend hun drijvend nestje gaan betrekken. De ark zou in Voorschoten afgemeerd worden. Het stel zal tijdelijk elders onderdak moeten zoeken totdat een nieuw exemplaar afgeleverd wordt.
(bron: groetenvanons)

Afbeelding
quo vadis

mattiboy94

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door mattiboy94 »

misschien ook voor dit ding even Apeldoorn bellen :?: ,

dit stond er als beschrijving bij , schitterend :lol:

te koop
BETREFT EEN OPKNAPPER
zonder trailer
rescue boot type BWM385
met stuurconsole
stuur zit er op maar geen kabels
een leuk winter project
er kan ook zo mee gevaren worden
verder voorzien van een dubbele bodem met stop om het water er uit te laten lopen
de opstaande randen moeten opnieuw weer geplamuurd worden want hier door komt er water in de dubbele bodem
wat je ziet dat koop je


ik betwijfel of je droog blijft al ga je er in deze staat mee varen :mrgreen:

mvg,
matthijs
Bijlagen
kapoet
kapoet
$_84.JPG (34.41 KiB) 3978 keer bekeken
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door johan.H »

oeps ............... :shock:


Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Ton Pekel »

De stranding van de "Heinrich Podeus" 1928 voor Zandvoort. Duurde tot augustus 1929 voordat ze weer los kwam uit het zand.
Verhaaltje met nog wat foto's staat op Oud Zandvoort http://www.oudzandvoort.nl/index.php?op ... &Itemid=40
Bijlagen
Heinrich Podeus.jpg
Heinrich Podeus.jpg (179.65 KiB) 5619 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nog een mooi plaatje van Heinrich am Strand von Zandvoort. :)
Heinrich Podeus.jpg
Heinrich Podeus.jpg (54.66 KiB) 5535 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit ontving ik zojuist van Jan van Gijzen. :)

Uit een oud fotoalbum van ouders zaten deze 2 foto's. Nooit geweten waar en wanneer deze gemaakt zijn, totdat ik vanmorgen op kombuispraat keek bij even Apeldoorn bellen.
Op die foto staat mijn opa (met witte kiel)
Hij werkte toen bij de berging uit Maassluis
Grt Jan van Gijzen
Berging.jpg
Berging.jpg (136.24 KiB) 5376 keer bekeken
Berging-1.jpg
Berging-1.jpg (80.31 KiB) 5376 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Ton Pekel »

Mooi niet van zo'n forum dat de muntjes weer in het juiste gleufje vallen en dat alleen door Heinrich.... Geeft mij altijd weer een leuk gevoel.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door kees »

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Bob R.I.P. »

Schip van de zeeverkenners Alkmaar werd zaterdag door de wind dwars in het NH kanaal geblazen. En passant werd een jachtje (rechts op de foto) klem gezet tussen schip en wal. Typisch een gevalletje voor Apeldoorn.

Bob
Bulgia 3.jpg
Bulgia 3.jpg (43.13 KiB) 4123 keer bekeken
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
louis holleman

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door louis holleman »

Nou, dat was vanmiddag wel: "ff Apeldoorn bellen" daar in Alphen a/d Rijn.
Als je het mij zo op het eerste gezicht vraagt: een amateuristische vertoning, vanuit diverse hoeken behoorlijk gefilmd door de halve wereld. Een zwaar brugdeel van de ene kraan naar de andere hevelen die dan beiden ook nog op een ponton staan.
Zoiets amateuristisch gebeurde volgens mij bij Heerema toch eg nie.
Eerste commentaar: twee gerenommeerde kraanverhuurbedrijven. Dat zal best wel, incl. personeel.
Dan natuurlijk een stelletje aannemers en uiteindelijk zit daar een dirigent boven die het wel "ekkes zal maoken" (zoals we in dit landsdeel wel vaker horen).
Natuurlijk weet je nog niks, en kan er best wel een kraan rare dingen hebben gedaan zonder dat die daar opdracht voor kreeg, maar het zag er maar reuze amateuristisch uit. Lullig dat er dan minstens 4 panden in puin liggen, 20 gewonden zijn en dat is dan voorlopig de eerste indruk.
En nogmaals, zo takelden ze vroegah in de offshore eg nie. Daar ging ook wel eens iets mis, maar niet zo.
Ik wil best wel eens weten welk bedrijf uiteindelijk hier de verantwoordelijkheid voor krijgt - of gaan ze het op het weer schuiven?


Plaats reactie