Effe Apeldoorn bellen
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Effe Apeldoorn bellen
Schade maken en wegvaren zonder betalen. De 72 meter hoge jacket waar het platform no 13A op stond moest compleet vervangen worden. Er onder lagen 38 productieputten, waarvan de aansluitingen naar het platform ook geheel vervangen moesten worden. In september 2017 was de hele klus klaar. Ik vermoed dat de geclaimde schade van 300 miljoen dus inclusief productieverlies was?
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Effe Apeldoorn bellen
mijn DANK is groot! Voor de inlichting, weet ik in ieder geval wat meer!
Vrgr Geep
Vrgr Geep
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Effe Apeldoorn bellen
https://www.youtube.com/watch?v=ILMXXBmyFe0
Aanvaring op 2 oktober tussen hopper dredger OCEANLINE 5001 op volle kracht met de tanker STROVOLOS op de rede van Malaca Maleisie.
De tanker ligt daar ten anker voor wachten op orders. Dwt 47.106t
L.o.a. 182 mtr
Br. 32.5mtr
Aanvaring op 2 oktober tussen hopper dredger OCEANLINE 5001 op volle kracht met de tanker STROVOLOS op de rede van Malaca Maleisie.
De tanker ligt daar ten anker voor wachten op orders. Dwt 47.106t
L.o.a. 182 mtr
Br. 32.5mtr
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Effe Apeldoorn bellen
Container schip bestemd voor de sloop, verloren door sleper in slecht weer, loopt op de kust van Vietnam en breekt in tweeen.
https://www.fleetmon.com/maritime-news/ ... appeared-/
https://www.fleetmon.com/maritime-news/ ... appeared-/
Re: Effe Apeldoorn bellen
Hoe kan dit allemaal ?.
Vanaf Hongkong geen IMO nummer meer ?. Probeerde CMA CGM een boete van de E.U. te voorkomen en toch een betere prijs voor het te slopen schip te krijgen ?.
Heeft iemand een clou ?.
m.v.g., Roy
Vanaf Hongkong geen IMO nummer meer ?. Probeerde CMA CGM een boete van de E.U. te voorkomen en toch een betere prijs voor het te slopen schip te krijgen ?.
Heeft iemand een clou ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Effe Apeldoorn bellen
Geen idee Roy maar er wordt wat afgeklooid in de verwachting dat anderen voor de kosten zullen opdraaien, zulke bakjes moeten eigenlijk van A tot z voor rekening komen van de laatste eigenaar van het schip.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Effe Apeldoorn bellen
Er heeft zich al een eigenaar gemeld voor hierboven genoemd schip NKD Maritime
Zo een stranding is natuurlijk geen reclame voor zo een bedrijf.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik geloof van dat hele Green Recycling / Environmentally recycling verhaal geen ene lor !.
Of ben ik nu te zwart gallig ?.
m.v.g., Roy
Of ben ik nu te zwart gallig ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Effe Apeldoorn bellen
Maersk-schip vaart Griekse mijnenveger doormidden in haven van Piraeus
Bij het verlaten van de haven van Piraeus heeft de ‘Maersk Launceston’ (4035 teu) de Griekse mijnenveger ‘Kallisto’ finaal doormidden gevaren.
Het Maersk-schip, dat naar de Turkse haven Canakkale vertrok, liep slechts lichte schade aan de boeg op. Twee bemanningsleden van het marineschip raakten gewond en werden in het ziekenhuis opgenomen. Het ongeval gebeurde dinsdagochtend vroeg bij daglicht.
Snelheid
Volgens de Griekse kustwacht voer de ‘Maersk Launceston’ aanvankelijk met een snelheid van zestien knopen (bijna 30km/u), maar verminderde de snelheid kort voor de aanvaring tot vijf knopen. Het voorschip van de ‘Kallisto’ is afgesleept naar de naburige haven Salamis.
Het containerschip kreeg de opdracht om terug te keren naar Piraeus voor onderzoek en ligt aan de kade van een containerterminal. Volgens de kustwacht was er ten tijde van het ongeval een navigator op de brug. De ‘Maersk Launceston’ vaart onder Portugese vlag en wordt beheerd door de Duitse John T. Essberger Group, dat een vloot van bijna dertig Nederlandse en Portugese schepen exploiteert.
Foto’s lijken uit te wijzen dat de romp van ‘Kallisto’ van hout is, zoals veel voorkomt bij oudere mijnenvegers, wat zou verklaren waarom het schip zo zwaar is beschadigd. Volgens Griekse media is het marineschip om die reden ook niet meer repareren. De Griekse mijnenveger is 33 jaar oud en voer eerder als ‘HMS Berkeley’ van de Britse marine.
Bron: Nieuwsblad van Transport
Bij het verlaten van de haven van Piraeus heeft de ‘Maersk Launceston’ (4035 teu) de Griekse mijnenveger ‘Kallisto’ finaal doormidden gevaren.
Het Maersk-schip, dat naar de Turkse haven Canakkale vertrok, liep slechts lichte schade aan de boeg op. Twee bemanningsleden van het marineschip raakten gewond en werden in het ziekenhuis opgenomen. Het ongeval gebeurde dinsdagochtend vroeg bij daglicht.
Snelheid
Volgens de Griekse kustwacht voer de ‘Maersk Launceston’ aanvankelijk met een snelheid van zestien knopen (bijna 30km/u), maar verminderde de snelheid kort voor de aanvaring tot vijf knopen. Het voorschip van de ‘Kallisto’ is afgesleept naar de naburige haven Salamis.
Het containerschip kreeg de opdracht om terug te keren naar Piraeus voor onderzoek en ligt aan de kade van een containerterminal. Volgens de kustwacht was er ten tijde van het ongeval een navigator op de brug. De ‘Maersk Launceston’ vaart onder Portugese vlag en wordt beheerd door de Duitse John T. Essberger Group, dat een vloot van bijna dertig Nederlandse en Portugese schepen exploiteert.
Foto’s lijken uit te wijzen dat de romp van ‘Kallisto’ van hout is, zoals veel voorkomt bij oudere mijnenvegers, wat zou verklaren waarom het schip zo zwaar is beschadigd. Volgens Griekse media is het marineschip om die reden ook niet meer repareren. De Griekse mijnenveger is 33 jaar oud en voer eerder als ‘HMS Berkeley’ van de Britse marine.
Bron: Nieuwsblad van Transport