Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ten 1e; de "Marsdiep" is niet bij Boele-Bolnes gebouwd. Kijk b.v. maar eens naar het bouwjaar op die werfplaat.
Ten 2e; die omgedonderde sleepboot kon wel eens op / naast een Amsterdamse helling liggen. Maar dat vermoed ik ook alleen maar hoor.
Ten 3e; ik heb ook wel eens opbouwend werk verricht. Niet overdreven veel natuurlijk, maar toch.
Met de zoetsappige groeten van Roy
Ten 2e; die omgedonderde sleepboot kon wel eens op / naast een Amsterdamse helling liggen. Maar dat vermoed ik ook alleen maar hoor.
Ten 3e; ik heb ook wel eens opbouwend werk verricht. Niet overdreven veel natuurlijk, maar toch.
Met de zoetsappige groeten van Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Marsdiep is van '64...
De eerste nieuwe roro.
Met de mogelijkheid van zijladen.
Het zusterschip, de Tesselstroom kwam in '66 zonder de mogelijkheid van zijladen.
De eerste nieuwe roro.
Met de mogelijkheid van zijladen.
Het zusterschip, de Tesselstroom kwam in '66 zonder de mogelijkheid van zijladen.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Effe Apeldoorn bellen
Hoi Roy,
Hou het huis nou heel
Een gezapige nacht toegewenst
Gr. Koos
Hou het huis nou heel
Een gezapige nacht toegewenst
Gr. Koos
Re: Effe Apeldoorn bellen
Roy woont in een tussen woning.
Dus die valt niet zo snel om
Komt helemaal goed met Roy .
Dus die valt niet zo snel om
Komt helemaal goed met Roy .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Effe Apeldoorn bellen
Met de familie Doorzon.
Nou ik kan geen vergelijkenis vinden met VRIEND Roy
Nou ik kan geen vergelijkenis vinden met VRIEND Roy
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Effe Apeldoorn bellen
Heren ea,
Weer wat "scheef hangend" en/of "scheef gelegd" gedoe.
Kon Roy niet de hand in hebben gehad, want was ver voor z'n tijd.
Zo te zien "on purpose" want zie de draadklossen om hem over te halen duidelijk gespannen staan.
Denkelijk tbv. breeuwen en ander onderhoud waar ze anders niet zo goed bij konden.
En dus ook hiervoor geen dok nodig hadden.
Laatste foto wel heel erg scheef trouwens.
Is dus niet echt een "Apeldoorn" gevalletje, maar omdat ie zo scheef hing vond ik het eigenlijk wel een mooie aansluiting met de vorige plaatjes.
Fijn week-end.
Gr. Koos
Weer wat "scheef hangend" en/of "scheef gelegd" gedoe.
Kon Roy niet de hand in hebben gehad, want was ver voor z'n tijd.
Zo te zien "on purpose" want zie de draadklossen om hem over te halen duidelijk gespannen staan.
Denkelijk tbv. breeuwen en ander onderhoud waar ze anders niet zo goed bij konden.
En dus ook hiervoor geen dok nodig hadden.
Laatste foto wel heel erg scheef trouwens.
Is dus niet echt een "Apeldoorn" gevalletje, maar omdat ie zo scheef hing vond ik het eigenlijk wel een mooie aansluiting met de vorige plaatjes.
Fijn week-end.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Noach V (1).jpg (192.06 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Noach V (2).jpg (134.79 KiB) 3659 keer bekeken
-
- Noach V (3).jpg (95.63 KiB) 3659 keer bekeken
Re: Effe Apeldoorn bellen
Even wat exacte toegevoegde info van een tussenwoning bewoner; het getoonde schip ligt gekrengd. Zo wordt het genoemd als men een schip deels op zijn / haar zij legt. Dat is niet om de mogelijkheid te scheppen op lepeltje-lepeltje met een ander schip te kunnen liggen maar om aan de huid, kimmen en het vlak dan wel kielbalk te kunnen werken. Breeuwen, teren en evt. wat plankies vernieuwen.
Ook kan een schip gekropt worden en dat gebeurd nu nog wel eens. Dan wordt een schip helemaal voorover getrimd. Zo kan men aan de schroef en of schroefas werken als er geen dok in de buurt voor handen is, maar toch dringende werkzaamheden onder het kontje uitgevoerd moeten worden.
Zo heb ik 49 jaar geleden eens een Noorse bulkfiets in Abidjan zien liggen.
m.v.g., Roy
Ook kan een schip gekropt worden en dat gebeurd nu nog wel eens. Dan wordt een schip helemaal voorover getrimd. Zo kan men aan de schroef en of schroefas werken als er geen dok in de buurt voor handen is, maar toch dringende werkzaamheden onder het kontje uitgevoerd moeten worden.
Zo heb ik 49 jaar geleden eens een Noorse bulkfiets in Abidjan zien liggen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Effe Apeldoorn bellen
Het schip ligt gekrengd op een zogenaamde krengwerf. Ik heb dat langs het Reitdiep eens iemand zien doen met een (stalen) Staverse jol: gewoon op een (speed)boothelling... Het grootzeilval (of de dirk, dat weet ik niet precies) aan de trekhaak van een VW-bus, en kromgaan met die banaan..
Daar komt de scheldnaam 'kreng' ook vandaan: iemand die je volledig klem (vast) zet of houdt
...behalve als een persoon erg stinkt -zoals een dood dier-: da's eveneens een kreng....
Is het Duitse woord "krängen" niet wat wij torderen noemen ?
Oh Roy zat gelijk met mij te typen, zie ik, en hij's me nét vóór...
Daar komt de scheldnaam 'kreng' ook vandaan: iemand die je volledig klem (vast) zet of houdt
...behalve als een persoon erg stinkt -zoals een dood dier-: da's eveneens een kreng....
Is het Duitse woord "krängen" niet wat wij torderen noemen ?
Oh Roy zat gelijk met mij te typen, zie ik, en hij's me nét vóór...
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Oh Roy zat gelijk met mij te typen, zie ik, en hij's me nét vóór....
Hallo Jan, Leuk dat we d’r zo bovenop springen.
En ook nog tegelijkertijd, dit alles dan maar onder het motto “Dubbel genaaid houdt altijd beter” zullen we maar zeggen.
Fijn week-end
Gr. Koos
Hallo Jan, Leuk dat we d’r zo bovenop springen.
En ook nog tegelijkertijd, dit alles dan maar onder het motto “Dubbel genaaid houdt altijd beter” zullen we maar zeggen.
Fijn week-end
Gr. Koos