Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
Als het goed is stond de bankwerker op dat moment net even niet te bankwerken. :wink:
En je draagt geen veiligheidsgordels op een schip.
Er zal heel wat rondgevlogen zijn toen ze op dat hele kleine eilandje kleunden wat niet meegaf.
Zal 's nachts wel weer een regenbuitje geweest zijn op de radar, of iets met waypoints...
En tegenwoordig zinken er schepen in een haven en als ze dat schip omhooggepiekeld hebben, weten ze ECHT geen oorzaak gevonden te hebben waardoor het schip gezonken is.
Als je iets van zegt, krijg je te horen: wacht het officiele onderzoek maar af en oordeel niet te snel. :?
All the best
Jos

Mennojan

Bericht door Mennojan »

jeroen schreef:Met Vermont wordt de naam bedoeld, zou de Vermontborg worden, alleen wou Wagenborg zelf het schip niet meer hebben. Nu je dat zegt weet ik weer hoe ze zou gaan heten.
Wagenborg had geen vertrouwen meer in het schip, en heeft het schip voor een prikkie verkocht. Ze vaart nu als Winona.

Afbeelding
Winona (r) aan de werf in Harlingen.
Rob Deelder (RIP)

Bericht door Rob Deelder (RIP) »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zoetwatermatroosje

Bericht door Zoetwatermatroosje »

Tja,
Misschien wat perslucht in het ruim pompen en terug in vorm???

Hadden ze soms dringend wat sardientjes uit blik nodig????Wie weet???

GRTZ,
ROBERT
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Harry G.Hogeboom zal nu waarschijnlijk denken dat ik aan boord zat, maar helaas... :wink:
Ik zat toen DEZE steiger geramd werd al aan de wal.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Maar is toch zeker wel één van je beste leerlingen geweest Jos :?: :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Zo'n geintje hebben we in Bordeaux meegemaakt.
Zwaaien in dikke mist op de rivier met een sleepboot voor en eentje achter.
Een 3e stuurman op de bak onder het motto "zuster Anna ziet gij al iets komen" en de baas timmerman achter het spil.
De 3e hangt over de kop en begind heel zenuwachtig in z'n portofoon te roepen; "Hooooooooooooooooo, ddddddddddddde kkkkkkkaaiiiiiiiiiiiiiii".
Boem, een gat van een meter in de kop.
Baas timmerman; "He he he hhhhhhhhhhhoeft nnnnnnnnniet mmmmeer".

Twee weken dokken in Bordeaux terwijl het kermis was. Wat errug !!!.

m.v.g. Roy
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

noordersluis Ijmuiden
Het schip heette de Buraidah en het heeft plaatsgevonden in augustus 1978.


Boem is Ho

Foto`s uit de collectie van A Segers en de info is van Jolanda

Gr

Danny
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Dit gebeurde dacht ik om ± vijf uur 's morgens, ik kwam namelijk uit de nachtdienst.
De kapitein stond wel heel beteuterd te kijken na de opmerking van mijn maat of z'n remmen het niet deden.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Winston
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:40
Locatie: IJmuiden

Bericht door Winston »

Was het geen 1977.
Ik was nog adspirant ( zeg maar leerling) loods in het Amsterdam IJmond gebied.

We hadden er in een paar maanden twee achter elkaar.

De eerste was de Breda van de KNSM. Deze had in Amsterdam een M.K. reparatie gehad.
Het was een van de eerste schepen met een brugbediening. Toen het schip de sluis naderde was er nog geen één keer op achteruit gestart, toen hij tussen de deuren aan de binnenkant zat, werd er langzaam achteruit gegeven met als gevolg dat het schip steeds harder ging lopen. Vervolgens half en vol achteruit.
Bleek de machine op vooruit te staan.
Dus met een geweldigeklap in de buiten deur. Is nog een hele zaak geweest, want men was bang dat het schip zou breken. Hij zat nl. halverwege de deur en het water was zakkende.
Na drie dagen kon de sluis weer worden gebruikt mbv de reservedeur. Twee weken later lag er een fruitjager in de sluis, ook naart buiten toe. Het schip was afgemeerd en de loods zat tijdens het schutten rustig een bakkie te doe.
Plots zag hij de lantaarnpalen voorbij schieten. Er bleek nl. een kleine reparatie aan de verstelbare schroef plaats te hebben gevonden. De nul stand klopte niet helemaal. Plots stond hij op vol vooruit met als gevolg dat de trossen en springen braken waarna wederom de deur het eind punt was.
Toen is de tweede reserve deur er in gevaren ( duur 24 uur) en waren de deuren op.

Gelukkig is toen verdere ellende uitgebleven en werd er na een paar maanden twee nieuwe deuren bezorgd van een werf in Rotterdam.

Gr.
Winston


Plaats reactie