Pagina 144 van 176

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 09:27
door Gert Schouwstra
peelander schreef: 22 mei 2020 12:45 Die hoefde dus NIET te bellen :lol: :lol: ;) ;) :D :D
groeten Jan van der Pluijm
Ik ben wel benieuwd hoe zijn kim er bij de volgende survey uit zal zien. Ik schat dat hij wel een halve meter uit het water komt, voordat hij weer de geul inglijdt.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 09:54
door jdbvos
...en een heleboel pk's om in beweging te blijven...
Ja, daar op die brug ruikt het niet zo fris...
Mijn idee was ook een golfplaten-bodem, en dus een dokbeurtje....
Het moet haast wel opkomend water zijn geweest die nét die cm's verschil maakte tussen hoog&droog en doorglijden maakte

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 10:11
door Jinny
Mwah, de mosselen zijn er wel weer afgeschuurd nu... :mrgreen:
Maar inderdaad, daar op de brug, er zullen er wel een paar bleek geworden zijn....

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 11:36
door v+d
Scheelt een keer knippen en scheren, wellicht deed hij het expres ;)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 11:48
door Roy
In het nieuws had men het over de schipper die aan het roer stond die een heel scherpe bocht voer...……………………
Pers, wat heb je er ook een tamme idioten tussen zitten. :!: :idea: :shock: :twisted:

m.v.g., Roy

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 mei 2020 17:34
door Erikdepooter
N.a.v. Jinny's filmpje:
Destijds in de schoolbankjes op de zeevaartschool kwamen ze ook soms zo recht op ons af. Inderdaad zag je ze dan wel eens omhoog komen en door hun massatraagheid gleden ze meestal ook wel weer terug. Volgens Marchand deden ze het expres om de pokken van het vlak te schuren. :lol:
Wie weet weten sommige Kombuizers zelfs nog wie Marchand was. :D

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 mei 2020 02:33
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Deze redde het ook niet.
ss tiara 1913.jpg
ss tiara 1913.jpg (17.04 KiB) 1181 keer bekeken
+
SS TIARA 1913 Gebouwd bij Sunderland Shipbuilding Co. Ltd Sunderland UK voor Hall Brothers Steamship Co. Ltd NewCastle-upon Tyne
Grt 4.068t
L.o.a. 111mtr
Br. 15.5mtr
1933 - CAMBOINHAS (Companhia de cabotagem de Pernambuco (Santos)
1946 - CAMBOINHAS (Companhia Nav. & comercial Pan Americana (Rio)
1958 - Gestrand in slecht weer op het strand van Piratininga - Niteroi (RJ) Ze was al op sleeptouw genomen onderweg van Argentinie
naar Brazilie door de sleepboot Falcão. Maar de sleeptros brak en het schip liep op het strand. Het werd aldaar gesloopt, maar tot op vandaag
liggen er nog restanten onder het zand.
camboinhas_2.jpg
camboinhas_2.jpg (22.53 KiB) 1181 keer bekeken
camboinhas_3.jpg
camboinhas_3.jpg (25.67 KiB) 1181 keer bekeken
camboinhas_1.jpg
camboinhas_1.jpg (58.47 KiB) 1181 keer bekeken
-
Het strand kreeg daardoor ook de naam CAMBOINHAS.
In werkelijkheid betekend Camboinha - kleine Camboa. Door de natuur gevormde meertjes die bij vloed vol water lopen. Ook wel Maceio's genoemd.
Strand van vandaag
camboinhas - praya.jpg
camboinhas - praya.jpg (21.1 KiB) 1181 keer bekeken

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 mei 2020 12:34
door jdbvos
alleen een klein deel van de bemanning zit er nog te wachten op aflossing... :lol:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 mei 2020 02:14
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
APL container schip APL ENGLAND verliest een 40-tal containers voor de kust van Australie.
In de containers zaten ondermeer hulp goederen voor de bestrijding van het corona virus, auto onderdelen, meubels etc.
APL ENGLAND 2001 Gebouwd bij Samsung HI zuid Korea
Dwt 67.500t Cap.: 5510 Teu
L.o.a. 277mtr
Br. 40mtr
zie hier onder

https://www.youtube.com/watch?v=B8_bOJQMIeA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 mei 2020 10:13
door jdbvos
Tsja...de bemanning heeft niets meer te maken met de belading en het sjorren.. Alles wordt door een nitwit achter een pc geregeld. Geen scherp oog van een bootsman en stuurlui tijdens het laden/lossen. Zelfs een aangepaste route voor zulke gevoelige schepen mag de bemanning niet zelf (meer) regelen....
Eigenlijk zou na zoveel incidenten dit soort shit niet meer voor moeten komen.
Heel langzaam bekruipt mij het gevoel dat het allemaal een (verzekerings?)dealtje aan het worden is....
...en een bemanning die de schuld krijgt....

De medèrne tiet met "groot-groter-grootst" moet vanwege het calamiteitspotentieel misschien wel een halt toe worden geroepen: Niet meer dan een x-tal containers, of een max laadvermogen, een max aantal personen, enz.
Het schijnt dat de bouw van die giga-vliegtuigen ook al is gestopt... Vlgs Murphy zal er ooit zo'n ding ongecontroleerd naar beneden komen, en dan komen er krap-an 1000 mensen mee... Misschien dat dat idee toch een beetje te eng gevonden werd, want ik had begrepen dat die toestellen super-efficient (voor een vliegtuig) waren...
Dus ook tijd voor een indamming van eventuele giga-clamiteiten van giga schepen, misschien ?