Weer varen Arklow Ranger

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Weer varen Arklow Ranger

Bericht door Ragnar »

Goedemiddag,

Het is weer zover ditmaal gaan we naar de Arklow Ranger toe een oude bekende van mij, mag donderdagavond a.s. 12jan. vliegen naar Hull.

Afbeelding


Heb er daarom weer veel zin in, het weer is hier toch niet veel en in deze maanden is er ook niet veel te beleven in Zeeland dus dan kan je maar beter op zee zitten.

Ga proberen om zo af en toe weer een mailtje naar Jos te sturen zodat iedereen hier op de hoogte kan blijven van het reilen en zeilen op de Ranger.

gr,


Ragnar

Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Ragnar, een goeie vlucht en natuurlijke een goede reis gewenst
Groeten Jeroen
Valentijn!

Bericht door Valentijn! »

Goede vlucht en vaart Ragnar, en afentoe een mailtje zou weer leuk zijn!
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ragnar,
Ga je weer als stuurman varen, en/of in de vettloods?
Goede reis en we hopen vaak van je te horen.
Weekendje Cork en een weekie in Spanje. :wink:
All the best
Jos
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo Jos,


Zal dit keer beide worden, aangezien ze pas is omgebouwd om met HFO te varen en ik daar ook graag wat meer ervaring mee wil opdoen. mag graag sleutelen ed. dus voor mij een perfect scheepje.

dat weekendje Cork en een weekie in Spanje kan Jon vast wel verzorgen. :wink:
PrutsyLJ

Bericht door PrutsyLJ »

PrutsyLJ is jaloers :cry:

Ik ga pas in week 7 op stage :lol:
Jon

weekje Cork & weekje spanje

Bericht door Jon »

hallo,


eigenlijk is het niet de bedoeling al dat binnenliggen......maar wel lekker
na hull gaan ze lossen Goole, laden Inverkeiting en weer lossen Gent
du een beetje druk begin voor Ragnar deze keer

gr jon
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Laatste nieuws van Ragnar op de "Arklow Ranger"
All the best
Jos

Goedemorgen Jos/Richard,

Hier dan eindelijk het eerste bericht vanaf de A. Ranger. Ben de afgelopen week erg druk geweest met diverse dingen dus het kwam er niet van. Varen nu ter hoogte van Plymouth onderweg naar Newport om daar steel coils te lossen die we eerder deze week in Antwerpen hadden geladen.
Zal maar bij het begin beginnen, moest dus donderdag vliegen naar Humberside waar ik te horen kreeg dat ik nog niet a/b kon dus heb ik een nacht in het hotel doorgebracht wat erg gezellig was aangezien er ook nog iemand van de TD zat dus als het een en ander te horen kreeg over de toestand van het schip. Ben de volgende ochtend a/b gekomen in Hull alwaar ze kunstmest uit kalinnigrad lag te lossen wat tegen de middag voor de helft leeg was, hierna zijn we vol goede moed vertrokken naar Goole om daar het restand te lossen. Dit is een leuk haventje maar toch erg smal aangezien wij helemaal van achteren moesten wezen en deze boot toch eingelijk net ietsje te groot is voor die kaai.
Hebben hier lekker twee nachtjes overgelegen alwaar we de volgende ochtend vroeg zijn vertrokken naar Inverkeiting om daar een lading fragmentised scrap te laden voor Gent, dat gerucht is niet veel soeps dus niet de kant op geweest maar lekker rustig a/b geleven om het een en ander uittezoeken qua safety-equipment. Eenmaal in Gent te zijn beland is er een nieuwe 1ste en wtk a/b gekomen dus zijn we nu weer volledig Nederlands uitgerust. In Gent was het lossen zo gebeurd maar op kantoor waren ze zo vriendelijk om ons van een rustige nacht te laten genieten dus dat hebben we dan ook gedaan.
De volgende ochtend na de koffie vertrokken richting Antwerpen waar we vrijdagavond tegen de kant gingen en een vrij weekend hadden (hebben vrijdag nog wel even het ruim compleet mogen verven dus daar zijn we voorloppig weer een paar weken vanaf), dus op stap geweest in Antwerpen wat erg gezellig was.
Maandagochtend de steel-coils geladen var. van 7 tot 25t/stuk en s'avonds vertrokken richting Newport.

Hebben mommenteel goed weer, geen swell te bekennen, weinig schepen in de omtrek en zullen vermoed ik morgen ten anker gaan ivm het tij.

Ragnar

Received: from PBHN at Globe Wireless; Wed, 25 Jan 2006 00:54 UTC
Message-id: 184097694S89
Jon

Bericht door Jon »

volgende planning arklow ranger laden drogheda voor odda, dan in eikefet laden voor amsterdam
eta amsterdam 06/07 feb
++
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ragnar vanaf de "Arklow Ranger".
All the best
Jos

Goedemorgen Jos/Richard,


Mommenteel onderweg naar Drogheda om concentraat te gaan laden bestemd voor Odda, hierna na Eikenfeth steentjes laden voor Amsterdam.
Die ouwe schijnt niet zo blij te zijn met deze reizen (vaart liever met cement heen en weer tussen brunsbuttel/northfleet :D) kan me er niet druk over maken, is tenminste weer eens wat anders. Het weer is hier niet al te best, staat veel wind er zit dan ook niet veel gang in.
Newport was weer druk en niet zonder problemen aangezien ze het sjorhout niet wilden afnemen dus hebben we nu nog 6 pakken hout aan dek liggen wat niet erg joffel is gesjorred aangezien wij hier geen materiaal voor a/b hebben en ook geen houtboot zijn, is te hopen dat we het in Ierland kwijt kunnen anders zou het nog welleens spontaan overboord kunnen vliegen in slecht weer.
Heb het voor de rest nog hartstikke druk aangezien mijn twee voorgangers niet veel aan correcties hebben gedaan dus kan ik het vuile werk weer opknappen waar ik niet blij mee ben.
In die vetput zijn ze ook niet blij want daar is de laaste maanden ook verdomd weinig uitgevoerd dus wij vermaken ons hier dan ook zeker tot op zekere hoogte.

Ragnar

Received: from PBHN at Globe Wireless; Sat, 28 Jan 2006 01:55 UTC
Message-id: 184592652S186


Plaats reactie