De "Pendrecht"

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Pendrecht affectionado's

Uitgaande van het feit, dat de meesten van ons " in hun hart ( al of niet gerepareerd :lol: :lol: )" nog steeds een beetje kwajongen zijn :wink: :roll: probeer ik jullie op de hoogte te houden van de " Dokbeurt van de Pendrecht"

Terwijl ik vandaag er even mee bezig was merkte mijn betere helft op; " Nou ja hij is er zoet mee" :lol: :lol: , dus misschien kan ik dit onderwerp maar beter laten rusten!

Ik heb Anne wat " foto's van voor de dokbeurt" gestuurd en 2 van vandaag:

1) de naam staat op de kont.
2) ik heb de tuigage voor de broeken van Bartha " gelapzalfd" ( die klanten an dek hadden d'r een puinhoop van gemaakt :twisted:
3) de statie trap staat in de aluminium tjet. ( zo'n plastic trappie dat ken net)
4) de kippeloop en de railing is getjet.
5) de radar is weer opgetuigd en werkt!!
6) de sloepen zijn schoongemaakt en in de witte paint.
7) alle tanktoppies ( waar de snuifluikies in zitten) zijn gesopt en in de boottop.
8) de BB brugvleugel is gefikst

Zo door een stoffig brilletje is het alweer een heel scheepie en ik denk dat ik de dokbeurt inkort, die klanten beneden lopen te meieren over al het werk dat er nog an de Doxford mot gebeur'n, maar het meeste is geschrapt van de doklijst en over een dag of 2 wordt er weer gevaaaaar'n, ze doen dat maar in hun vrije tijd. :wink: :roll: of onderweg naar Japan :wink: :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Pendrecht: We maken er weer een schip van.

Bericht door Vaerderij »

Vòòr de dokbeurt:

Afbeelding

Afbeelding


en na het 'dokken':

Afbeelding

Afbeelding
HGH
rob niezing (R.I.P.)

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge Harry,

God zal je lonen, maar dit heppie niet mee mogen maken :? Hoofdstoker die zijn rondje wacht mee mag lopen , in deze moderne tijd.
:lol: :lol: :oops: We zijn ook een ietsiepietsie menselijker geworden :roll:

Awel gr.bescheiden Rob :shock: :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

Pendrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Alles mooi en wel maar de naam op "de kont" verdient een beter beeld.
Met een Dymo printer is de naam in wit en op een transparante plakstrook goed te printen en ook nog op schaal.
Ik heb een miniatuur 'Holendrecht' waarop de naam tot zijn recht komt.
Ik ben bezig met de "Katendrecht" 1961 op schaal en ben voornemens ook dit schip te benamen op bovenstaande wijze.
Komt beter over.
Kortom de "Pendrecht" verdient alle eer.
Het dokken is goed uitgevoerd het schip blijft leven.
Rob.[/u]
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Pendrecht lieden,

Het roer is " onder constructie" en mot er nog FF angelast worduh, voor we gaan laaaijuh :lol: :lol: Die stuurlui schijnen dat nodig te hebben voor iets dat met het kompas hep te maakuh!! :lol:
Die naam met dat printertje staat me nog niet helemaal an, maar ja beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Da's nog een heel gedoe met zn bunkerbootje... :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Nou dacht ik in Theo een "echte originele Grunninger Potjes schipper-bootjes man" te hebben gevonden en nou DIT! :lol: :lol:

" Bunkerbootje" :cry: :cry: :cry: Nota bene eeen van 's Neerlands prominente oliepotten. Ik had hier natuurlijk kunnen publiceren dat ik , al roeiende" tussen Zwolle en Kampen nog met Anne heb gesproken of "DIT" nou die vette kleiwallekant zou zijn geweest waar Theo vroeger met de kop en de hele bliksumse handel, in de wal was geschoten, maar "zoiets doe je toch niet" :wink: :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
klaas mulder (RIP)

Bericht door klaas mulder (RIP) »

ach Harry,
ik wilde het niet zeggen 8) :lol:
maar als iemand maar 45 centjes meer stort... dat geeft te denken toch.
niet dat ik kwaad wil spreken hoor :oops:
geen denken an. 8) :lol:

goed weekend aan all, Klaas
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

niet dat ik kwaad wil spreken hoor
geen denken an.
Hallo Klaas; DAT lijkt me ook, zeker wat Theo betreft als zijnde eeeen van de meest langdurige en continue Kombuispraat-bijdragers absoluut geeeeen goed idee :| :|
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"echte originele Grunninger Potjes schipper-bootjes man"
Ja, Harry, maar daar komt dat nou juist van.
In de tijd van de echte potjes,hadden ze het al heel gauw achter de ellebogen. De vrouw van een potjesschipper die een koelkast aan boord had, keek minachtend neer op de echtgenote van de armoedzaaier die dat niet had, om van een wasmachine helemaal maar niet te spreken. Kun je nagaan wat een radar met mensen deed! :)

Ergens is daar bij mij tussen die 300 en 300.000 ton natuurlijk iets van blijven hangen en dat komt dan op onverwachte momenten even boven. Mijn nederige verontschuldigingen. :roll:

Goed, het is een fraaie ouwe oliepot waarvan het model door jou met liefdevolle, maar wel wat grote klauwen voor het nageslacht geconserveerd gaat worden. Dat is een loffelijk streven. En dat linkse schroefie: dat zie je vaak, dat kleine bootjes met kleine motortjes linkse schroefies hebben. 8)


Plaats reactie