Lelijke Schepen
Hier nog wat gegevens van het schip
WAPPEN VON HAMBURG (Reg.No. 2216 / Imo.No. 6510887)
fleet onlineGeneral Ships Data
--------------------------------------------------------------------------------
Period of class : 01.06.2003 - 31.05.2008 Keellaying date : 16.11.1964 Ship Type : Passenger Ship with Cabins
Flag : Germany Port of Registry : Hamburg Callsign : DNIW
Length : 98,06 m Dead weight : 635 t Gross tonnage : 4192
Delivery date : 05.1965
Hull : 100 A5 E with freeboard 1.640 m Machinery : MC
WAPPEN VON HAMBURG (Reg.No. 2216 / Imo.No. 6510887)
fleet onlineGeneral Ships Data
--------------------------------------------------------------------------------
Period of class : 01.06.2003 - 31.05.2008 Keellaying date : 16.11.1964 Ship Type : Passenger Ship with Cabins
Flag : Germany Port of Registry : Hamburg Callsign : DNIW
Length : 98,06 m Dead weight : 635 t Gross tonnage : 4192
Delivery date : 05.1965
Hull : 100 A5 E with freeboard 1.640 m Machinery : MC
Brt = inhoudsmeting van de diverse ruimtes aan boord
Nrt = BRT minus "aftrekbare" dienstruimtes ; veelal basis waarop havengelden berekend worden
Deze beide waarden zeggen niet veel over de afmetingen van een schip
Deadweight = Wat je er nog aan tonnen lading en bunkers etc. in kunt sodemieteren
Bunkers, drinkwater, vaste en vloeibare stores aftrekken van deadweight geeft laadvermogen
Waterverplaatsing = gewicht van de hele hap ; schip, lading en alles wat er verder nog in zit.
Groeten,
Bert de Boer
Nrt = BRT minus "aftrekbare" dienstruimtes ; veelal basis waarop havengelden berekend worden
Deze beide waarden zeggen niet veel over de afmetingen van een schip
Deadweight = Wat je er nog aan tonnen lading en bunkers etc. in kunt sodemieteren
Bunkers, drinkwater, vaste en vloeibare stores aftrekken van deadweight geeft laadvermogen
Waterverplaatsing = gewicht van de hele hap ; schip, lading en alles wat er verder nog in zit.
Groeten,
Bert de Boer
Nee Gerard,
Er is geen rechtstreeks verband tussen Brt en gewicht.
Brt geeft alleen maar een indicatie van de ruimtelijke inhoud van het schip.
En passagiersschip van 200 m lengte en 30 m breedte heeft een veel grotere Brt dan een tanker of bulker van dezelfde afmetingen doordat er o.a. veel meer opbouw op zit.
Daarentegen kun je bij een passagiersschip nauwelijks van "deadweigt" spreken want tonnen laadvermogen is in die brache totaal onbelangrijk.
Groeten,
Bert de Boer
Er is geen rechtstreeks verband tussen Brt en gewicht.
Brt geeft alleen maar een indicatie van de ruimtelijke inhoud van het schip.
En passagiersschip van 200 m lengte en 30 m breedte heeft een veel grotere Brt dan een tanker of bulker van dezelfde afmetingen doordat er o.a. veel meer opbouw op zit.
Daarentegen kun je bij een passagiersschip nauwelijks van "deadweigt" spreken want tonnen laadvermogen is in die brache totaal onbelangrijk.
Groeten,
Bert de Boer