Lelijke Schepen
Re: Lelijke Schepen
goede morgen
COPANU Paraguay is eigenlijk de maatschappij van VAN NIEVELD GOUDRIAAN
TOEN in de jaren 60 2 schepen onder Paraguyaanse vlag werden gebracht
na het ter ziele gaan van Nigoco is het verder gegaan in Paraguay een van de
eigenaren is meneer Bosch zoon van de ouwe Bosch eigenaar van de suiker fabriek
in Paraguay en Consul van Nederland
Nu is zijn zoon de Consul van Nederland plus eigenaar van Copanu en suikerfabriek
en zijn kantoor doet ook de afhandeling voor de HAPAG
de laatste 3 jaar dat ik in Paraguay woonde liet ik mijn bewijs van in leven zijn liet ik
door hem gratis invullen en met koningsdag feest met groene haring
groet JOOP
COPANU Paraguay is eigenlijk de maatschappij van VAN NIEVELD GOUDRIAAN
TOEN in de jaren 60 2 schepen onder Paraguyaanse vlag werden gebracht
na het ter ziele gaan van Nigoco is het verder gegaan in Paraguay een van de
eigenaren is meneer Bosch zoon van de ouwe Bosch eigenaar van de suiker fabriek
in Paraguay en Consul van Nederland
Nu is zijn zoon de Consul van Nederland plus eigenaar van Copanu en suikerfabriek
en zijn kantoor doet ook de afhandeling voor de HAPAG
de laatste 3 jaar dat ik in Paraguay woonde liet ik mijn bewijs van in leven zijn liet ik
door hem gratis invullen en met koningsdag feest met groene haring
groet JOOP
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
@Joop
Bedankt voor de informatie. Weten we dat ook weer.
Bedankt voor de informatie. Weten we dat ook weer.
Re: Lelijke Schepen
hier nog een paar van COPANU
groet JOOP
groet JOOP
- Bijlagen
-
- foto-main-buque_nautic.jpg (42.23 KiB) 2592 keer bekeken
-
- foto-main-buque_lucho.jpg (25.82 KiB) 2592 keer bekeken
-
- foto-main-buque_magda.jpg (25.55 KiB) 2592 keer bekeken
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
Twee geheel verschillende types
ARCTIC ROCK (al eens eerder voorbij gevaren in de Haven van Ymuiden)
Casco komt uit Szczecin Polen en is afgebouwd bij Hartman Marine Urk 2014 en
WATERMAN N 1985 Gebouwd bij Hyundai H.I. south Korea Grt 129.325t
B.U. 2013
ARCTIC ROCK (al eens eerder voorbij gevaren in de Haven van Ymuiden)
Casco komt uit Szczecin Polen en is afgebouwd bij Hartman Marine Urk 2014 en
WATERMAN N 1985 Gebouwd bij Hyundai H.I. south Korea Grt 129.325t
B.U. 2013
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
Deze twee kwamen hier een aantal jaren geleden ook al eens voorbij, maar was nog niets bekend over hun einde.
WESER HARBOUR 1986 gebouwd bij de Bremer Vulkan (Pallet schepen)
Dwt: 7875t
LxB 123x20mtr
MAN 7 cyl
1986 - SCOL VENTURE
1987 - ABITIBI ORINOCO
1988 - WESER HARBOUR
2001 - NORMED ISTANBUL 2003 - KENT EXPLORER (AB Lillgaard paper carrier Finland) Manag: Moerman Nl
2009 - EXPLORER
2011 - AZIZEH
2016 - B.U. Alang
++ +
WESER IMPORTER
1986 - SCOL ENTERPRISE
1988 - KENT TRADER
2001 - ABITIBI CLAIRBORNE
2002 - NORMED ANTWERPEN
2003 - KENT TRADER 2009 - JAMILEH
2017 - B.U. te Gadani Beach
+WESER HARBOUR 1986 gebouwd bij de Bremer Vulkan (Pallet schepen)
Dwt: 7875t
LxB 123x20mtr
MAN 7 cyl
1986 - SCOL VENTURE
1987 - ABITIBI ORINOCO
1988 - WESER HARBOUR
2001 - NORMED ISTANBUL 2003 - KENT EXPLORER (AB Lillgaard paper carrier Finland) Manag: Moerman Nl
2009 - EXPLORER
2011 - AZIZEH
2016 - B.U. Alang
++ +
WESER IMPORTER
1986 - SCOL ENTERPRISE
1988 - KENT TRADER
2001 - ABITIBI CLAIRBORNE
2002 - NORMED ANTWERPEN
2003 - KENT TRADER 2009 - JAMILEH
2017 - B.U. te Gadani Beach
Re: Lelijke Schepen
31 jaar oud geworden...da's toch best wel een behoorlijke leeftijd, tegenwoordig...
In die jaren '80 werd al veel op minimum-maat gebouwd, zodat ze na hun 1e groot survey al bijna niet meer voldeden aan de eisen...
Dezen zijn dus nog klassiek op kwaliteit-voor-jaaaren gebouwd, én dat ook waargemaakt.
Haar lijfje is zo zo lelijk nog niet, en evenmin haar opbouw. Maar de verhouding tussen die 2 is volkomen zoek....
Je zal maar in slecht weer zitten, en op de brug moeten wachtlopen, op die ruitenwisser...want dat lijkt mij een aardige slingerbak...
Zou de motor verticaal in die schoorsteen staan, en dus een flinke buitenboordmotor zijn ? Spaart wel ruimte, dan....
In die jaren '80 werd al veel op minimum-maat gebouwd, zodat ze na hun 1e groot survey al bijna niet meer voldeden aan de eisen...
Dezen zijn dus nog klassiek op kwaliteit-voor-jaaaren gebouwd, én dat ook waargemaakt.
Haar lijfje is zo zo lelijk nog niet, en evenmin haar opbouw. Maar de verhouding tussen die 2 is volkomen zoek....
Je zal maar in slecht weer zitten, en op de brug moeten wachtlopen, op die ruitenwisser...want dat lijkt mij een aardige slingerbak...
Zou de motor verticaal in die schoorsteen staan, en dus een flinke buitenboordmotor zijn ? Spaart wel ruimte, dan....
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Lelijke Schepen
Als "Kent Explorer" wel indok gehad...oook als Lilgaard bootje wel wat mee gehobbied...hep zelfs nog errugguns een heel mooi ampart Fins Lilgaard petje van de dagen dat Moerman met dat scheepie druk doende was.Zou de motor verticaal in die schoorsteen staan
Ik "dacht" dat het een dubbelschroevertje was...maaar misschien ben ik wat in de war? ...DAT gebeurt wel vaaaaaker ....theeesedays
Bij nader inzien dringt het tot mijn grijze cellen doordat de Kent Explorer voor de wal ligt bij Halifax Shipyards bij de Machine Fabriek kade...sterker nog as je goud kiekt kun je de ramen van mijn ouwe kantoor zien!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Tijdens de TV-uitzending van de wielerwedstrijd op de Tokyo Olympics zag ik dit zeemonster ronddrijven.
Hoe lelijk kun je iets maken . . .
Hoe lelijk kun je iets maken . . .
- Bijlagen
-
- UglySwan.JPG (90.57 KiB) 1406 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Op het eerste plaatje een "flybridge". Niet mooi, maar ook niet uitgesproken lelijk.
Op het tweede plaatje een totaal doorgeschoten concept van zo'n flybridge. Jachtverminken heet dat.
Bij de Shell hadden we geen flybridges. Boven de brug alleen het schavotje. Daarop het magnetisch standaardkompas. En soms een paar blootzonners.
Op het tweede plaatje een totaal doorgeschoten concept van zo'n flybridge. Jachtverminken heet dat.
Bij de Shell hadden we geen flybridges. Boven de brug alleen het schavotje. Daarop het magnetisch standaardkompas. En soms een paar blootzonners.
- Bijlagen
-
- Matig lelijk
- Flybridge1.JPG (80.99 KiB) 1200 keer bekeken
-
- Heeeeeeeeeeeeel lelijk
- Flybridge2.JPG (148.72 KiB) 1200 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)