Lelijke Schepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14113
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Uit de hippie tijd :wink: :?: :?:
Afbeelding
Afbeelding
in deze kleur mooier :shock: :!:
Afbeelding


PrutsyLJ
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2005 22:42
Locatie: Elburg

Bericht door PrutsyLJ »

Joost.R schreef:Uit de hippie tijd :wink: :?: :?:
*plaatje*
*plaatje*
in deze kleur mooier :shock: :!:
Weet je wat meer van dat schip Joost? Ik kan me herinneren dat we een aantal keer ingehaald zijn door dat ding boven Duitsland tijdens mijn vakantiewerk.

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet »

Hier nog wat gegevens van het schip

WAPPEN VON HAMBURG (Reg.No. 2216 / Imo.No. 6510887)

fleet onlineGeneral Ships Data
--------------------------------------------------------------------------------
Period of class : 01.06.2003 - 31.05.2008 Keellaying date : 16.11.1964 Ship Type : Passenger Ship with Cabins
Flag : Germany Port of Registry : Hamburg Callsign : DNIW
Length : 98,06 m Dead weight : 635 t Gross tonnage : 4192
Delivery date : 05.1965
Hull : 100 A5 E with freeboard 1.640 m Machinery : MC
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

roy
Berichten: 12283
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Voer dat schip niet in lijndienst op Helgoland ?.

m.v.g. Roy

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet »

Hallo Roy
Helemaal goed hier nog een Link.
http://www.frs.info/helgoland/index.php?artikel=5
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

roy
Berichten: 12283
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Kijk Willem dat bedoelde ik nu.
Jij blijkt weer veel beter te kunnen Google dan ik. Maar goed, zo zullen we allemaal wel wat goed kunnen, hoop ik.................

m.v.g. Roy

willem v arendnet
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 jul 2004 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door willem v arendnet »

Hier dan nog een mooie foto.
Roy we doen allemaal ons best :D :D
Afbeelding
grt.Willem van arendnet
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Elk probleem is
een uitdaging.

Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Willem, Roy en andere Kombuizers: Ik zit steeds in de knoop met Bruto en Netto Reg. ton, Deadweight, enz. Dit schip heeft een ,,deadweight" van 635 ton, is dat het zelfde als de waterverplaatsing, dus het totale gewicht aan ijzer in tonnen? Vr.gr. Gerard.

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3055
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Brt = inhoudsmeting van de diverse ruimtes aan boord
Nrt = BRT minus "aftrekbare" dienstruimtes ; veelal basis waarop havengelden berekend worden
Deze beide waarden zeggen niet veel over de afmetingen van een schip

Deadweight = Wat je er nog aan tonnen lading en bunkers etc. in kunt sodemieteren

Bunkers, drinkwater, vaste en vloeibare :wink: stores aftrekken van deadweight geeft laadvermogen

Waterverplaatsing = gewicht van de hele hap ; schip, lading en alles wat er verder nog in zit.

Groeten,
Bert de Boer

Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bert. Bedankt voor de uitleg :D Vr.gr. Gerard.

P.s. Dan heb ik ook nog iets gevonden: Het eigengewicht aan staal is dan plm. het dubbele van het BRT. Dus een gewoon vrachtschip weegt ,,aan de haak" ong. 20.000 ton aan ijzer. Of zie ik het verkeerd?



Plaats reactie