Lelijke Schepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
Niet om het scheepstype, maar om die kleur
CONTSHIP GERMANY 1992 Gebouwd bij Bremer Vulkaan - Bremen - voor Contship
Dwt 23.584t
L.o.a. 164mtr
Br. 28mtr
1998 MSC VITORIA
2010 CONTI GERMANY
2011 Naar China verhuisd
2014 XIN BIN JIANG
2019 Juni last posn. report te XinHui China B.U.?
+CONTSHIP GERMANY 1992 Gebouwd bij Bremer Vulkaan - Bremen - voor Contship
Dwt 23.584t
L.o.a. 164mtr
Br. 28mtr
1998 MSC VITORIA
2010 CONTI GERMANY
2011 Naar China verhuisd
2014 XIN BIN JIANG
2019 Juni last posn. report te XinHui China B.U.?
Re: Lelijke Schepen
Niks mis met die kleur, had mijn schip kunnen zijn..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Lelijke Schepen
Die 3 Japse rederijen die ONE vormen, want daar komt de roze kleur vandaan, Hebben niet nagedacht over de snelle verkleuring van deze roze kleur.
In roze zit n.l. veel pigment Dus, net als de kleur rood, zal het snel vaal worden.
Hoe dan ook, de M.S.C., heeft weer een fraaie telg aan haar charter vloot toegevoegd...………..
m.v.g., Roy
In roze zit n.l. veel pigment Dus, net als de kleur rood, zal het snel vaal worden.
Hoe dan ook, de M.S.C., heeft weer een fraaie telg aan haar charter vloot toegevoegd...………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Lelijke Schepen
Kleurenblindheid zou helpen..... Je zal maar brugwachter zijn en op de horizonspeurtocht constant deze felle kleur onderin je blikveld....
Ikzelf had meer last van kleurendoofheid...
Sommige van m'n collegae hadden namen als U. de Wit, M.Groen, J.Rood, G.Blauw, G.Zwart, C.de Bruin, A.Geels, en ik kon ze maar niet uitelkaar houden.....
T.Springintveld, die herkende ik van verre...
Maar eentje had een 'beschrijvingsprobleem': hij heette Zeeman, en kwam uit een varende familie....z'n zoon voer bijvoorbeeld ook--misschien nóg wel..
Maar als je dan kijkt vanaf z'n vader t/m z'n zoon beginnen de problemen...: zeeman Zeeman's zoon zeeman Zeeman en diens zoon zeeman Zeeman…
...afijn, je snapt het wel...
Vóór je 't weet ben je bezig met Rabarber Barbara...
Goeiemorruguh allemaal !
Ikzelf had meer last van kleurendoofheid...
Sommige van m'n collegae hadden namen als U. de Wit, M.Groen, J.Rood, G.Blauw, G.Zwart, C.de Bruin, A.Geels, en ik kon ze maar niet uitelkaar houden.....
T.Springintveld, die herkende ik van verre...
Maar eentje had een 'beschrijvingsprobleem': hij heette Zeeman, en kwam uit een varende familie....z'n zoon voer bijvoorbeeld ook--misschien nóg wel..
Maar als je dan kijkt vanaf z'n vader t/m z'n zoon beginnen de problemen...: zeeman Zeeman's zoon zeeman Zeeman en diens zoon zeeman Zeeman…
...afijn, je snapt het wel...
Vóór je 't weet ben je bezig met Rabarber Barbara...
Goeiemorruguh allemaal !
Oost, west...ook best
Re: Lelijke Schepen
Ha Ha .
Daarom hebben ze hier in het Westland allemaal wel een bijnaam
De Vooisen, Zeemannen, V Spronsens, v dEndens, Dijkhuizens etc ect
Daarom hebben ze hier in het Westland allemaal wel een bijnaam
De Vooisen, Zeemannen, V Spronsens, v dEndens, Dijkhuizens etc ect
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
Op dit topic kwam onlangs de tanker BORGSTEN van Fred Olsen voorbij.
Was nog een vraag bij van @Allen waar die strepen op de boeg voor dienden.
(Bar code?? )
-0-0
Hier nog zo een ander gedrogt Porto de Tubarão - Vitoria
+
SIGSILVER (Bulker) 1967 Gebouwd bij Ishikawajima-Harina Heavy Industries - AiOi - Japan voor de Silver Line U.K.
Dwt 107.477t
L.o.a. 250mtr
Br 41mtr
Bij oplevering was zij de grootste bulker op dat moment met 11 laadruimen.
Gebouwd om verchartered te worden aan Sigval Bergesen (Bergesen Shipping)
1971 - CHELSEA BRIDGE
1973 - IRON SIRIUS (verchartered aan BHP Billiton Australie voor vervoer ijzererts Australie-Japan v.v.)
1986 - B.U. te Shanghai
Was nog een vraag bij van @Allen waar die strepen op de boeg voor dienden.
(Bar code?? )
-0-0
Hier nog zo een ander gedrogt Porto de Tubarão - Vitoria
+
SIGSILVER (Bulker) 1967 Gebouwd bij Ishikawajima-Harina Heavy Industries - AiOi - Japan voor de Silver Line U.K.
Dwt 107.477t
L.o.a. 250mtr
Br 41mtr
Bij oplevering was zij de grootste bulker op dat moment met 11 laadruimen.
Gebouwd om verchartered te worden aan Sigval Bergesen (Bergesen Shipping)
1971 - CHELSEA BRIDGE
1973 - IRON SIRIUS (verchartered aan BHP Billiton Australie voor vervoer ijzererts Australie-Japan v.v.)
1986 - B.U. te Shanghai
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
+
PIONEIRO 1979 Ro/Ro Spaanse bouw bij AESA Astilleros Espanoles SA -Sestao- Espanha voor Transroll Rio de Janeiro
Dwt 6.390t
L.o.a 133m
Br. 22m
2001 - B.U. te Alang India
PIONEIRO 1979 Ro/Ro Spaanse bouw bij AESA Astilleros Espanoles SA -Sestao- Espanha voor Transroll Rio de Janeiro
Dwt 6.390t
L.o.a 133m
Br. 22m
2001 - B.U. te Alang India
- Bijlagen
-
- pioneiro.jpg (63 KiB) 1467 keer bekeken
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
COMODAL 1 1979 Gebouwd bij Aesa Astilleros Espanoles - Sestao - Espanha voor Intermodal Rio de Janeiro
Dwt 6.960t
L.o.a. 135mtr
Br. 22mtr
1998 - ARIES
2002 - NEW ARIES
2003 - SANTA MARCELLA
2003 - DUCKY SYMPHONY Grupo TMT Taipei
2011 - B.U. te Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lelijke Schepen
Misschien een beetje te groot voor watersport maar als dit de toekomst wordt voor de jachtbouw?