Sherakhan / Prinses Margriet

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Afgelopen vrijdag ben ik weer eens op informatie uitgegaan.
Dit werd mij verteld; het andere jacht van de eigenaar is inderdaad verkocht. Dit was de "Jaguar".

De "Sherakan" zou ook verkocht zijn en medio april aan de nieuwe eigenaar opgeleverd worden.
De huidige eigenaar zou een ander schip laten bouwen of verbouwen.

H.e.e.a. blijft echter wel vrij vaag en slecht controleerbaar.......

m.v.g. Roy

ilex

Bericht door ilex »

Hallo Roy,

Dat van de Jaguar klopt. In November is deze overgedragen aan de nieuwe eigenaar.

Maar nogmaals de Sherakhan is niet verkocht en sterker nog ondanks alles wat er op internet staat is het niet eens te koop!! Het schip blijft in Nederlandse handen.

Het schip bevindt zich nu weer in de Middellandse Zee waar het een drietal weken geleden is aangekomen na de oversteek vanuit de Carib.

Het schip blijft nu weer tot ± eind september in de Middellandse Zee en zal in ieder geval van 2 tot 6 mei op de Genua Boat Show liggen.

Hou Http://www.Sherakhan.com in de gaten

gr Ilex
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

opleidings schip prinses margriet

Bericht door oyibo »

ik weet zeker dat er op dit forum mensen zijn die een reis hebben gemaakt op de notoire slingerbak van de k.o.f.s de prinses margriet.
ik zou graag de ervaringen willen lezen van jullie toen je een reisje mee moest op de princes margriet voor de opleiding.
zelf heb ik ook een reisje mogen meemaken. dat was in 1978 . een reis langs de oost en zuidkust van engeland.
een hele mooie ervaring voor mij. maar man wat ben ik zeeziek geweest bbrrr , weet nu wat galspugen betekent.
zelfs de vaste bemanning zag groen en geel.
we hadden een kok aan boord ,ene eddy die ons riep voor `` pikheet`` we kende die term nog niet en dachten dat hij daar iets heel anders mee bedoelde.
we waren de eerste lichting kleine handelsvaart stuurlui die ook een reis mochten maken op de prinses margriet die eigenlijk was bedoeld voor de grote vaart opleiding.
ondanks de zeeziekte vond ik het geweldig om zo dicht langs de engelse kust ervaringen op te doen met peilen etc.
de zaterdag avond waren we aangemeerd in plymouth. ,dus stappen met de crew daar.
wat was dat ook een mooie ervaring! voor het eerst zonder je ouders in het buitenland op vrouwenjacht haha.
ik was toen 17 jaar en nog heel groen , maar kon toch een scharreltje vinden daar.
kortom , voor mij hele mooie herineringen aan die reis met de prices margriet.
ik hoop dat dit topic op kombuispraat meer van dit soort ervaringen kan oproepen.

da
prinses margriet1.jpg
prinses margriet1.jpg (92.67 KiB) 4034 keer bekeken
Ahoy oyibo,
Ik
[Ruud] heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar een reeds bestaand topic "Sherakhan-Prinses Margriet", zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk, en succes met jouw vraag
let love rule
zeehond

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door zeehond »

ik heb hier wat reddingsboeien van de prinses margriet waarvan er een bij de ingang museum hangt gr joop
Bijlagen
openingosse 1 085 ppp.jpg
openingosse 1 085 ppp.jpg (96.71 KiB) 3795 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door Roy »

Vertel eens Joop, hoe ben je daar aangekomen. :!:
Soms één van die kwekelingen van de H.Z.S Willem Barendsz lam gevoerd............. :lol: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
zeehond

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door zeehond »

ik heb ze uit utrecht samen met nog wat spullen mach telgraaf en kompas stond in een loods volgens horen zeggen had deze persoon wat met de verkoop van het schip te maken hij had nog meer maar onbelangrijk gr joop
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door Knopenkees »

Verwijderd.
tesslaatje

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door tesslaatje »

Het superjacht Sherakhan ligt te koop, zie: http://www.nautica.nl/bootnieuws/8118/b ... n-te-koop/
Patru (R.I.P)

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door Patru (R.I.P) »

Voor wie er ooit op zat. Uit de Stork-nieuws van december 1966. De in gebruik name van de Prinses Margriet.
Prinses Margriet jan-1967.jpg
Prinses Margriet jan-1967.jpg (268.13 KiB) 385 keer bekeken
Groet, Paul G.
Douwe J.
Berichten: 1827
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Sherakhan / Prinses Margriet

Bericht door Douwe J. »

Sherakhan  1966  15-10-2012 + .JPG
Sherakhan 1966 15-10-2012 + .JPG (170.88 KiB) 369 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.


Plaats reactie