Smitlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Geleend van Piet Sinke

Afbeelding

Moet dus Woensdag 18 oktober 2006 zijn geweest.
Ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop voor de gejatte foto maar vond het wel interessant voor de Lloyds mensen.

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

GOLFO DE SIAM. [ ex SMIT-LLOYD 118]
Afbeelding
[J.M.Pol.]
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Net gelezen; de voormalige "Smit Lloyd 8" is in juli j.l. voor haar laatste reis naar Aliaga gevaren.
Ze is 40 jaar oud geworden. De "8" en de "18" zijn m'n fijnste bootjes bij Smit Lloyd geweest.
Toen ik mei 1966 ging varen zag ik haar voor de afbouwkaai bij V./d. Giessen de Noord in Krimpen aan de IJssel liggen. Toen vond ik het als jong pikkebaasie al zo'n indrukwekkend schip.

Toch nog even m'n petje voor deze oude dame afgenomen...................

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

At Kavala on 2/10/2006.
Afbeelding
[N.Burns.]
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Eerlijk is eerlijk, de voormalige "Smit Lloyd 7" ziet er nog zeer goed uit.
Het kleurenschema is ook netjes aangehouden. Alleen de voormast en de stacks blijken dus geel geworden te zijn.
Als je aan de pink kleur gewend bent, doet het toch wel een beetje nichterig aan om ze creme / geel te zien............................
( Toch is ze ook al 40 jaren oud hoor !!! ).

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Leroy
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 okt 2004 18:11
Locatie: Rhenen

Bericht door Leroy »

Ze ziet eruit om door een ringetje te halen. Toch leuk om te weten dat er nog schepen uit die eerste serie rondvaren terwijl het meerendeel halverwege de jaren '80 al zijn "opgeruimd".

Weet iemand mischien welke voormalige Smit Lloyd hier ligt weg te rotten? Te oordelen naar de manier waarop de verschansing op het bakdek loop zou ik zelf zeggen dat het de voormalige "48", "49" of "50"is.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Leroy
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 okt 2004 18:11
Locatie: Rhenen

Bericht door Leroy »

Jongens, laat maar! Ik heb het al gezien. Het is de voomalige "Smit Lloyd 49". Als je goed op de kop kijkt zie je nog net een stukje van de gelaste letters ALM. Dit duidt op "Dalmar Servant" Wat een roemloos einde....
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Leroy,

Weet je misschien waar deze foto gemaakt is ?.
Aan al die groene plantjes in het water te zien, is het aan een riviermonding.

Het is inderdaad een deceptie te zien hoe zo'n schip weg ligt te rotten.
In 1974 / 1975 heb ik nog op de "48" gevaren. Ik weet dus hoe zo'n schip eruit kan zien !.
Het doet dus wel pijn dit te moeten aanschouwen...................

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Leroy
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 okt 2004 18:11
Locatie: Rhenen

Bericht door Leroy »

Roy, er staat mij iets van bij dat het ergens in Zuid-Amerika was. Ik dacht Chili.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Leroy.

Dan zou het wel eens in de buurt van Punta Arenas kunnen zijn. De afd. P.Z. van Smit Lloyd heeft me er nooit naar toe willen sturen. Ja Ras Shukeir kon ik krijgen..........
Er is nog eens een periode geweest dat ik op de afd.P.Z., ( door mij altijd Please Explain Department genoemd ), altijd over Punta Shukeir en Ras Arenas sprak. Men is er helaas nooit ingetrapt..............
D'r zat blijkbaar in die kantoorpieven toch meer brains dan wij op zee wilden geloven !?.

m.v.g. Roy


Plaats reactie