Pagina 33 van 38

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 21 apr 2015 12:31
door Allen
SMIT-LLOYD 110 - kapitein Bram Struik - Bootvluchtelingen.
Smit-Lloyd 110 Bram Struik.JPG
Smit-Lloyd 110 Bram Struik.JPG (368.4 KiB) 11939 keer bekeken

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 22 mei 2015 12:04
door kees de ru
SL 116 (Golfo de Bengala) beached Alang 21/5 '15

http://www.vesseltracker.com/en/Ships/G ... 22312.html

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 01 jun 2015 22:55
door kees de ru
Mainport Elm, ex SL 31, sold to Alang breakers.

http://www.vesseltracker.com/en/Ships/M ... 13897.html

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 29 sep 2015 12:10
door kees de ru
IOS GLORY, ex SL 121, sold for scrap.

http://www.vesseltracker.com/en/Ships/I ... ow=reports

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 30 sep 2015 09:57
door j.v.andel
Kan iemand mij helpen aan een GA van de Smit LLoyd 56?

Crew boats

Geplaatst: 17 jan 2016 20:27
door onne
ik zag laatst een foto van de Smitlloyd 51 crewboat , toen ik op de 18 zat in Australie zag ik ook een crewboat de master Mark (thuishaven lakes entrance) heeft iemand soms een foto van de Master Mark .

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 28 jan 2016 17:41
door kees de ru
SL 114.
Daar ligt hij dan.

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 25 jan 2017 19:37
door RODUM

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 05 apr 2017 12:57
door Theo Horsten (R.I.P.)
-------------------------------
Afbeelding

De oude Smit-Lloyd119 heeft er wel eens slechter uitgezien! In 1980 gebouwd bij Samsung in Korea als Atlas Tasman en direct daarna overgegaan naar Smit-Lloyd. De foto hierboven is van recente datum en komt van de site van mijn oude vriend en studiemaat Albert Lenting die aan het hoofd staat van het door hem gestichte bedrijf Siri Marine in Appingedam. Daar weten ze alles van beweging. Als je iets zwaars moet vervoeren, of je moet iets bergen, hoe beweegt dat dan? Dat is Alberts specialiteit en daar heeft hij een wereldnaam in opgebouwd. Ik volg Albert altijd op een beleefde afstand, vooral via Linkedin en zodoende kwam ik bij deze mooie foto die ik op zijn site vond. Klik HIER voor bijzonderheden over dit project.

Wat ik me nu afvraag en wat ik ook altijd mis op een site als Miramar, dat is wat voor motoren er in de nu Griekse DIAVLOS PRIDE staan. Die zijn, als hij nooit omgemotord is, nu bijna veertig jaar oud en dat draait dan toch nog maar steeds trouw. Niet voor zo nu en dan een rondje pleziervaren, maar voor dergelijk, toch wel bijzonder sleepwerk.
Weet iemand daar iets over te vertellen, over die motoren van de Smit-Lloyd 119? Wat zijn dat voor motoren en welk vermogen is dat totaal? Hoeveel draaiuren moet dat wel niet hebben en wat kom je dan allemaal tegen?
Gewoon een geïnteresseerde vraag van een ouwe schipper en verder niks.
-------------------------------

Re: Smitlloyd

Geplaatst: 05 apr 2017 15:34
door Boots