Doxford Scheepsmotor
Re: Doxford Scheepsmotor
Voor de geïnteresseerden, HIER zijn site over Doxford.
Re: Doxford Scheepsmotor
ik vond zijn Doxford column altijd een van de hoogtepunten van Kombuispraat...Ton de draaier schreef:Ik heb nog steeds contact met Alphons.. het gaat hem goed... en over Doxford kan ie nog honderduit vertellen.....
jammer dat hij niet meer welkom op Kombuispraat is...
Re: Doxford Scheepsmotor
Nee Bart dat is niet waar.BartR schreef: jammer dat hij niet meer welkom op Kombuispraat is...
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Doxford Scheepsmotor
Bart,BartR schreef:jammer dat hij niet meer welkom op Kombuispraat is...
dat is niet waar het was zijn keuze om te stoppen.
Groet,
Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Re: Doxford Scheepsmotor
L.S.
Ik heb nog geregeld contact met de TD van het schip ABAN ICE (ex Jean Schneider)
Het laatste schip wat nog in de vaart is met een Doxford Motor
Het wordt gebruikt als "drill ship" in de Arabische Zee
Alfons
Ik heb nog geregeld contact met de TD van het schip ABAN ICE (ex Jean Schneider)
Het laatste schip wat nog in de vaart is met een Doxford Motor
Het wordt gebruikt als "drill ship" in de Arabische Zee
Alfons
Wie verre reizen maakt kan veel verhalen
Re: Doxford Scheepsmotor
Dag Alfons, Loopt die Doxford op dieselolie? De laatste Hotlo of beter gezegd SW-Hotlo heeft het ook lang uitgehouden op zo'n bijzonder schip maar liep op dieselolie en dan is het leven iets makkelijker wat betreft onderhoud.
Re: Doxford Scheepsmotor
Hoi Alfons,
Zie dat je weer terug bent.
Wat een genoegen en hoop dat we weer mogen genieten van je geweldige kennis en bijzonder prettige en kundige weergaves over deze, door sommigen zo verafschuwde motor.
Vond het altijd geweldig interessant en wat ik altijd begreep velen met ons.
Doet mij in ieder geval meer dan normaal genoegen en hoop dat we nog heel lang van je kundige inbreng mogen genieten.
Kijk er in ieder geval weer naar uit.
Zie ook Roy zo af en toe weer voorbij schuiven.
Ook dat voor mij een ongekend genoegen met z'n welhaast volmaakte ongeevenaarde kennis over gevarieerde scheepvaart en aanverwante zaken.
Fijn week-end
Koos
Zie dat je weer terug bent.
Wat een genoegen en hoop dat we weer mogen genieten van je geweldige kennis en bijzonder prettige en kundige weergaves over deze, door sommigen zo verafschuwde motor.
Vond het altijd geweldig interessant en wat ik altijd begreep velen met ons.
Doet mij in ieder geval meer dan normaal genoegen en hoop dat we nog heel lang van je kundige inbreng mogen genieten.
Kijk er in ieder geval weer naar uit.
Zie ook Roy zo af en toe weer voorbij schuiven.
Ook dat voor mij een ongekend genoegen met z'n welhaast volmaakte ongeevenaarde kennis over gevarieerde scheepvaart en aanverwante zaken.
Fijn week-end
Koos
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 19 dec 2013 11:38
Re: Doxford Scheepsmotor
De hier bedoelde Noble Roger Eason, ex Neddrill 2 draaide op diesel indien zij opereerde in DP-mode, dus zeg maar op de boorlokatie. Indien er een oversteek gemaakt moest worden naar een ander continent werd de HotLo overgezet op hele zware olie. H.gr.
Re: Doxford Scheepsmotor
Dat is toch een interessant weetje Oscar !.
Jammer dat door de welig tierende corruptie in Brazilië de laatste HOTLo niet geconserveerd kon worden...………….
m.v.g., Roy
Jammer dat door de welig tierende corruptie in Brazilië de laatste HOTLo niet geconserveerd kon worden...………….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Doxford Scheepsmotor
Over die HOTLo gesproken: Wil Kuiper van de stichting SOS HOTLo, die destijds probeerde de motor voor ons te behouden zit niet stil.
Hij is bezig met 2 boeken over de historie van de diesel motoren van Stork en de motor van de Noble Roger Eason wordt digitaal herbouwd.
De motor ‘draait’ al, maar er zit nog veel in de afwerking zoals leidingen en bordessen.
Zie http://www.varenisfijner.nl/soshotlo3.html
Groet,
Robert
Hij is bezig met 2 boeken over de historie van de diesel motoren van Stork en de motor van de Noble Roger Eason wordt digitaal herbouwd.
De motor ‘draait’ al, maar er zit nog veel in de afwerking zoals leidingen en bordessen.
Zie http://www.varenisfijner.nl/soshotlo3.html
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl