Provinciale Stoomboot Diensten
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
Provinciale Stoomboot Diensten
Terwijl er in Den Haag wordt gesteggeld over het wel of niet
verkopen van de Westerschelde tunnel,wordt op het strand van
Alang in India de Prinses Irene tot schroot verwerkt.
En zo komt er een eind aan de tweede enkeldekker van de PSD.
verkopen van de Westerschelde tunnel,wordt op het strand van
Alang in India de Prinses Irene tot schroot verwerkt.
En zo komt er een eind aan de tweede enkeldekker van de PSD.
vooruitgang is onrust.
De Prinses Irene en de sleper van Woelderen.
Groet Frank
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
prinses irene
Hartelijk dank Frank,je was rapper dan mij.Ik probeer al
dagen om een fototje te plaatsen,maar het wil maar niet lukken.
Je was me voor.
groeten j.c.willemsen.
dagen om een fototje te plaatsen,maar het wil maar niet lukken.
Je was me voor.
groeten j.c.willemsen.
vooruitgang is onrust.
De Prinses Beatrix
Blijven oefenen........
De Prinses Beatrix was de eerste van de serie, uitgebracht in 1958.
Groet Frank
De Prinses Beatrix was de eerste van de serie, uitgebracht in 1958.
Groet Frank
Groet Frank
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
prinses Irene
Inderdaad,en ook de eerste die het licht uitdeed n.l. in 2003
in China.First in first out als het ware.
Van de voor mij mooiste serie schepen van de PSD blijft dan
alleen de prinses Margriet nog over die ergenst in Indonesie vaart.
Voor meer infomatie zie ook www.psdzeeland.nl.
in China.First in first out als het ware.
Van de voor mij mooiste serie schepen van de PSD blijft dan
alleen de prinses Margriet nog over die ergenst in Indonesie vaart.
Voor meer infomatie zie ook www.psdzeeland.nl.
vooruitgang is onrust.
Prinses Beatrix
Een kijkje in de vetloods van de PSD veerboot Prinses Beatrix, met zijn diesel (4 x MAN) -elektrische voortstuwing.
Een foto tijdens de overdracht in 1958, gebouwd door J en K Smit in Slikkerveer.
Groet Frank
Een foto tijdens de overdracht in 1958, gebouwd door J en K Smit in Slikkerveer.
Groet Frank
Groet Frank
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
prinses irene
Mooie foto's Frank.Ik heb al veel plaatjes gezien van de schepen,maar
deze nog nooit.Vooral de foto van de machinekamer van de "beatrix"
is erg mooi.Toen ik er voor het laatst op voer zag alles er wat minder
glanzend uit,maar toen was het schip ook al bijna 30 jaar oud.
Ik heb de foto dan ook meteen gebombardeerd tot achtergrond.
groet J.C.Willemsen.
deze nog nooit.Vooral de foto van de machinekamer van de "beatrix"
is erg mooi.Toen ik er voor het laatst op voer zag alles er wat minder
glanzend uit,maar toen was het schip ook al bijna 30 jaar oud.
Ik heb de foto dan ook meteen gebombardeerd tot achtergrond.
groet J.C.Willemsen.
vooruitgang is onrust.
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
prinses irene
(Bij de bovenstaande foto)
Op een mooie zomeravond vaart het m.s prinses irene de sluis
van Vlissingen binnen.
Als het in de zomerperiode druk was,voer de P.S.D. met 3 enkeldekkers.
De "eerste boot"of dienstboot geheten voer op het hele uur.
Deze boot voer volgens dienstrooster de hele dag tot 10 over 11 s'avonds.
Dan vertrok de laatste boot vanuit Vlissingen nog één keer naar Breskens,
en meerde na terugkomst in Vlissingen in de fuik af.
De "tweede"boot voer op het half uur en voer net zolang door tot de
dienstboot al het verkeer mee kon nemen.Daarna meerde het schip
af naast de fuik.
Als het zoals gezegd erg druk was kwam de "derde boot"in de vaart
en voer men met 3 schepen een 1 uursdienst.
Alle schepen bleven altijd in Vlissingen liggen.Dit hield wel in dat de derde
boot bij gebrek aan een ligplaats binnen de sluizen moest afmeren voor
de werkplaats van de P.S.D.
En op dat moment is de "irene"gekiekt.
Op een mooie zomeravond vaart het m.s prinses irene de sluis
van Vlissingen binnen.
Als het in de zomerperiode druk was,voer de P.S.D. met 3 enkeldekkers.
De "eerste boot"of dienstboot geheten voer op het hele uur.
Deze boot voer volgens dienstrooster de hele dag tot 10 over 11 s'avonds.
Dan vertrok de laatste boot vanuit Vlissingen nog één keer naar Breskens,
en meerde na terugkomst in Vlissingen in de fuik af.
De "tweede"boot voer op het half uur en voer net zolang door tot de
dienstboot al het verkeer mee kon nemen.Daarna meerde het schip
af naast de fuik.
Als het zoals gezegd erg druk was kwam de "derde boot"in de vaart
en voer men met 3 schepen een 1 uursdienst.
Alle schepen bleven altijd in Vlissingen liggen.Dit hield wel in dat de derde
boot bij gebrek aan een ligplaats binnen de sluizen moest afmeren voor
de werkplaats van de P.S.D.
En op dat moment is de "irene"gekiekt.
vooruitgang is onrust.