Arendnet

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ed bartels

arendnet

Bericht door ed bartels »

Moi Willem,
Heel veel sterkte met je vrouw Willem.
Mij hadden ze te pakken vijf jaar geleden en ik denk te weten wat jullie nu doormaken. Ik was linkszijdig totaal verlamd en kon nog net duim en wijsvinger naar elkaar toe bewegen. Gelukkig heb ik een fysiotherapeute in de straat wonen en die sprong er meteen boven op en gaf me de tip dat me er weer bovenop hielp. Bewegen!!! Probeer te bewegen. Je arm op en neer en je vingers vooral. En dat lukt vaak niet en dat kost kruim maar doorgaan met proberen. Als je rechtop kunt zitten, probeer dan met je bovenlichaam van links naar rechts te bewegen, steunend op je handen. De eerste keer donderde ik uit bed maar tenslotte lukte het .
Iedere attack pakt bij iedereen anders uit. Maar als je uitval hebt, ook van de spraak, ga onmiddellijk aan de slag met oefenen. Een lijdensweg, ik weet het Wilma, maar dwing je uitgevallen bewegingen terug te krijgen.
Ik heb me door de neuroloog laten uitleggen dat er bij een beroerte een bloedpropje vast loopt ergens in de adertjes van je hersenen en dat er dan daar ter plekke zenuwcellen afsterven waardoor je uitval krijgt van bewegingen. Door te oefenen, de zenuwen te dwingen een bepaalde beweging te maken, zorgt het lichaam voor NIEUWE CELLEN die het gaan overnemen. Door het vele oefenen zijn bij mij bijna alle funkties terug gekomen. Soms, bij het formuleren van wat ingewikkelde zinnen gaat het wel eens mis met de woorden en mijn korte geheugen laat nog wel eens na. Daar kwam ik goed weg. Als je maar op tijd begint, eigenlijk meteen!
En dat gaat jou ook lukken meid! Probeer zoveel mogelijk te oefenen en lukt een bepaalde beweging niet dan heb je in ieder geval er alles aan gedaan. Zet 'm op en sterkte
Groetjes en beterschap Ed
Afbeelding
Nu is het dan zwaar weer maar achter die horizon komt alweer de zon!

willem v arendnet

Bericht door willem v arendnet »

Hallo Ed

Heel erg bedankt voor je medeleven en de goederaad door eigen ervaring.
Heb het uit geprint en neem het vanavond gelijk mee als ik op
bezoek ga en ook bedankt namens mijn vrouw Wilma.
Leen B

Arendnet.

Bericht door Leen B »

Willem ik zeg altijd veel maar nu even niet, :cry: heel
veel sterkte voor de komende tijd toegewenst, en dat
alles op zijn pootjes voor jullie terecht mag komen.
Jan
Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Willem,
Ook van hieruit wens ik Wilma beterschap, en jullie er omheen heel veel sterkte.
Adrie
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

arendnet

Bericht door Rob van Leeuwen »

Willem,
Sterkte in deze moeilijke dagen.
Mijn twee zwagers hebben dit ook meegemaakt en ik weet dus uit ervaring hoe moeilijk en onzeker alles is.
De een is er goed uitgekomen en de tweede iets minder maar kan zich, met wat hulp, redelijk redden. Er is hoop en deze hoop wens ik je toe dat alles weer in orde mag komen. Nogmaals sterkte met de tijd die je tegemoet gaat want het houdt niet op na de eerste weken. Je vrouw heeft alle hulp en aandacht nodig die je maar kunt geven en dat zal niet eenvousig zijn maar houdt hoede moed.
Rob van Leeuwen.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Hallo Willem,
Ontzettend veel sterkte met je vrouw en dat alles weer snel goed mag komen.
Gr Jan en Ria.
Dongen.
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ook van mij beterschap en sterkte toegewenst Willma en Willem

Bert de Boer
Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Willem sterkte ,en een spoedig herstel voor Wilma toegewenst .
grts Jaap
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Willem ook van mij veel sterkte gewenst, en dat het vlug beter moge worden! Gr.Gerard.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hallo Willem ook namens Rita en mij heel veel sterkte toegewenst,en wij hopen op een heel goede afloop.
Bram en Rita


Plaats reactie