Maerskschepen en varen bij Maersk

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jur de Jong
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Jur de Jong »

Dan is dit een beter filmpje. Echt gezellie daar...

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PHT ... =endscreen

8)

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Roy »

Inmiddels heb ik beide filmpjes bekeken. En inderdaad de gezelligheid druipt er van af.
Wat is het toch jammer dat ik nooit op zulke drijvende gezelligheids paleizen heb mogen varen. :|
Wat waar is is waar, aan de veiligheidseisen wordt ruimschoots voldaan. Bij de natievlag op zee erbij halen wordt, hoe correct nu toch, een veiligheidshelm gedragen. Stel je nu toch eens voor dat die vlag op je kapalla terecht zou komen. :roll:
De vlag werd ook zeer goed vastgezet. Ik raakte de tel bij het aantal knopen kwijt. :?
Even was ik bang dat niemand met met mes en vork kon eten. Gelukkig bleek het een soort van s'lands wijs, s'land eer te zijn..............

Welgemeend erg jammer dat ik afgekeurd ben. Maar wat een geluk dat ik nooit zo heb moeten / hoeven varen.............

Volgende keer maar weer een positief verhaal verzinnen. 8)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Jancorjoh »

Capt. Ulgi schreef:Nee, varen is niet meer zoals vroeger helaas. Wel is er internet. Dus iedereen schiet 's avonds zijn hut in
De hut in schieten na de wacht deed men 20 jaar geleden al en toen was er nog geen internet.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door v+d »

Steriele bende, mooi gebouwd alles ziet er stevig uit.
Valt mij op dat de oliestand van de schroefaslagers met de hand d.m.v. een peilstok gecontroleerd moet worden , in mijn Fiat gaat dat al electronisch geen geklooi met een vies lappie :)
Verder een ongezellige zooi iedere dag voer van Mc.Donalds, Ik droste in de eerste de beste haven :wink:
Wel een uitdaging om met zo'n joekel in nauwe kanaaltjes te varen, als zoiets de kant opschuift hoef je Apeldoorn niet meer te bellen :mrgreen:
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door johan.H »

roy schreef: Maar wat een geluk dat ik nooit zo heb moeten / hoeven varen.............
ja Roy, zo denk ik ( en met ons velen vermoed ik :-D ) er ook over.

ik was een menneke van 15 jaar die met open mond naar de verhalen van mijn neef zat te luisteren als die thuis kwam van een zeereis.
hij heeft begin jaren 70 ook bij de Nedlloyd gevaren en door hem werd ik geinspireerd om ook mijn geluk op zee te gaan beproeven en zelf te mogen ervaren hoe het was om steden en verre landen te bezoeken.
ik heb er nooit spijt van gehad, het was maar kort, 3 jaren, maar wel 3 jaren die me al vroeg volwassen maakten en waarin ik toch veel heb mogen beleven.
als je nu als 15 jarig menneke zou moeten luisteren naar een neef die een reis op één van deze giganten had gemaakt, dan zou je absoluut niet het idee krijgen.....eeej dat is iets voor mij :o ........en zeker niet als je deze 2 filmpjes zou bekijken.
Ab Plugge

Re: Maerskschepen en varen bij Maersk

Bericht door Ab Plugge »

De Majestic Maersk is aangekomen in Kopenhagen waar het morgen 25/9 gedoopt zal worden. Tot zondag is het opengesteld voor publiek. Men verwacht 40.000 bezoekers.
zie http://www.maritimedenmark.dk/?Id=17203


Plaats reactie