Maerskschepen en varen bij Maersk
Maerskschepen en varen bij Maersk
Catastrofe!
een grote brand op de odense werft verleden week vrijdag.
de doop was geplanned voor de 6e julie.
dit type schip ,het is grootste ooit gebouwd van bijna 400m lengte en voor 13.600 teu's en ze is maar voor 4 havens geschikt , is de de eerste van een serie van 4 stuks
[/img]http://www.112-odense.dk/
scroll voor foto's en klik bei film links onderaan
een grote brand op de odense werft verleden week vrijdag.
de doop was geplanned voor de 6e julie.
dit type schip ,het is grootste ooit gebouwd van bijna 400m lengte en voor 13.600 teu's en ze is maar voor 4 havens geschikt , is de de eerste van een serie van 4 stuks
[/img]http://www.112-odense.dk/
scroll voor foto's en klik bei film links onderaan
mvrgr
andries
andries
ROTTERDAM
Smit ruilt opbouw containerschip .......Maersk.
Het nog naamloze schip, dat wordt afgebouwd op een werf in Odense in Denemarken, is op 13 juni zwaar beschadigd door een enorme brand.
Het schip zou later deze maand beginnen met een reeks proefvaarten om in augustus in dienst te worden genomen.
De brandschade is zó groot, dat de complete opbouw van het schip wordt gehaald. Het stuurhuis en de bijbehorende bemanningsverblijven worden vervangen door de opbouw van een in aanbouw zijnd zusterschip.
Het nieuwe Maersk-containerschip wordt de grootste in zijn soort. Ingewijden hebben berekend dat het bijna dertienduizend containers kan vervoeren.
Smit ruilt opbouw containerschip .......Maersk.
Het nog naamloze schip, dat wordt afgebouwd op een werf in Odense in Denemarken, is op 13 juni zwaar beschadigd door een enorme brand.
Het schip zou later deze maand beginnen met een reeks proefvaarten om in augustus in dienst te worden genomen.
De brandschade is zó groot, dat de complete opbouw van het schip wordt gehaald. Het stuurhuis en de bijbehorende bemanningsverblijven worden vervangen door de opbouw van een in aanbouw zijnd zusterschip.
Het nieuwe Maersk-containerschip wordt de grootste in zijn soort. Ingewijden hebben berekend dat het bijna dertienduizend containers kan vervoeren.
vervangen wordt de bovenste sectie van 6 verdiepingen, zie eerdere foto's.
overigens is de branschade ook ernstig in de machinekamer waar onder andere de complete control-room uitbrandde. door het schoorsteen-effekt verplaatste de brand zich direct naar boven en verwoestte vooral de bovenste verdiepingen en stuurhuis.
men verwacht de totale vertraging te beperken tot 5-6 weken.
de naam van het schip wordt Emma Mærsk naar de onlangs overleden vrouw van de reder Mærsk McKinney Møller
overigens is de branschade ook ernstig in de machinekamer waar onder andere de complete control-room uitbrandde. door het schoorsteen-effekt verplaatste de brand zich direct naar boven en verwoestte vooral de bovenste verdiepingen en stuurhuis.
men verwacht de totale vertraging te beperken tot 5-6 weken.
de naam van het schip wordt Emma Mærsk naar de onlangs overleden vrouw van de reder Mærsk McKinney Møller
Gisteren was het dan eindelijk zover ,aan de uitrustingskade kreeg het eerste mega schip van de serie van 4 de naam EMMA MAERSK.
via
[/url]http://www.oss.dk/[url] en het engelse vlaggetje voor de taal ... id 13.600.[/url]
via
[/url]http://www.oss.dk/[url] en het engelse vlaggetje voor de taal ... id 13.600.[/url]
mvrgr
andries
andries
mooie fotoserie Ab,bedankt!
Ik hoop in het voorjaar de werft te bezichtigen .
tot dan moeten wij het even met andere dingen doen bijv.
het videotje: "EMMA verlaat de werft",
moeten we ook nog deens leren
http://www.tv2fyn.dk/modules/tv2fyn/vid ... MA+MAERSK#
click hier : Farvel til Emma Maersk
Ik hoop in het voorjaar de werft te bezichtigen .
tot dan moeten wij het even met andere dingen doen bijv.
het videotje: "EMMA verlaat de werft",
moeten we ook nog deens leren
http://www.tv2fyn.dk/modules/tv2fyn/vid ... MA+MAERSK#
click hier : Farvel til Emma Maersk
mvrgr
andries
andries
dat ziet er mooi en indrukwekkend uit Joost.wat een joekel zeg!
op onderstaande link zijn er ook nog een stel, uit verschillende hoeken genomen, overzichtelijke shipspotter foto's :
http://www.containership-info.net.tc/
onder de letter E (mma Maersk), prachtfoto's,dan weten we ongeveer waar we over praten ..uh..uh schrijven.
ben benieuwd hoe ze er beladen uit gaat zien. dat wordt wel midden sept. in götenburg,bremerhaven en/of rotterdam?
de aktuele "newsletter" week 33 (ook van deze site,ff downloaden) geeft ook veel informatie over dit langste schip wat er op het ogenblik vaart.
omdat maersk nooit preciese informatie geeft, liggen de aangegeven (geschatte?) lengtes uit verschillende bronnen tussen de 393 en 404 mtr.
bij een breedte van ong. 56,5 m klopt dus de regel,vroeger nog geleerd, Lengte = ca 7 keer Breedte nog steeds.
dat zijn dus pakweg 3 voetbalvelden royaal achter elkaar en er kan worden gevaren met een bemanning van 13 personen!
dus plaats genoeg om te pingpongen denk ik, maar of ze ook genoeg tijd hebben??
op onderstaande link zijn er ook nog een stel, uit verschillende hoeken genomen, overzichtelijke shipspotter foto's :
http://www.containership-info.net.tc/
onder de letter E (mma Maersk), prachtfoto's,dan weten we ongeveer waar we over praten ..uh..uh schrijven.
ben benieuwd hoe ze er beladen uit gaat zien. dat wordt wel midden sept. in götenburg,bremerhaven en/of rotterdam?
de aktuele "newsletter" week 33 (ook van deze site,ff downloaden) geeft ook veel informatie over dit langste schip wat er op het ogenblik vaart.
omdat maersk nooit preciese informatie geeft, liggen de aangegeven (geschatte?) lengtes uit verschillende bronnen tussen de 393 en 404 mtr.
bij een breedte van ong. 56,5 m klopt dus de regel,vroeger nog geleerd, Lengte = ca 7 keer Breedte nog steeds.
dat zijn dus pakweg 3 voetbalvelden royaal achter elkaar en er kan worden gevaren met een bemanning van 13 personen!
dus plaats genoeg om te pingpongen denk ik, maar of ze ook genoeg tijd hebben??
mvrgr
andries
andries
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Dat je zo'n bakbeest met`13 man kan varen kan ik me voorstellen.
Maar dat je hem dan ook nog kan onderhouden en een beetje in de vurf houden dat lijkt mij bijna onmogelijk.
Nou zijn er geen bewerkelijke objecten zo te zien als dekhuizen, kranen of bomen enz., maar toch.
Wie van U geleerden kan mij uitleggen hoe men dit van plan is?
vr gr Henk
Maar dat je hem dan ook nog kan onderhouden en een beetje in de vurf houden dat lijkt mij bijna onmogelijk.
Nou zijn er geen bewerkelijke objecten zo te zien als dekhuizen, kranen of bomen enz., maar toch.
Wie van U geleerden kan mij uitleggen hoe men dit van plan is?
vr gr Henk