Ferries

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ferries

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat ze nadat wirfahren gegen England altijd PlonsPlonsPlons na zongen.
We zullen- gedachtig de instrukties van JossieUno ( R.I.P.) niet AL te ver afdwalen ondanks de regelmatige toestemming van Martje in Braziel betreffende "zig zaggen!" :lol: ......maaar dat " plons plons" was ook aan het einde van die WW2 affaire nog een bijzonder vervelende zaak voor met name de Canadese jonge jongens. Toen in April 1945 het Canadese leger vanuit de Achterhoek-wereld van pak weg Dieren-Zutphen-Deventer een van het Oosten naaaar het Westen richting Veluwe en Apeldoorn toe zogezeid omtrekkende manouvre maakte, toen MOESTEN ze de Ijssel over vanzelf. IK ben nu de getallen even kwijt, maar dat bleken voor de Canadese jongens dagen te zijn met de grootste " per dag gesneuvelde jongens" van de hele WW2.Zolang er niet werd geschoten was dat " bootje varen" misschien wel een grappige zaak, maar in ernst dus zeker niet!! :(
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
jandikker
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:47
Locatie: Schore (Zld)

Re: Ferries

Bericht door jandikker »

De militaire begraafplaats in Holten getuigt hiervan.

Gr

Jan
Aait vedan :-D
Patru (R.I.P)

Re: Ferries

Bericht door Patru (R.I.P) »

peelander schreef: 11 okt 2018 18:17 Mijn ouders vertelden mij, dat ze nadat wirfahren gegen England altijd PlonsPlonsPlons na zongen.
Ik kan het plaatsen niet laten. Mijn oudere broer was in de oorlog helemaal weg van deze spotprent. :-D

Spotprent gegenEngeland.jpg
Spotprent gegenEngeland.jpg (60.07 KiB) 9320 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
jandikker
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 dec 2017 13:47
Locatie: Schore (Zld)

Re: Ferries

Bericht door jandikker »

Schitterend!

Allemaal in de paradepas.

Gr

Jan
Aait vedan :-D
Patru (R.I.P)

Re: Ferries

Bericht door Patru (R.I.P) »

Altijd wat met die militairen. :-D
https://www.destentor.nl/olst-wijhe/mil ... ~a8f2a636/

Het zal maar oorlog zijn. We komen wel een paar dagen later. :)
https://www.destentor.nl/achterhoek/mil ... ~af334f8e/
Groet, Paul G.
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Ferries

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.01.04_0_910-9163.jpg
NL-HaNA_2.24.01.04_0_910-9163.jpg (119.24 KiB) 10441 keer bekeken
Mooie ferrie de Koningin Wilhelmina van de werf de Merwede komend op 5-1-1960.
gr.Bas
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Ferries

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.01.09_0_902-2165.jpg
NL-HaNA_2.24.01.09_0_902-2165.jpg (120.46 KiB) 9895 keer bekeken
NL-HaNA_2.24.01.05_0_933-6264.jpg
NL-HaNA_2.24.01.05_0_933-6264.jpg (121.35 KiB) 9895 keer bekeken
De Mecklenburg bij aankomst in de Hoek op 15-6-1947, bij de hervatting van de dagdienst op Harwich. De beatrix op de proefvaart op 16-4-1986.
gr.Bas
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Ferries

Bericht door OLAU-fan »

Prachtige beelden. En wat was de KONINGIN BEATRIX een imposante ferry. Is het bij jullie bekend wie de ontwerper of het ontwerpbureau van dit schip was en hoe zo'n aanbesteding gaat? Ze wordt door sommige namelijk de "vijfde" Peter Pan genoemd, met een ontwerp sprekend lijkend op de destijds voor TT Line gebouwde Peter Pan, Nils Holgersson, Olau Hollandia en Olau Britannia. Zou iemand die kennis hier willen delen? Alvast dank.
baggerliefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:04

Re: Ferries

Bericht door baggerliefhebber »

Grt, Arno
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ferries

Bericht door Sparks316 »

OLAU-fan schreef: 29 dec 2018 16:01 Prachtige beelden. En wat was de KONINGIN BEATRIX een imposante ferry. Is het bij jullie bekend wie de ontwerper of het ontwerpbureau van dit schip was en hoe zo'n aanbesteding gaat? Ze wordt door sommige namelijk de "vijfde" Peter Pan genoemd, met een ontwerp sprekend lijkend op de destijds voor TT Line gebouwde Peter Pan, Nils Holgersson, Olau Hollandia en Olau Britannia. Zou iemand die kennis hier willen delen? Alvast dank.
Het is maar wat je mooi vindt. Ik had niks met deze types, die de opvolgers waren van de vorige Peter Pan en Nils Holgerson, wat in mijn ogen meer schepen waren. Zie de afbeeldingen. Ik heb er destijds ook heel wat oversteekjes mee gemaakt. Maar ik vond het letterlijk dozen. Plaats een rechthoekige opbouw op een drijvende romp en je kunt meer passagiers/auto's en weetikveelwat meenemen. De latere opvolgers zagen er alweer iets beter uit. Overigens, de PP en NH zijn destijds gebouwd door Schicau Seebeckswerft in Bremerhaven. Of die al die dozen hebben gebouwd = onbekend.
Afbeelding
De oude, waarmee ik de meeste oversteken gemaakt heb, behoudens dan de specifieke vrachtferries als Saga Wind en Saga Star en zussie Nils.
Afbeelding
En de nieuwe doos, waarvan ik toch uiteraard ook een ansichtkaart kocht :lol: Overigens maar een paar oversteekjes op gemaakt, want in 1986 stopte ik ook met rijden.
Louis


Plaats reactie