Ferries
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Ferries
Jinny ging met de ferrie van Denemarken naar de Far-Oer (Thorshavn)
+
Pentland Ferries gaat een nieuwe ferrie inzetten tussen de Orkneys en de Schotse vaste wal.
De moderne - milieu vriendelijke - ferrie is in Vietnam gebouwd en vertrok daar
de 29e augustus en is de 9 oktober in Schotland gearriveerd.
de M/V ALFRED gaat varen tussen St Margaret's Hope en Gills Bay in Caithness vanaf begin november.
Ze kan meer passagiers vervoeren dan haar voorganger MV PENTALINA.
De ALFRED biedt plaats aan 430 passagiers en 98 auto's of 54 auto's en 12 autobussen.
+
+
Pentland Ferries gaat een nieuwe ferrie inzetten tussen de Orkneys en de Schotse vaste wal.
De moderne - milieu vriendelijke - ferrie is in Vietnam gebouwd en vertrok daar
de 29e augustus en is de 9 oktober in Schotland gearriveerd.
de M/V ALFRED gaat varen tussen St Margaret's Hope en Gills Bay in Caithness vanaf begin november.
Ze kan meer passagiers vervoeren dan haar voorganger MV PENTALINA.
De ALFRED biedt plaats aan 430 passagiers en 98 auto's of 54 auto's en 12 autobussen.
+
Re: Ferries
Nieuws op milieu-gebied uit IJmuiden:
Nog geen duidelijk over walstroom voor DFDS
Nog geen duidelijk over walstroom voor DFDS
Re: Ferries
Ach ja, waarom zou je vlot tot actie overgaan als je ook eindeloos kan blijven polderen over wat en wie er gaat (mee)betalen.
Da's weer typisch iets voor de Nederlandse aanpak; altijd problemen zien en ver bij uitdagingen en oplossingen blijven. Wat zouden al die overleg sessies eigenlijk allemaal kosten ?. Ik denk als alles werkelijk doorgerekend werd, maar dan ook letterlijk alles, dus inclusie zaken zoals catering en sanitair onderhoud, dat we ons wezenloos zouden schrikken. Als het bedrijfsleven zo tewerk zou gaan was dit land allang de kleiberg opgegaan.
m.v.g., Roy
Da's weer typisch iets voor de Nederlandse aanpak; altijd problemen zien en ver bij uitdagingen en oplossingen blijven. Wat zouden al die overleg sessies eigenlijk allemaal kosten ?. Ik denk als alles werkelijk doorgerekend werd, maar dan ook letterlijk alles, dus inclusie zaken zoals catering en sanitair onderhoud, dat we ons wezenloos zouden schrikken. Als het bedrijfsleven zo tewerk zou gaan was dit land allang de kleiberg opgegaan.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Ferries
Ach Roy zo reageert men weer in Rozenburg
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Ferries
DFDS-mop van het jaar: Kennen jullie die reder die haar ruim 33 en 32 jaar oude veerboten zou omruilen voor iets nieuwere veerboten?
Antwoord: Neen, de deal gaat niet door: DFDS AGREEMENT ON NEW AMSTERDAM-NEWCASTLE FERRIES CANCELLED
Passagiers die met DFDS de oversteek naar Engeland willen maken moeten het dus nog langer blijven doen met deze "vergane glorie". De ooit zo befaamde Duitse TT Line cruise ferries, die de voorlopers waren van de OLAU-twins.
Een bericht op NHNieuws:
Deal afgeketst: voorlopig geen vervanging voor DFDS-ferry's King Seaways en Princess Seaways
Antwoord: Neen, de deal gaat niet door: DFDS AGREEMENT ON NEW AMSTERDAM-NEWCASTLE FERRIES CANCELLED
Passagiers die met DFDS de oversteek naar Engeland willen maken moeten het dus nog langer blijven doen met deze "vergane glorie". De ooit zo befaamde Duitse TT Line cruise ferries, die de voorlopers waren van de OLAU-twins.
Een bericht op NHNieuws:
Deal afgeketst: voorlopig geen vervanging voor DFDS-ferry's King Seaways en Princess Seaways
Re: Ferries
In 1975 heb ik een klein pontje over de Dieze, of preciezer, kanaal Henriëttewaard gefotografeerd.
Dit pontje is in 1976 opgeheven vond ik op internet.
https://www.bhic.nl/ontdekken/verhalen/ ... iettewaard
De situatie eergisteren:
Groeten van Teun
Dit pontje is in 1976 opgeheven vond ik op internet.
https://www.bhic.nl/ontdekken/verhalen/ ... iettewaard
De situatie eergisteren:
Groeten van Teun
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Ferries
Een tijdje terug plaatste iemand "ergens" een plaatje van de Norwind (Hull-HoH), waarvan ik zei die in een boekje te hebben....
Dat weet ik zeker ! Maar NIET in het boekje dat ik voor ogen had, helaas.... Die stonden dus blijkbaar in een boekie dat ik in het Grote-Archief heb gedeponeerd....
Maar dat boekje -waarvan ik dus dacht dat die Norwind daarin stond- bevat natuurlijk wel weer andere foto's en gegevens van British ferry's en coastal ships… Dat heb ik voor jullie dan maar even ingescand… De 1e plaat is eigenlijk de laatste scan (waarom die daar staat ontgaat me), en dán pas de vóór- en achterkant, de rest is alle daaropvolgende pagina's naast elkaar.
Je kunt het desgewenst hier downloaden tot ca eind februari....
Dat weet ik zeker ! Maar NIET in het boekje dat ik voor ogen had, helaas.... Die stonden dus blijkbaar in een boekie dat ik in het Grote-Archief heb gedeponeerd....
Maar dat boekje -waarvan ik dus dacht dat die Norwind daarin stond- bevat natuurlijk wel weer andere foto's en gegevens van British ferry's en coastal ships… Dat heb ik voor jullie dan maar even ingescand… De 1e plaat is eigenlijk de laatste scan (waarom die daar staat ontgaat me), en dán pas de vóór- en achterkant, de rest is alle daaropvolgende pagina's naast elkaar.
Je kunt het desgewenst hier downloaden tot ca eind februari....
Oost, west...ook best
Re: Ferries
P&O Ferries releases first images of 260m euro new super-ferries, designed to revolutionise transport between Britain and Europe
P&O FERRIES today releases the first official images of the 260 million euro new generation of super-ferries which will transform the experience of travelling between Britain and the Continent. The largest ships ever to sail between Dover and Calais, the first of the 230-metre super-ferries will be operational by 2023.
David Stretch, Managing Director - Short Routes at P&O Ferries, said: “These remarkable images provide a glimpse of the transformation which our customers will experience when they travel between Britain and Europe on the most sustainable, most reliable and most customer friendly ships ever to sail on the route.”
“This major investment will be a vital part of Europe’s transport infrastructure into the 2040s and symbolises our commitment to making trade flow for our customers.” Major innovations of the new super-ferries will include:
Cutting fuel use by 40 per cent through a combination of fuel and battery propulsion.
The heat recovery system saves fuel which reduces the vessel’s carbon footprint.
Future proofing anticipates the ‘zero carbon emissions ship’.
A double-ended design and two bridges on the ship, meaning that there is no need for it to turn around.
Outside deck areas to provide viewing platforms of the White Cliffs of Dover.
Panoramic sea views for passengers.
A power management system to efficiently close down parts of the ship when not in use.
A revolutionary new shape of hull for the English Channel and azimuth thrusters which increase manoeuvrability of the ship. P&O Ferries is a leading pan-European ferry and logistics company, sailing 27,000 times a year on eight major routes between Britain, France, Northern Ireland, the Republic of Ireland, Holland and Belgium. It operates more than 20 vessels which carry 8.4 million passengers and 2.3 million freight units every year.
Together with its logistics business, P&O Ferrymasters, the company also operates integrated road and rail links to countries across the continent including Italy, Poland, Germany, Spain and Romania, and facilitates the onward movement of goods to Britain from Asian countries via the Silk Road. P&O Ferries is part of DP World, the leading enabler of global trade and an integral part of the supply chain.
Source: Dover Port
P&O FERRIES today releases the first official images of the 260 million euro new generation of super-ferries which will transform the experience of travelling between Britain and the Continent. The largest ships ever to sail between Dover and Calais, the first of the 230-metre super-ferries will be operational by 2023.
David Stretch, Managing Director - Short Routes at P&O Ferries, said: “These remarkable images provide a glimpse of the transformation which our customers will experience when they travel between Britain and Europe on the most sustainable, most reliable and most customer friendly ships ever to sail on the route.”
“This major investment will be a vital part of Europe’s transport infrastructure into the 2040s and symbolises our commitment to making trade flow for our customers.” Major innovations of the new super-ferries will include:
Cutting fuel use by 40 per cent through a combination of fuel and battery propulsion.
The heat recovery system saves fuel which reduces the vessel’s carbon footprint.
Future proofing anticipates the ‘zero carbon emissions ship’.
A double-ended design and two bridges on the ship, meaning that there is no need for it to turn around.
Outside deck areas to provide viewing platforms of the White Cliffs of Dover.
Panoramic sea views for passengers.
A power management system to efficiently close down parts of the ship when not in use.
A revolutionary new shape of hull for the English Channel and azimuth thrusters which increase manoeuvrability of the ship. P&O Ferries is a leading pan-European ferry and logistics company, sailing 27,000 times a year on eight major routes between Britain, France, Northern Ireland, the Republic of Ireland, Holland and Belgium. It operates more than 20 vessels which carry 8.4 million passengers and 2.3 million freight units every year.
Together with its logistics business, P&O Ferrymasters, the company also operates integrated road and rail links to countries across the continent including Italy, Poland, Germany, Spain and Romania, and facilitates the onward movement of goods to Britain from Asian countries via the Silk Road. P&O Ferries is part of DP World, the leading enabler of global trade and an integral part of the supply chain.
Source: Dover Port
Re: Ferries
Geachte heer,
Sinds gisteren ben ik ingeschreven in dit forum.
Ik ben nog een beetje zoekende an zou graag een algemene oproep plaatsen.
Kunt u mij zeggen hoe dat moet ?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet,
Paul Vos
Sinds gisteren ben ik ingeschreven in dit forum.
Ik ben nog een beetje zoekende an zou graag een algemene oproep plaatsen.
Kunt u mij zeggen hoe dat moet ?
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet,
Paul Vos