Sleepboten
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: slepers
Vanmiddag als losse boot naar zee:
Ares
Frans
Ares
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
Re: slepers
Ik had begrepen dat ze zelfs de zelfde eigenaar heeft!Beer 55 schreef:Die andere foto had ik van Zeelandnet
afgehaald.
Deze heb ik 10 minuten geleden gemaakt
hij lag te wachten voor de sluis in
Vlissingen.
grt Ton.
In ieder geval bedankt!
Re: slepers
Hello
Heb hier enkele gevevens van een MANTA maar ben niet zeker of het omdit schip gaat.
Registered: (NLD)IVR 23.12540
18 GRT, L16m(15,00), B4,20m, Dr1,20m, Dp1,96m
1 scr, diesel Mercedes, 270bhp-199kW, sp 18km/u
re-engined 1990 diesel Mercedes type 403, 354bhp-250kW
WATERGEUS
1968: Built by "Scheepswerf Gebr. De Ruiter" at Hardinxveld-Giessendam (NLD)
1968: delivered to W. van Laar at Soest (NLD)
(NLD flag, IVR 23.12540)
1992: transferred to "W. van Laar Beheer BV" at Papendrecht (NLD)
2002: restyled to "W. van Laar Scheepvaartbedrijf" at Papendrecht (NLD)
2002: To H.J. Wesselius at Maassluis (NLD), renamed MANTA
2003: To P.C. Fens at Spijkenisse (NLD), renamed TENDER
(NLD flag, regd Spijkenisse, IVR 23.12540)
2007: still in service
Nog een andere MANTA
Registered: (NLD)IVR 23.27541
L13,20m, B3,50m
1 scr, diesel Mercedes-Benz (nr.3121881102), 125bhp-92kW
??
19xx: Built by ??
19xx: delivered to ??
2006: registered to C. Schouten at Valkenswaard (NLD), as MANTA
(NLD flag, IVR 23.27541)
Registered: (NLD)IVR 22.02156
displ.14,3t, L20,06m, B5,04m, Dp2,40m
1 scr, diesel 2tew 3cyl Brons type TT, 240bhp-176kW
re-engined 1972 diesel 8cyl Caterpillar type 8V, 566bhp-416kW
ADOLF HITLER
1945: Built by "Gebr. Bodewes (Volharding)" at Foxhol (NLD) (YN 106)
(seized while on the stacks)
1946: delivered to the German Kriegsmarine (DEU)
1946 -xx/07: To T. de Groot at Dordrecht (NLD), renamed WINSTON CHURCHILL
1946 (02/07): To D.J.S.C. van Riemsdijk and J. Hermans at Maasbacht (NLD)
1948 (28/01): To D.J.S.C. van RIemsdijk at Maasbracht (NLD), renamed RES NOVA
1948 (08/12): To "Coöp. Scheepvaartvereniging Limburgia" at Rotterdam (NLD)
1949 (14/02): To "NV Scheepvaartmij. Rijn-Maas" & J. Thielen at Maasbracht (NLD)
1956 (17/05): To L.S.M.A. van Riemsdijk at Rotterdam (NLD)
1959 (06/01): To G.A. Kruijf at Maasbracht (NLD)
1972: re-engined diesel Caterpillar type 8V, 566bhp-416kW
1980 (18/11): To E. Wiersma at Sneek (NLD), rebuilt for pushing, renamed WILHELMINA
1986 (09/12): To "Beheer- & Exploitatie Mij H.P. Heuvelman" at s'Gravendeel (NLD)
1986 (22/12): To J. Nijhof & R. Ouwinga at Oud- en Nieuw Beijerland (NLD), renamed BORIS
1987 (06/03): To To E. Westerneng at Nigtevecht (NLD), renamed MEERVAL
1989 (07/08): To M. Verhagen at Geertruidenberg (NLD), renamed MANTA
1992 (18/12): To G.J.T. Zervaas at s'Gravenhage (NLD), renamed CARLA
1994: To "Neptunus vof" (J. de Waard) at Rotterdam (NLD), renamed KELLY
1996 (29/03): To "BNV Shipping Service BV" (J. de Waard) at Rotterdam (NLD), renamed LEEUW
(NLD flag, IVR 22.02156)
2006 (09/11): To "G.J. Treffers & Zn vof" at Haarlem (NLD)
2007: renamed PAULA
grt
frans52
Heb hier enkele gevevens van een MANTA maar ben niet zeker of het omdit schip gaat.
Registered: (NLD)IVR 23.12540
18 GRT, L16m(15,00), B4,20m, Dr1,20m, Dp1,96m
1 scr, diesel Mercedes, 270bhp-199kW, sp 18km/u
re-engined 1990 diesel Mercedes type 403, 354bhp-250kW
WATERGEUS
1968: Built by "Scheepswerf Gebr. De Ruiter" at Hardinxveld-Giessendam (NLD)
1968: delivered to W. van Laar at Soest (NLD)
(NLD flag, IVR 23.12540)
1992: transferred to "W. van Laar Beheer BV" at Papendrecht (NLD)
2002: restyled to "W. van Laar Scheepvaartbedrijf" at Papendrecht (NLD)
2002: To H.J. Wesselius at Maassluis (NLD), renamed MANTA
2003: To P.C. Fens at Spijkenisse (NLD), renamed TENDER
(NLD flag, regd Spijkenisse, IVR 23.12540)
2007: still in service
Nog een andere MANTA
Registered: (NLD)IVR 23.27541
L13,20m, B3,50m
1 scr, diesel Mercedes-Benz (nr.3121881102), 125bhp-92kW
??
19xx: Built by ??
19xx: delivered to ??
2006: registered to C. Schouten at Valkenswaard (NLD), as MANTA
(NLD flag, IVR 23.27541)
Registered: (NLD)IVR 22.02156
displ.14,3t, L20,06m, B5,04m, Dp2,40m
1 scr, diesel 2tew 3cyl Brons type TT, 240bhp-176kW
re-engined 1972 diesel 8cyl Caterpillar type 8V, 566bhp-416kW
ADOLF HITLER
1945: Built by "Gebr. Bodewes (Volharding)" at Foxhol (NLD) (YN 106)
(seized while on the stacks)
1946: delivered to the German Kriegsmarine (DEU)
1946 -xx/07: To T. de Groot at Dordrecht (NLD), renamed WINSTON CHURCHILL
1946 (02/07): To D.J.S.C. van Riemsdijk and J. Hermans at Maasbacht (NLD)
1948 (28/01): To D.J.S.C. van RIemsdijk at Maasbracht (NLD), renamed RES NOVA
1948 (08/12): To "Coöp. Scheepvaartvereniging Limburgia" at Rotterdam (NLD)
1949 (14/02): To "NV Scheepvaartmij. Rijn-Maas" & J. Thielen at Maasbracht (NLD)
1956 (17/05): To L.S.M.A. van Riemsdijk at Rotterdam (NLD)
1959 (06/01): To G.A. Kruijf at Maasbracht (NLD)
1972: re-engined diesel Caterpillar type 8V, 566bhp-416kW
1980 (18/11): To E. Wiersma at Sneek (NLD), rebuilt for pushing, renamed WILHELMINA
1986 (09/12): To "Beheer- & Exploitatie Mij H.P. Heuvelman" at s'Gravendeel (NLD)
1986 (22/12): To J. Nijhof & R. Ouwinga at Oud- en Nieuw Beijerland (NLD), renamed BORIS
1987 (06/03): To To E. Westerneng at Nigtevecht (NLD), renamed MEERVAL
1989 (07/08): To M. Verhagen at Geertruidenberg (NLD), renamed MANTA
1992 (18/12): To G.J.T. Zervaas at s'Gravenhage (NLD), renamed CARLA
1994: To "Neptunus vof" (J. de Waard) at Rotterdam (NLD), renamed KELLY
1996 (29/03): To "BNV Shipping Service BV" (J. de Waard) at Rotterdam (NLD), renamed LEEUW
(NLD flag, IVR 22.02156)
2006 (09/11): To "G.J. Treffers & Zn vof" at Haarlem (NLD)
2007: renamed PAULA
grt
frans52
Re: slepers
Hallo Frans52,
Die gegevens van jou kloppen niet,
het is de oude spirit als je een stukje
naar boven scrold dan heb je de juiste
gegevens.
grt Ton.
Die gegevens van jou kloppen niet,
het is de oude spirit als je een stukje
naar boven scrold dan heb je de juiste
gegevens.
grt Ton.
Re: slepers
Hello Ton
De gegevens van die Spirit die ik heb kloppen met wat boven staat.
Pusher
Registered: LR66-67:641108
IMO 6411081 (BV 26R534) /(NLD)IVR 27.17433
103 GRT, 31 NRT, L25,00m(22,99), B6,76m, D2,648m(3,20) (82'0"(75'5")x22'2"(21'0")x8'8.1/4"(10'6"))
1 scr +nozzle, diesel 4tew 6cyl K.H.Deutz (nr.3530536-541) type SBV6M545, 500bhp-368kW @380rpm, sp 10kn, bp 9,5t
BON SECOURS I
1964 -06/04: Launched by "NV Bodewes Scheepswerf" at Martenshoek/Delfzijl (NLD) (YN 477)
1964: delivered to "Société de Remorquage Louis Thomas & Cie" at Rouen (FRA)
(FRA flag, regd Rouen, ON 2183, c/s TO-3004)
1986 -20/05: To "Scheepvaartbedrijf M.J. Smit" at Middelburg (NLD), renamed SPIRIT
(NLD flag, IVR 27.17433, c/s PHRI, 106 GRT, 31 NRT)
19xx: to "Oudekerk BV" at Middelburg (NLD)
2002 -19/11: To "Smit Tug BV" at Middelburg (NLD)
2005: put for sale
2006 -02/02: fire on board near Vlissingen, towed in by tug 'Orca', fire extinguished by fire brigade, later proceeded to Middelburg
grt
frans 52
De gegevens van die Spirit die ik heb kloppen met wat boven staat.
Pusher
Registered: LR66-67:641108
IMO 6411081 (BV 26R534) /(NLD)IVR 27.17433
103 GRT, 31 NRT, L25,00m(22,99), B6,76m, D2,648m(3,20) (82'0"(75'5")x22'2"(21'0")x8'8.1/4"(10'6"))
1 scr +nozzle, diesel 4tew 6cyl K.H.Deutz (nr.3530536-541) type SBV6M545, 500bhp-368kW @380rpm, sp 10kn, bp 9,5t
BON SECOURS I
1964 -06/04: Launched by "NV Bodewes Scheepswerf" at Martenshoek/Delfzijl (NLD) (YN 477)
1964: delivered to "Société de Remorquage Louis Thomas & Cie" at Rouen (FRA)
(FRA flag, regd Rouen, ON 2183, c/s TO-3004)
1986 -20/05: To "Scheepvaartbedrijf M.J. Smit" at Middelburg (NLD), renamed SPIRIT
(NLD flag, IVR 27.17433, c/s PHRI, 106 GRT, 31 NRT)
19xx: to "Oudekerk BV" at Middelburg (NLD)
2002 -19/11: To "Smit Tug BV" at Middelburg (NLD)
2005: put for sale
2006 -02/02: fire on board near Vlissingen, towed in by tug 'Orca', fire extinguished by fire brigade, later proceeded to Middelburg
grt
frans 52
Re: slepers
Hoi manne..!
Mijn overleden kennis, Machiel van 't Hof, tekende deze sleper maar zette daar geen naam bij. Wie weet welke sleper dit is? Een Nederlander zo te zien en ze komt me ook bekend voor.
Zijn vrouw is al z'n scheepsaquarellen en tekeningen een naam aan 't geven en op deze na kende ik al die andere.
Thanks! Groetjes Ed
Mijn overleden kennis, Machiel van 't Hof, tekende deze sleper maar zette daar geen naam bij. Wie weet welke sleper dit is? Een Nederlander zo te zien en ze komt me ook bekend voor.
Zijn vrouw is al z'n scheepsaquarellen en tekeningen een naam aan 't geven en op deze na kende ik al die andere.
Thanks! Groetjes Ed
Re: slepers
Ik gok op de Caribic van Bugsier
Re: slepers
hoi adam,
Machiel kennende, geloof ik niet dat hij een duits schip zou tekenen. Maar ik richt me naar de sleperkenners dus je weet maar nooit met Machiel. Ik zal die Caribic eens opsporen.
Bedankt in ieder geval!
Groetjes Ed
Machiel kennende, geloof ik niet dat hij een duits schip zou tekenen. Maar ik richt me naar de sleperkenners dus je weet maar nooit met Machiel. Ik zal die Caribic eens opsporen.
Bedankt in ieder geval!
Groetjes Ed
Re: slepers
Hallo Ed,
Je kan Adam op z'n woord geloven. Hij mag zich met reden onder het rijtje echte sleepbootkenners scharen.
De "Caribic" (1977) is in 1985 verkocht aan Black Sea Shipping Co., Odessa USSR en hernoemd in Leopard. In 1995 doorverkocht aan Tsavliris, Griekenland.
(Zie: http://www.seatowage.de/bugsier/s013.htm )
Misschien had je overleden kennis meer met Russen of Grieken dan met Duitsers?
Je kan Adam op z'n woord geloven. Hij mag zich met reden onder het rijtje echte sleepbootkenners scharen.
De "Caribic" (1977) is in 1985 verkocht aan Black Sea Shipping Co., Odessa USSR en hernoemd in Leopard. In 1995 doorverkocht aan Tsavliris, Griekenland.
(Zie: http://www.seatowage.de/bugsier/s013.htm )
Misschien had je overleden kennis meer met Russen of Grieken dan met Duitsers?
Re: slepers
Nog een mooie foto van de Caribic.
All the best
Jos
bron: photoship.co.uk
All the best
Jos
bron: photoship.co.uk