Sleepboten
"Jong geleerd is oud gedaan".
Reportage en camerawerk door J.C. Willemsen
.......................nieuwsflash.......................................................
Oosterschelde, zondag 23 july.
De al enige tijd op het droge liggende ponton "WOODRIDGE" is vanmiddag na enige pogingen
door de sleper "PLASTICUS" uit zijn benarde positie bevrijd,en weer vlot gebracht.
Op deze foto is te zien dat de "PLASTICUS" de sleep behoedzaam met het kontje benaderd.
De sleepverbinding wordt tot stand gebracht.
Langzaam vaart de sleper de draad uit.
De pers is inmiddels ook aan boord gekomen)
De draad staat als een snaar,zie de spanning op de gezichten.
De "WOODRIGDE" is bijgedraaid en de "PLASTICUS" draait vol vermogen.
...............................en langzaam.................................................
...............................maar zeker...............................................
...............................komt de sleep................................
............................weer in aanraking................................
.........met zijn element,en wordt door de sleepboot naar dieper water getrokken.
Met groeten, Jan Willemsen.
Reportage en camerawerk door J.C. Willemsen
.......................nieuwsflash.......................................................
Oosterschelde, zondag 23 july.
De al enige tijd op het droge liggende ponton "WOODRIDGE" is vanmiddag na enige pogingen
door de sleper "PLASTICUS" uit zijn benarde positie bevrijd,en weer vlot gebracht.
Op deze foto is te zien dat de "PLASTICUS" de sleep behoedzaam met het kontje benaderd.
De sleepverbinding wordt tot stand gebracht.
Langzaam vaart de sleper de draad uit.
De pers is inmiddels ook aan boord gekomen)
De draad staat als een snaar,zie de spanning op de gezichten.
De "WOODRIGDE" is bijgedraaid en de "PLASTICUS" draait vol vermogen.
...............................en langzaam.................................................
...............................maar zeker...............................................
...............................komt de sleep................................
............................weer in aanraking................................
.........met zijn element,en wordt door de sleepboot naar dieper water getrokken.
Met groeten, Jan Willemsen.
Groet Frank
- Joop Klaasman
- Berichten: 15515
- Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
- Locatie: Barendrecht
Huib bedankt,
Er zullen van mijn maatje nog wel meer foto's komen, maar ik hoop dan met naam.
Hij is vanhuis uit een binnen schipper, maar om dat hij weet dat ik gek ben op slepers , en hij zelf is nu schipper op de havendienst 7 in Amsteram.
Maakt hij veel foto's en stuurt regel matig wat naar mij op.
Nog maals bedankt.
Frans
Er zullen van mijn maatje nog wel meer foto's komen, maar ik hoop dan met naam.
Hij is vanhuis uit een binnen schipper, maar om dat hij weet dat ik gek ben op slepers , en hij zelf is nu schipper op de havendienst 7 in Amsteram.
Maakt hij veel foto's en stuurt regel matig wat naar mij op.
Nog maals bedankt.
Frans
Op zaterdag 22 juli zijn 2 foto's uit de R'damse haven geplaatst.
De ene foto was schuin voor de Lloydkade genomen.
Ondergetekende heeft zondag 23 juli getracht enige toelichting op de foto's te geven.
Middels @mail contact heeft de heer C.E.A. van Boeckel aangegeven dat dat mijn veronderstelling niet juist was.
I.p.v. de door mij genoemde "Indrapoera" zou dit de "Patria" moeten zijn.
De "Patria" is als 2 pijper in 1919 gebouwd en in 1928 verbouwd, waarbij 1 schoorsteen verwijderd werd. In 1935 werd ze verkocht naar de USSR en hernoemd in "Svir".
Gezien het bouwjaar van de "Dempo" & "Baloeran" en de verkoop van de "Patria" zou de foto tussen 1930 en 1934 gemaakt moeten zijn.
Voorts suggereerde de hr. Van Boeckel dat de sleepboot de "Harmonie No ?" zou kunnen zijn. Eigenaar was de firma Harmonie uit Vreeswijk, die veel sleepwerk van de R'damse haven naar de Ruhr deed.
Plaats nog eens een foto met vraagtekens, dan kunnen we weer eens aan de bak....................
m.v.g. Roy
De ene foto was schuin voor de Lloydkade genomen.
Ondergetekende heeft zondag 23 juli getracht enige toelichting op de foto's te geven.
Middels @mail contact heeft de heer C.E.A. van Boeckel aangegeven dat dat mijn veronderstelling niet juist was.
I.p.v. de door mij genoemde "Indrapoera" zou dit de "Patria" moeten zijn.
De "Patria" is als 2 pijper in 1919 gebouwd en in 1928 verbouwd, waarbij 1 schoorsteen verwijderd werd. In 1935 werd ze verkocht naar de USSR en hernoemd in "Svir".
Gezien het bouwjaar van de "Dempo" & "Baloeran" en de verkoop van de "Patria" zou de foto tussen 1930 en 1934 gemaakt moeten zijn.
Voorts suggereerde de hr. Van Boeckel dat de sleepboot de "Harmonie No ?" zou kunnen zijn. Eigenaar was de firma Harmonie uit Vreeswijk, die veel sleepwerk van de R'damse haven naar de Ruhr deed.
Plaats nog eens een foto met vraagtekens, dan kunnen we weer eens aan de bak....................
m.v.g. Roy
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent