Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Er was een onaangename situatie ontstaan die mij deed besluiten alles over een bepaald onderwerp te verwijderen.
Dit doe ik niet omdat ik dat zo leuk vind, integendeel.
Ik hoop dat die witte duif EN de psalm die iedereen rustig uit het Portugees kan vertalen, weer rust zullen brengen in de tent.
All the best
Jos

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bijdrages aan Goede Doelen.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Terwijl het " geheel tegen mijn principes is" ( JAA ik heb principes!! :lol: )
Om hier in de Engelse taal te kommuniceren, worden de regels uiteindelijk door uitzonderingen bepaald.

Op gezette tijden horen we van personen die een mooi stukkie moeras in Florida hebben gekocht OF de spreekwoordelijke Sneeuw die aan de Inuit ( nee geen Eskimo's!!) werd verkocht :wink:

Nou Hier is een verhaaltje waar we met z'n allen op Kombuispraat hopelijk TOCH weer wat inspiratie uit kunnen putten.

Voor diegene die de Engelse taal niet machtig is:

Het gaat over een Canadees in Montreal ( waar ze een ontiegelijke bult sneeuw hebben gehad!!) die ZIJN bult sneeuw bij HEM voor de deur voor Can $ 3550,00 heeft verkocht!!!!!!! ( NORMAAL kost het je flinke poen om die rotzooi OP te laten ruimen!!!) De opbrengst gaat naar een goed doel!!!!


Quebec man sells snowbank for $3,550, even after top bidders get cold feet

30 Dec, 6:16 PM

MONTREAL - After sifting through a couple of phoney offers, a Quebec man found a buyer willing to snap up his snowbank for a cool $3,550.

Michel Levesque, who put his snowbank up for auction on EBay, thought he had unloaded the imposing mound on Saturday.

But the top bid turned out to be a prank, said Levesque, who planned to donate his earnings to a local youth organization.

When the second-highest bidder also declined to buy the pile, he called Sophie Rouillier, whose $3,000 offer was No. 3.

Rouillier and husband, Claude Fraser, jumped at the chance, and, with the help of their three children, dug up another $550.

"It's a snowbank like any other one, but it's the fact of giving a donation ... it's not really for the snowbank," Rouillier said on Sunday, as she stood next to her frosty heap in front of Levesque's house.

She said her family was so thrilled with the purchase that her children decided to break their piggy banks to match the top bid.

The Longueuil, Que., family donates money to different organizations every year, but never more than a few hundred dollars, she said.

But Rouillier said they got caught up in the flurry of media excitement that followed the auction, and kept increasing their offer until it hit $3,000.

"If other people can be encouraged by all of this enthusiasm, it will be great," she said.

Rouillier and her family will be in front of Levesque's house on Monday, selling lumps of the snowbank by the shovel to raise more money for the charity.

The rest will be carted away in a neighbour's trailer. It will be put to good use, she said.

"We're going to bring our shovels and bring the snow home," she said. "We're going to put it on our lawn so the kids can play in it. Of course, we have a snowbank also, but it's not as high as this one."

The Montreal area was pounded by two snowstorms in recent weeks, which helped build the giant bank on Levesque's front yard, in Saint-Eustache, just north of the city.

Levesque said the snowbank auction started off as a joke, but interest in the heap quickly snowballed.

He was shocked to see the bids roll in.

"It's good news, everyone's happy," Levesque said. "All's well that ends well."

On Sunday, he said the snowbank was dirtier than when he first photographed it a couple of weeks ago, but contends the Rouillier family has made a quality purchase.

"It melted a bit, but it's still at a noticeable height," Levesque said of the two-metre mound.

"It's not an extraordinary snowbank, but it's a nice snowbank."
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

Tot dat er wat kreukels uit het stap pak gestreken zijn zal ik hier nog even een verhaaltje neer zetten,over de mensen die ook deze avond standby hebben gestaan,terwijl wij ons lekker vermaken 8) ook anno 2008.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is voorlopig de laatste aflevering.
ik heb even wat bedenktijd nodig.

Groets Bram
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Aan alle

Weet je wat het ondankbare is aan een redder heden ten dage.

Dat is in bar slecht weer uit te varen naar de ramp ter plaatse en dat dan de in nood verkerende met een helicopter van boord worden gehaald.
Wybe-M3

Bericht door Wybe-M3 »

Het belangrjkste is natuurlijk dat er mensen gered worden.
Ik heb ook de indruk dat er door het regelmatig samen oefenen van helikopters en de boten een betere onderlinge verstandhouding en begrip is.
In sommige situaties kan een helikopter meer, in andere een boot.
Een beetje onderlinge konkurrentie, ook tussen de boten/stations onderling, kan natuurlijk geen kwaad, dat houdt je ook scherp.
Er zijn gevallen geweest waarin een reddingboot dagenlang staandebij een schip in problemen bleef, in zware omstandigheden, en dat de bemanning daarna per helikopter werd gered. Dat is niet leuk natuurlijk.
Maar wat zouden jij/ik doen in zo'n geval?
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Beste Kombuizers,


de stand op het einde van 2007 is €4500 !!!



Alle gulle gevers hartelijk dank namens Harry en de KNRM :-D

Vanuit 't Veghelse iedereen een gezond en gelukkig 2008 toegewenst.

m vr groet, Leo.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Stand van zaken.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Leo, Kombuispraat et all,

NOU, DAT hadden we met z'n allen niet beter kunnen plannen OOK al hadden we het in 2006 geprobeerd :lol: :lol:

Van de " Toegezegde/beloofde donaties" zit er nog een goeie 100Euro " in de pijp"

DUS dat wil zeggen dat we op 1 January 2008, met nog 5 maanden " Netto te gaan" nog 400 Euro van het gestelde doel vandaan zijn.

Een situatie die naast " alleszins" haalbaar ooook zo'n beetje een tijdje geleden was ingeschat. :-D :-D

Ik vat dit momenteel samen als: " DIT geeft de burger moed"

Met dank aan allen, echter :

" AL ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan"


Klein beetje Maritieme geschiedenis- Ter leeringhe ende vermaek"

Het prachtige Zweedse " Oost Indie schip Gothenborg" ( waarvan recentelijk een moderne -echt varende-kopie is gebouwd, die V.V. naar China is geweest!!) kwam na haar eerste EN suksesvolle reis naar China in de 1700's of zo veilig terug in Zweedse wateren EN liep op de rotsen vlak bij haar thuishaven Gothenborg :cry: :cry: :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Huub

de Wodan staat gesjord en zeevast, en gaat morgen onderweg naar je!.

Groets Bram. :-D
hdofferhoff
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
Locatie: sappemeer

Bericht door hdofferhoff »

Hallo Bram.

Het schilderij is keurig netjes onbeschadigd aangekomen.

Gr. Huub.
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Huub

Dat je er maar heel lang plezier van mag hebben,en bedankt voor de ondersteuning van de KNRM en Harry uiteraard.

Groets Bram :-D


Plaats reactie